برگزیده ها
ربیعی: رفع فقر با وعده و وعید حاصل نمی شود

مازندمجلس: مشهد- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رفع فقر در کشور برنامه ریزی می خواهد و با وعده و وعیدهای بیهوده برطرف نمی شود.

مازندمجلس: علی ربیعی عصر پنجشنبه در مراسم تقدیر از کارگران نمونه خراسان رضوی در مشهد افزود: به دنبال آن هستیم که اقتصاد ایران را بزرگ کنیم زیرا اکنون همه از اقتصاد کشور به یک اندازه سهم نمی برند.
وی ادامه داد: جامعه ما اکنون به یک آرامش و اعتدال نیاز دارد تا بتواند به کارهای بزرگ دست بزند و در این جامعه همه ظرفیتها برای اقتصاد پویا وجود دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در چارچوب فعالیتهای دولت یازدهم پنجره جمعیت باز شد و جمعیتی بعد از پنج شش سال تاخیر یکباره وارد بازار کار شد اما اشتغالزایی یک میلیون و 200 هزار نفر فراهم آمد.
وی افزود: من در سال 1357 در میدان امام حسین تهران به عنوان نماینده کارگران بودم و امروز تمام درد کارگران را می دانم. من وزیر تولیدگرا هستم، جامعه ای که در آن پول، پول می آورد جامعه ای است که در آن زالوها رشد می کنند و سرمایه مردم را به تاراج می برند.
ربیعی خطاب به کاگران ادامه داد: دشواری کار شما عزیران را می دانیم، من در خانواده کارگری بزرگ شده ام و پدرم یک کارگر بود و تمامی حق را به کارگر می دهم اما باید عقلانیت را هم مد نظر داشت.
وی گفت: در دولت گذشته وضعیت تورم و اقتصاد کشور بسیار خراب شد اما به لطف خدا دولت یازدهم توانست با برنامه ریزی تورم را مهار کند و برای نخستین بار دستمزد کارگران را بیشتر از تورم افزایش دهد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در دولت قبل با 36درصد تورم تنها 9 درصد دستمزد کارگران افزایش یافت اما در دولت یازدهم دستمزد را بیشتر از تورم افزایش داده ایم.
وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که ظرف پنج تا 10 سال آینده به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شویم و این کار زمان می برد. اگر جز این اقدام کنیم آیندگان ما را نخواهند بخشید.
ربیعی تولید بهینه را مهمترین شاخصه دولت یازدهم ذکر و بیان کرد: نتایج این فعالیتها بعد از سالهای سخت اقتصادی نیازمند گذشت زمان است.
وی گفت: خروج از رکود تا چهار سال زمان می برد بنابراین آثارش در این دولت نمایان شد همانند کارخانه ای که آرام آرام به رکود می خورد و آرام آرام از رکود خارج می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت یازدهم با کسری 60 درصدی اقتصادی توانست رشد را ایجاد کد که این نمونه بی نظیر در اقتصاد کشور است. باید بردبار بود تا نتایج اقدامات مفید دولت یازدهم را در زمینه اشتغال دید.
وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا قیمتها را متعادل کنیم و سود تولید را به نفع تولیدکنندگان سوق دهیم. بدین ترتیب دیگر هیچ کس از شما در صف سکه و ارز نمی ایستد زیرا می داند پولی که هم اکنون در جیبش است فردا نیز همین ارزش را دارد.
ربیعی گفت: در عین حال قبول داریم که کارفرمایان نیاز به حمایت دارند و کارگران نیز از وضعیت نابسامان رنج می برند. این موضوع را ثابت کرده ایم که در کنار کارگران همواره ایستاده ایم.

* خود را وزیر بیکاران می دانم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از این مراسم در جمع خبرنگاران نیز گفت: خود را وزیر بیکاران می دانم و از این جهت اشتغال برای افراد بیکار اولویت برنامه های این وزارتخانه در سال 96 و حرکت به سمت ایجاد یک میلیون فرصت شغلی است.
وی افزود: در هفته کارگر هدفمات تجلیل از کارگرانی است که باعث ایجاد بیشترین شغل شده یا بیشترین تاثیر را در تولید ملی داشته اند.
ربیعی ادامه داد: اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 1396 تثبیت شغلی و افزایش امنیت شغلی برای کارگران است.
وی مهمترین مساله این وزارتخانه را کارگران بیکار اعلام و بیان کرد: با برنامه ریزی انجام گرفته در سال جدید اشتغال ناشی از رشد اقتصادی دنبال و پیش بینی می گردد سال آینده حداقل بیش از پنج درصد رشد اقتصادی محقق شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین تلاش شده در کنار ایجاد اشتغال برنامه رشد و اشتغال فراگیر ضدفقر مبتنی بر مزیتهای محلی و منطقه ای دنبال شود.
وی افزود: بر همین اساس تاکنون فرصتهای اشتغال در قالب بسته های گردشگری، آی.سی.تی، خط حمل و نقل، لجستیک، بسته بندی و کشاورزی در استانهای مختلف از جمله خراسان رضوی شناسایی و بخشی از اشتغال از این محل تامین شده است.
ربیعی ادامه داد: در شرایطی که عرضه و تقاضای نیروی کار مناسب نیست و با نوعی بیکاری تلنبار شده از سالهای قبل مواجهم نوعی ناامنی شغلی بوجود می آید و استخدامها دچار دگرگونی می شود.
مراسم تقدیر از کارگران نمونه استان خراسان رضوی همزمان با هفته کار و کارگر در سالن ورزشی کارگران مشهد برگزار شد.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858

کارگران ربیعی اشتغال تعاون یازدهم ادامه اجتماعی افزود دنبال اقتصاد برنامه افزایش ایجاد اقتصادی کارگر جامعه مراسم تولید اکنون هستیم نمونه دستمزد خراسان سالهای وزارتخانه بیشترین اولویت بیکاران بیکار وضعیت توانست میلیون تقدیر بیشتر آینده مهمترین منطقه نتایج