برگزیده ها
برخورد جدی با متخلفان پایان نامه‌ها/ حمایت از پایان نامه‌های قرآنی و علوم انسانی

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون پژوهشی وزارت علوم گفت:در سال جدید از معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها خواسته شد تا با همکاری دفاتر هیئت‌ها و کمیته‌های انتظامی نظارت‌های لازم در خصوص پایان نامه‌ها صورت گیرد و در صورت بروز هرگونه تخلف با متخلفان برخوردهای جدی تری نسبت به گذشته داشته باشند.

مازندمجلس: وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان درباره حمایت های وزارت علوم از پایان نامه های دانشجویی در سال تحصیلی 96 اظهار داشت: در راستای تعمیق و گسترش پژوهش‌های قرآن محور مبتنی بر روش‌های صحیح تحقیق قرآنی،برنامه ای ترتیب داده ایم و ابلاغیه ای صادر شد تا از پایان نامه های علوم قرآنی حمایت های لازم صورت گیرد. 
وی افزود:حمایت از سایر پایان نامه ها هر ساله در دستور کار وزارت علوم قرار می گیرد و ما برای تحقق بخشیدن اهداف خود همکاری های بسیاری را با وزارت خانه های صنعت،معدن و تجارت،وزارت دفاع و دیگر وزارت خانه ها داریم.
احمدی ادامه داد:حمایت از پایان نامه های علوم انسانی به طور جداگانه انجام می شود.این حمایت ها باعث ایجاد زمینه های مناسب رشد و ارتقا کمی و کیفی پژوهش، بهره گیری از توان و ظرفیت های بالقوه دانشگاهی، تشویق دانشجویان برای انجام تحقیقات و پروژه های بیشتری می شود.
معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به آمار تخلفات علمی در دانشگاه ها بیان داشت: در سال های اخیر با برگزاری جلساتی با هیئت های انتظامی اساتید و کمیته انظباطی دانشگاه ها هماهنگی هایی صورت گرفت که خوشبختانه شاهد تخلف های زیادی نبوده ایم. همچنین در سال جدید از معاونت های پژوهشی دانشگاه ها خواسته شد تا با همکاری دفاتر هیئت ها و کمیته های انتظامی نظارت های لازم در خصوص پایان نامه ها صورت گیرد و در صورت بروز هرگونه تخلف با متخلفان برخورد های جدی تری نسبت به سال های گذشته داشته باشند. 

وزارت پایان حمایت احمدی پژوهشی دانشگاه قرآنی کمیته انتظامی همکاری تحقیقات انسانی میزان برخورد متخلفان معاون