برگزیده ها
شرکت هواپیمایی آلیتالیا در خطر تعطیلی و بیکاری 20 هزار نیرو

مازندمجلس: رم - ایرنا - آلیتالیا بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا بار دیگر در خطر تعطیلی قرار گرفته و 20 هزار شاغل در این شرکت در خطر از دست دادن شغل خود هستند.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، مخالفت کارکنان شرکت هواپیمایی آلیتالیا با پیش توافق میان این شرکت با اتحادیه های کاری برای اجرای برنامه صنعتی مبنی بر کاهش حقوق ها و تعدیل حدود یک هزار نیرو، بار دیگر این کمپانی بزرگ را به خطر تعطیلی و بیکاری برای 20 هزار نفر قرار داد.
'گراتسیانو دل ریو' وزیر حمل و نقل و زیربنایی ایتالیا در این باره ضمن انتقاد از مخالفت کارکنان آلیتالیا با این پیش توافق، گفت: ما دیگر نمی توانیم به عقب برگردیم. برخی ها هنوز فکر می کنند دولت بار دیگر به کمک این شرکت می آید اما دیگر اینطور نخواهد شد. بنابراین دیگر نمی توان حتی در بدترین حالت به عقب بازگشت. اگر هیچ خریداری برای آلیتالیا پیدا نشد، این شرکت تعطیل می شود. ما می خواهیم این شرکت به بهترین خریدار فروخته شود.
پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا نیز در طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: شرایط برای ملی سازی شرکت هواپیمایی الیتالیا وجود ندارد. این شرکت باید توان حضور در بازار و رقابت با سایر شرکت ها را داشته باشد. باید بگویم که از اینکه فرصت پیشنهاد شده از توافق میان شرکت و اتحادیه های کاری از دست رفت بسیار مایوس شدم.
حدود 68 درصد از کارکنان الیتالیا در همه پرسی روزدوشنبه با پیش توافق میان این شرکت با اتحادیه های کاری ومیانجیگری دولت، مخالفت کردند. در پیش توافق با اتحادیه های کاری برنامه تعدیل 980 نیرو از خدمه زمینی و کاهش 8 درصدی حقوق ها پیش بینی شده بود.
اکنون دولت ایتالیا از اتحادیه اروپا درخواست چراغ سبز برای یک وام 400 میلیون یورویی برای تضمین پروازهای الیتالیا تا زمان پیدا شدن یک خریدار را می کند.
آلیتالیا که بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا است قصد کاهش یک میلیارد یورویی هزینه ها و افزایش 30 درصدی درآمد را تا پایان 2019 دارد. تراز اقتصادی شرکت ایتالیا در سال 2016 منفی و نزدیک به 600 میلیون یورو بود.
شرکت هواپیمایی آلیتالیا پس از تجربه شش سال مشکلات شدید مالی و اقتصادی که بارها آن را تا مرز ورشکستگی کشاند، در ژانویه سال 2015 رسما با شرکت هواپیمایی الاتحاد ابوظبی ادغام شد که 49 درصد از این کمپانی را خرید.
اروپام**461 ** 1908
ناشر : افشار دارابی

هواپیمایی آلیتالیا اتحادیه ایتالیا توافق کارکنان الیتالیا مخالفت اقتصادی درصدی یورویی میلیون برنامه تعطیلی بیکاری تعدیل کمپانی خریدار