برگزیده ها
رفتار ایرانیان خارج از کشور خنثی کننده سیاست اسلام هراسی و ایران هراسی است

مازندمجلس: نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رفتار ایرانیان خارج از کشور خنثی کننده سیاست اسلام هراسی و ایران هراسی است، گفت: اگر برخی کشورها به نادانی برای حضور ایرانیان در کشورشان محدودیت ایجاد می‌کنند به زودی به اشتباه خود پی می‌برند.

مازندمجلس: نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رفتار ایرانیان خارج از کشور خنثی کننده سیاست اسلام هراسی و ایران هراسی است، گفت: اگر برخی کشورها به نادانی برای حضور ایرانیان در کشورشان محدودیت ایجاد می‌کنند به زودی به اشتباه خود پی می‌برند.

به گزارش ایلنا، سیدمصطفی آقامیرسلیم که در شبکه جام‌جم برای ایرانیان خارج از کشور سخنرانی کرد ضمن تشریح اولویت‌های خود گفت:  سیاست‌های دولت موجب شد تا میزان سرمایه‌گذاری کاهش و بیکاری رشد کند و معیشت مردم دچار مشکل شود. 

او ریشه مشکلات کشور را در اقدامات ۱۵ سال گذشته عنوان کرد و افزود: اعمال دولت یازدهم موجب رکود شدید و از رونق افتادن بازار شده است از این رو اشتغال باید رونق بگیرد تا به موجب آن معیشت مردم بهبود پیدا کند.

میرسلیم از بی‌توجهی به قانون اساسی، سیاست‌های ابلاغی و وصیت‌نامه امام‌خمینی انتقاد کرد و گفت: فعالیت‌های صورت گرفته در دولت‌های مختلف موجب شده بسیاری از حقوق مردم احقاق نشود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بهترین راه برای معرفی فرهنگ و تمدن چند هزار ساله ایران کمک گرفتن از ایرانیان مقیم خارج از کشور است، اظهار کرد:‌ ایران همیشه ایران مانده است ولی جلوه‌های مختلفی پیدا کرده و امروز ایران، اسلامی است و به اینکه در بین کشورهای آسیایی پیام رسان اسلام است افتخار می کند.

او از انقلاب اسلامی به عنوان نشانه اقتدار معنوی و فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: جایگاه ایران بعد از انقلاب رفیع‌تر شد و قدرت‌های بزرگ سر تعظیم در مقابل ایران فرود آوردند. هرچند توطئه هایی نیز در این فاصله انجام شده است.

میرسلیم خواستار معرفی جلوه‌های فرهنگی کشور از سوی ایرانیان خارج از کشور شد و ادامه داد: ایرانیان خارج از کشور هم مانند ایرانیان داخل کشور عزیز هستند ولی شرایط موجب شده تا آنان رنج غربت را متحمل شوند.ایرانیان خارج از کشور باید به اتصال روحی که با ایرانیان داخل کشور دارند زیبایی‌های ایران را به بیگانگان معرفی کنند. هر زمان که ما معرفی خوبی از ایران داشتیم شاهد آثار ارزشمندی بوده‌ایم بسیاری از خارجی‌ها شیفته ایران شدند و در خواست کرده اند آرامگاه ابدی آنان در ایران باشد که این نشان از قدرت فرهنگی کشور ما است.

میرسلیم تاکید کرد: سعی داریم این جایگاه ایرانیان عزیز و محترم شمرده شود و به طرق مختلف از جمله رایزنی فرهنگی حرمت ایرانیان آنگونه که حق است، ارتقا یابد.

او اظهار داشت: در عرصه بین‌الملل باید تعاملات منطقی در موضع برابر و نه از موضع ضعف با سایر کشورها داشته باشیم و این مبادلات جنبه علمی داشته باشد علمی را نمی‌توان گرفت.

