برگزیده ها
در آستانه «تَکرار می‌کنیم» دیگری هستیم

مازندمجلس: عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در مجلس جدید با فراکسیون امید کارهای خوبی انجام دادیم. ما در آستانه تَکرار می‌کنیم دیگری هستیم.

مازندمجلس: عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در مجلس جدید با فراکسیون امید کارهای خوبی انجام دادیم. ما در آستانه تَکرار می‌کنیم دیگری هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود صادقی در نشست اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد:  ما در آستانه دو انتخابات مهم هستیم در یک دوران حساس هستیم. ابتدای تدوین قانون اساسی به قانون شوراها جایگاه برتر داده که در حد حکومت محلی است، اما با اتفاقاتی که  در دوران اصلاحات اتفاق افتاد شورا تنزل یافت.

او افزود: شوراها باید نقش خود را ارتقا دهند، بحث است که آیا شوراها جایگاه سیاسی هستند یا اجتماعی که به نظر می‌رسد سیاسی اجتماعی است. لایحه مدیریت شهری نگاه به شوراها را پر رنگ دارد.

صادقی یادآور شد: در جلسه‌ای که با اعضای شورای تهران داشتیم، آقای چمران گلایه داشت که شورای نگهبان بر ما نقش نظارتی دارد. اگر شوراها نظاره‌گر باشند، اتفاق خوبی می‌افتد. قبلا هم گفتم نظارت کردن جربزه می‌خواهد که البته فرد ناظر باید پرونده پاکی داشته باشد تا بعدها گزک‌های که داده برایش مشکل ایجاد نکند.

او با اشاره به اینکه زمانی که مجلس در دست اصولگرایان بود شبیه شورای نگهبان عمل کرد، گفت: البته در مجلس جدید با فراکسیون امید کارهای خوبی انجام دادیم. ما در آستانه تَکرار می‌کنیم دیگری هستیم، گام اول در سال ۹۲ برداشته شد که دکتر عارف نقش بی‌نظیری داشتند، او باطل السحر نقشه‌های بسیاری شدند سال ۹۲ سید بزرگوار ما و سردار سازندگی نقش داشتند. با نماینده استان ویژه (مشهد،) صحبت می‌کردم می‌گفت کار اصلاح‌طلبان را به حال خودتان بگذاریم خودتان ترتیب خودتان را می‌دهید ، باید گفت این خیال خامی است که با درس از شورای دوم اجازه نمی‌دهیم تکرار شود.

صادقی یادآور شد: من و دوستان اصرار زیادی کردیم که فرآیند انتخاب افراد شفاف باشد اما در حال حاضر این اتفاق نخواهد افتاد به دلیل شرایط موجود، امیدواریم هر اتفاقی که در این فرآیند می‌افتد تاثیر مثبت داشته باشد. البته تکاپوی خوبی در شهرها برای انتخابات شوراها افتاده است. مجموعه‌ای به صحنه آمده است و باید قدر همه نیروها دانسته شود و از توانمندی این افراد در بدنه شهرداری استفاده شود.

شوراها شورای هستیم صادقی آستانه البته خودتان سیاسی اتفاق دیگری تَکرار اصلاح‌طلبان می‌کنیم نگهبان یادآور فرآیند افراد اجتماعی داشتند می‌افتد انتخابات کارهای فراکسیون سیاست‌گذاری دادیم اعضای جایگاه قانون دوران افتاد