برگزیده ها
مازندمجلس: نوام چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس برجستۀ امریکایینوام چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس برجستۀ امریکایی، می‌گوید دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، به‌طورجدی عزم کرده تا کره زمین را نابود کند.

چامسکی در گفت‌وگو با برنامۀ «دموکراسی اکنون» بار دیگر با تکرار اظهاراتی که نوامبر گذشته دربارۀ حزب جمهوری‌خواه ترامپ گفته بود از این حزب به‌عنوان «خطرناک‌ترین سازمان در تاریخ بشر» نام برد.

به گزارش پرس تی وی؛چامسکی افزود دولت ترامپ نشان داده است که اهمیتی برای آینده زمین قائل نیست و مصمم به حذف سیستمی است که به دنبال حل‌وفصل مسئله تغییرات آب و هوایی است.

چامسکی افزود این دولت به دنبال نابودی نهادهای دولتی مانند سازمان حفاظت از محیط‌زیست و اداره انرژی باهدف حفظ «منافع و قدرت» است.

وی گفت: «آیا تاکنون سازمانی در تاریخ بشری بوده است که خود را با چنین تعهدی وقف نابودی حیات سازمان‌یافته بشری بر روی کرۀ زمین کند؟»

چامسکی سال گذشته گفته بود نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا کنترل مجموعه دولت ـ دستگاه اجرایی، کنگره و دادگاه عالی  را در دستان حزب جمهوری‌خواه قرارداد، حزبی که به اعتقاد او به خطرناک‌ترین سازمان در تاریخ جهان تبدیل‌شده است.

وی  افزود دولت ترامپ امریکا را به‌عنوان یکی از کشورهایی که کاری در قبال پدیده تغییرات آب و هوایی انجام نمی‌دهد، در انزوا قرار داده است.

چامسکی پیشی بینی کرده بود ریاست جمهوری ترامپ به‌ویژه بیشترین ضربه را به محیط‌زیست می‌زند چون وی به علم مرتبط با آب‌وهوا اعتقادی ندارد.

ترامپ در ماه مارس فرمانی اجرایی را باهدف جلوگیری از اجرای سیاست‌های مرتبط با پدیدۀ تغییرات آب و هوایی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین امریکا امضا کرد. وی همچنین وعده داد این اقدام می‌تواند به ایجاد فرصت‌های شغلی درارتباط با  سوخت‌های فسیلی بینجامد.

ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی‌اش گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات امریکا را از توافق جهانی آب‌وهوایی سازمان ملل خارج خواهد کرد.ترامپ در کنفرانسی در بیسمارک در ایالت داکوتای شمالی گفته بود: «قصد داریم تا توافق آب‌وهوایی پاریس را لغو کنیم»

چامسکی در گفت‌وگوی قبلی خود با برنامه «دموکراسی اکنون»، از احتمال وقوع جنگی هسته‌ای و پدیدۀ گرم شدن کره زمین به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدیداتی نام‌برده بود که به اعتقاد او بقای بشر را تهدید می‌کند.
ترامپ چامسکی امریکا به‌عنوان هوایی تاریخ نابودی ریاست باهدف انتخابات اجرایی توافق آب‌وهوایی مرتبط اعتقاد محیط‌زیست جمهوری افزود دموکراسی زبان‌شناس فیلسوف اکنون گذشته دنبال خطرناک‌ترین جمهوری‌خواه تغییرات