برگزیده ها
بازتاب دور نخست مناظرات ریاست‌جمهوری ایران در رسانه‌های عربی

مازندمجلس: مطبوعات و خبرگزاری‌های عرب زبان به صورت گسترده اقدام به انعکاس دور نخست مناظرات ریاست‌جمهوری ایران کردند.

مازندمجلس: مطبوعات و خبرگزاری‌های عرب زبان به صورت گسترده اقدام به انعکاس دور نخست مناظرات ریاست‌جمهوری ایران کردند.

به گزارش ایلنا، شبکه خبری «الجزیره» با تیتر «بیکاری در صدر مناظرات کاندیداهای ریاست‌جمهوری ایران» با اشاره به تاکید نامزدهای ریاست‌جمهوری ایران بر مشکلات اجتماعی و بیکاری، جدال لفظی بین «محمد باقر قالیباف» شهردار تهران با «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری و «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری را مهمترین حادثه روز اول مناظرات قلمداد کرد.

پایگاه خبری «المدن» نیز از مشکلات اجتماعی و بحران ازدواج به عنوان محور اصلی دور اول مناظرات بین کاندیداهای ریاست‌جمهوری ایران یاد کرد.

«اخبار الیوم» نیز با اشاره به جدال لفظی شهردار تهران با رئیس‌جمهوری ایران و معاون وی، این درگیری را مهمترین رویداد دور نخست مناظرات مهمترین حادثه این دور از مناظرات دانست.

پایگاه خبری «الازد» نیز با انعکاس دور نخست مناظره میان کاندیداهای ریاست‌جمهوری ایران محور خبر خود را حضور یکی از سرکردگان حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران در ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف قرار داد.

«الوطن العربی» نیز با طی انعکاس دور نخست مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری ایران در خبر خود اعلام کرد در این مناظره قالیباف و تیم حسن روحانی و اسحاق جهانگیری یکدیگر را به مدیریت غیرصحیح و دروغگویی متهم کردند.

«الحیات» نیز با عنوان «آرامش رئیسی و اتهام‌زنی روحانی و قالیباف» به انعکاس خبر دور نخست مناظرات بین کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت.

«الشرق الاوسط» نیز نوشت معاون اول روحانی، قالیباف را به حمایت از مهاجمان به سفارت عربستان سعودی در تهران متهم کرد و در ادامه سوء مدیریت طرف مقابل در موارد اجتماعی محور صحبت‌های این دو کاندیدا قرار گرفت.

«المیادین» نیز نوشت دور نخست مناظرات بین نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برگزار شد و محور این گفت‌وگوها مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی قرار گرفت.

«العربیه» نیز با درج خبری ضمن اشاره به دور نخست مناظرات بین کاندیداهای ریاست‌جمهوری اعلام کرد در مناقشه میان کاندیداها، سرکرده مهاجمان به سفارت عربستان سعودی مشخص شد.

پایگاه خبری «العهد» نیز با انتشار خبر دور نخست مناظرات بین کاندیداهای ریاست‌جمهوری، گزارش داد که شش کاندیدای انتخابات پیش رو به بیان دیدگاه‌های خود در بحث‌های اجتماعی و اقتصادی پرداختند.

 

مناظرات ریاست‌جمهوری کاندیداهای اجتماعی قالیباف روحانی انعکاس تهران سعودی معاون رئیس‌جمهوری مشکلات عربستان مناظره اشاره پایگاه مهمترین سفارت مدیریت اقتصادی انتخابات مهاجمان اعلام اسحاق بیکاری گزارش نامزدهای شهردار حادثه جهانگیری عنوان