برگزیده ها
داوطلبان انتخاباتی فرهنگ و صداقت را اصل بدانند/ با روحانی بوده و هستم

مازندمجلس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر همراهی خود با روحانی تاکید کرده و می گوید داوطلبان ریاست جمهوری باید فرهنگ و صداقت را اصل بداند چرا که فرهنگ زیرساخت توسعه ملی است

مازندمجلس: رضا صالحی امیری روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت این مطلب را در پاسخ به این سوالی مبنی بر توصیه اش به رییس دولت دوازدهم مطرح کرد و افزود: پیشنهاد من به رییس جمهوری آتی این است که حوزه فرهنگ را به عنوان زیر ساخت توسعه ملی در نظر بگیرد.
وی تصریح کرد: فرهنگ پایه اصلی برای هر نوع تحول، تعالی و توسعه است، جامعه قبل از هر چیزی نیاز به مباحث فرهنگی دارد، سبک زندگی، آسیب ها و اخلاق اجتماعی مسائلی است که جامعه با آن رو به رو است و ریشه فرهنگی دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما معتقدیم که هیچ مساله ای در جامعه وجود ندارد جز این که ریشه فرهنگی داشته باشد. از این منظر توصیه اولم این است که حوزه فرهنگ را به عنوان حوزه بنیادین در نظر بگیرد و نکته دوم صداقت است.
صالحی امیری تصریح کرد: مردم صداقت را بر همه چیز ترجیح می دهند، از وعده وعیدهایی که واقعا غیر قابل جذب است و این روزها مد شده بپرهیزند، آن قدر این صندلی ارزش ندارد که انسان اخلاق و شرافت را و همه اصول اخلاقی را زیر پا بگذارد.
وی در پاسخ به سوالی درباره دوران پس از وزارتش گفت: بنده در کنار روحانی بوده و هستم، بعد از همکاری با ایشان به دانشگاه بر می گردم.
عضو دولت یازدهم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این که برخی از خبرگزاری ها با وجود مصوبه ای که اعلام شده، تبلیغات به نفع نامزدهای ریاست جمهوری را در پیش گرفته اند، گفت: معاونت مطبوعاتی دستورالعملی صادر کرد. هر گونه تخلفی به ما گزارش شد به ستاد انتخابات اعلام می کنیم.

**ثبت هشت هزار کانال تلگرامی
صالحی امیری در پاسخ به این سوال که بنا بود کانال های بالای پنج هزار نفر از وزارت ارشاد مجوز بگیرند؛ تاکنون چه تعداد از این کانال ها مجوز گرفته اند؟ نیز گفت: مصوبه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رییس جمهوری و سران سه قوه تشکیل و مقرر شد ساماندهی و صیانت از فضای مجازی انجام شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که این ساماندهی و صیانت با دو هدف اساسی در فضای مجازی باید همراه باشد، اظهار کرد: نخست این که دسترسی آزاد همگان به فضای مجازی به عنوان یک فرصت انجام گیرد و دوم این که از فضای مجازی و پالایش اموری که با شئونات اخلاقی، دینی و جامعه مغایر هست، صیانت شود.
صالحی امیری افزود: در این خصوص شورای عالی فضای مجازی تصویب کرد که کانال های بالای پنج هزار را ثبت کنیم و قبل از آن طبق قانون همه خبرگزاری ها و سایت ها برای هر گونه فعالیت باید مجوز از وزارت ارشاد می گرفتند.
وی ادامه داد: در این خصوص برنامه ای را آغاز کردیم و تاکنون از 11 هزار کانال بالای پنج هزار عضو، هشت هزار کانال در سیستم مرکز فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خود را ثبت کرده اند و به تدریج بقیه هم در حال ثبت هستند.
وزیر دولت یازدهم تاکید کرد: ما معتقد هستیم که از طریق ثبت یعنی شناسنامه دار شدن همه شبکه ها، هر نوع فعالیت در فضای مجازی مجاز است مشروط به این که مغایر قانون و شئونات اخلاقی و فرهنگی جامعه نباشد.
صالحی امیری تصریح کرد: هدف ثبت این است که وقتی یک فرد در شبکه اجتماعی فعالیت می کند کاملا شناسنامه دار باشد؛ اگر فردی خواست شکایتی را انجام دهد یا فردی دچار اهانت شد یا کسی به حریم خصوصی ورود کرد، امکان شناسایی و پیگیری حقوق برای کل جامعه وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: دفاع از حریم خصوصی جامعه و حقوق مردم هدف است که این موضوع در همه دنیا هم معمول است، برای مثال در آلمان هم آژانس نظارت بر فضای مجازی وجود دارد و این فقط برای ایران نیست. 

صالحی امیری