برگزیده ها
شاخص کیفیت زندگی در دولت یازدهم 13 درصد رشد داشت/ رشد 46 رتبه ای شاخص سرمایه اجتماعی/ مثبت شدن روند نرخ رشد منفی اقتصادی

مازندمجلس:معاون سیاسی-امنیتی دولت اصلاحات در مازندران؛ بیان کرد: اگر بخواهیم واقع بینانه و با استناد به مراجع معتبر و با توجه به کارشکنی ها و سیاه نمایی های منتقدان و مخالفین داخلی، عملکرد دولت را قضاوت کنیم، می توان گفت که دولت روحانی کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی داشته که توانست با توجه به ساختار قدرت در ایران یک آرامش نسبی و ثبات را در اقتصاد، سیاست و فرهنگ ایران ایجاد کند

مازندمجلس: علی کریمی مله با بیان اینکه در انتخابات این دوره بنده رقابت اصلی را بین آقایان روحانی و رئیسی یا قالیباف می دانم، گفت: بقیه نامزدها شانس چندانی در افکار عمومی ندارند و مورد اقبال نیستند. در حقیقت رقابت جدی بعد از تعیین تکلیف اصولگرایان بین دو نامزد (رئیسی و قالیباف) شکل می گیرد و بعد از آن تعیین می شود.

وی، افزود: در مجموع صرف نظر از افراد، معتقد هستم رقابت در این دوره یک رقابت گفتمانی است که گفتمان اصلاحات و اعتدال را دکتر روحانی  و گفتمان اصولگرایی و رادیکال را رئیسی و قالیباف نمایندگی می کنند.

معاون سیاسی دولت اصلاحات در مازندران، با اظهار اینکه ارزیابی عملکرد آقای روحانی مشروط به اطلاع از وضعیت و شرایط تحویل دولت از رئیس جمهور قبلی توسط ایشان است، گفت: بنده معتقد هستم که در شاخص های بزرگ، دولت روحانی کارنامه قابل توجهی داشته است. دولت روحانی از حیث سرمایه اجتماعی بر اساس ارزیابی های بین المللی در طول 4 سال، 46 رتبه جایگاه ایران را در رده بندی جهانی بهبود بخشیده و این به معنای آن است که فضای امید و اعتماد در جامعه ایجاد شده و مشارکت های داوطلبانه و خودانگیخته شکل گرفته است که می تواند باعث بهبود جایگاه ایران در رتبه بندی های جهانی شود.

کریمی مله، تصریح کرد: اگر بپذیریم که بهبود سرمایه اجتماعی زمینه ساز پیشرفت ها و بهبودی در سایر زمینه ها خواهد بود، می توان دولت روحانی را در این مورد موفق دانست که زیرساخت های لازم ذهنی- روانی را برای پیگیری و ترفیع فرایند توسعه در دوره دوم فراهم کرده و این نقطه مثبت دولت است.

معاون سیاسی دولت اصلاحات در مازندران، ادامه داد: کارنامه دولت روحانی در سیاست خارجی هم باتوجه به فضای پرتنش و آشوبناک منطقه ای و بین المللی از اینکه توانسته سایه تحریم و تهدیدات جدی و جنگ را از کشور دور کند، کارنامه قابل قبولی است

وی، افزود: در زمینه اقتصادی نیز علیرغم تنگناهایی که در زمینه کسب درآمدهای ارزی در 4 سال نخست که ناشی از تحریم ها و فشارهای بین المللی بوده، کنترل نرخ تورم و تبدیل نرخ رشد منفی به رشد اقتصادی مثبت، حکایت از جهت درست سیاستگذاری های اقتصادی دولت است. اگرچه ممکن است راجع به سرعت این حرکت اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما جهت حرکت را مثبت و قابل قبول می دانم.

کریمی مله، با بیان اینکه عملکرد دولت یازدهم را علیرغم مخالف خوانی ها و منفی نگاری ها در بهبود شرایط زندگی مردم مثبت می دانم، گفت: بنده اخیرا به یکی از داده های بین المللی در زمینه شاخص کیفیت زندگی که با توجه به چندین فاکتور مثل قدرت خرید مردم، ایمنی، کیفیت، مراقبت های بهداشتی، قیمت مصرف کننده و نسبت قیمت دارایی به درآمد، ترافیک، آب و هوا و شاخص هایی از این دست سنجیده می شود، مراجعه و مشاهده کردم در سال 2013 که سال تحویل دولت توسط آقای روحانی بود  رتبه ایران عدد 65 بوده و این رقم در سال 2017 به 52 تنزل کرده است.

معاون سیاسی دولت اصلاحات در مازندران، تصریح کرد: بر اساس این داده 13 رتبه شاخص کیفیت زندگی در ایران بهتر شده و این نشان می دهد که آقای روحانی در ارتقای شاخص های زندگی مثبت عمل کرد.

وی، ادامه داد: در حوزه شاخص های توسعه انسانی که گزارش های آن توسط سازمان های بین المللی ارائه می شود رتبه ایران در آغاز دولت روحانی 75 بوده و این عدد در پایان سال 2016 به رتبه 69 رسیده است که نشان می دهد که در این زمینه نیز (6 پله) صعود داشتیم.

کریمی مله،در پایان، بیان کرد: اگر بخواهیم واقع بینانه و با استناد به مراجع معتبر و با توجه به کارشکنی ها و سیاه نمایی های منتقدان و مخالفین داخلی، عملکرد دولت را قضاوت کنیم، می توان گفت که دولت روحانی کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی داشته که توانست با توجه به ساختار قدرت در ایران یک آرامش نسبی و ثبات را در اقتصاد، سیاست و فرهنگ ایران ایجاد کند و ریل گذاری های مناسبی را در این حوزه ها صورت دهد که مجموع آن ها می تواند آغاز تسریع حرکت این دولت در دوره دوم باشد.

گفت و گو: مجید ساجدی فر

علی کریمی مله فعال سیاسی مازندران معاون سیاسی-امنیتی دولت اصلاحات در مازندران لنتخابات ریاست جمهوری سال 96