او بیان داشت: شاهد حضور ایرانیان دانشمند در بسیاری از جاها در خارج از کشور هستیم.آثار‌ رفت و آمدهای دانشمندان خارجی موجب مبادلات علمی بسیاری شده که آثار آن را در دانشگاه‌ها دیدیم همچنین در سوی دیگر باید به مبادلات فرهنگی نیز توجه شود.

میرسلیم با تاکید براینکه نمی‌توان جلوی مبادلات فرهنگی را گرفت، اظهار کرد: با توجه به وسایل نوین رسانه، آثار فرهنگی هنری از خارج از کشور به داخل کشور راه پیدا می کند.

او افزود:  با روش‌های نوین یا سنتی با عرضه محصولات فرهنگی خود در خارج از کشور در زمینه‌های مختلف ، می‌توانیم موفق باشیم که این کار در خنثی کردن توطئه‌ها موثر است.

او تاکید کرد: الان بحث صادرات ما به کشورهای اروپایی و واردات ما از این کشورها مطرح است. این موضوع باید به نفع ما باشد. نباید بازار مصرف کشورهای دیگر باشیم. باید تعامل‌مان با دیگر کشورها دارای توجیه اقتصادی باشد 

میرسلیم با اشاره به برنامه‌های خود برای مقابله با تروریسم گفت: اقدامات امنیتی ما موجب شده ما از امنیتی برخوردار باشیم که اگر در جهان بی نظیرنیست ولی کم نظیر است و این امر، ارزان به دست نیامده است.

او در مورد مقابله جدی با گروه‌های تروریستی گفت:  باید ریشه‌های تقویت کننده این گروه‌ها را که شناسایی کنیم با همکاری کشورهای منطقه آنها را از بین ببریم و نگذاریم این تهدیدها به مرزهای ما نزدیک شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به جانفشانی‌های ایرانی‌های غیور و متعهد، گفت: به موجب این قسم کارهاخدمت‌های بسیاری به کشورهای اروپایی و آمریکایی شده است و امیدوارم دنیا ارزش کار ما را در زمینه استقرار صلح بداند.

او در مورد اهمیت کنترل واردات و شناخت بازارشکنی برای دولت‌ها گفت: باید در مقابل این امر ایستادگی شود. فعالین اقتصادی ما در کشور می‌دانند چگونه قیمت‌گذاری‌ها صورت می‌گیرد و صادرات از کشورها چگونه به ایران اتفاق می‌افتد. باید کارشکنی‌ها در این زمینه قطع شود.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: برخی واردات به دلیل وجود نیاز نبوده و حتی با فرهنگ ما سازگار هم نیست. نباید بازار خود را از کالاهایی پر کنیم که به آن‌ها نیاز نداریم. برخی مجسمه هایی وارد شده که با فرهنگ ما همخوانی ندارد و کالای تجملی و ضد فرهنگی است.

میرسلیم ادامه داد: در رقابت باید دقت بیشتری داشت. تولید کنندگان نباید فقط به فکر کمیت باشند؛برخی تولید کنندگان به کیفیت محصول توجه ندارند ولی در مقابل کالای وارداتی از کیفیت بهتری برخوردار است و از بسته بندی خوبی و جذابی بهره برده اند و توانسته اند رغبت مردم به سمت استفاده از چنین کالایی جذب کنند. آیا ما توانایی تولید کالای با کیفیت با بسته بندی خوب را نداریم؟ باید چنین استعدادهایی تشویق شوند.

او تاکید کرد:  نمی‌خواهیم کالاهای بی‌کیفیت به مردم عرضه شود و این موضوع نادیده گرفتن حق مردم است. نیاز مردم باید با کالاهایی با کیفیت و قیمت مناسب برطرف شود. اگر تولیدکنندگان ما آمادگی انجام این وظیفه را دارند این آمادگی را محترم شمریم و آنان را رقابت پذیر کنیم. 

او افزود:  برخورد با قاچاق لازمه‌اش مدیریت قوی است و ۲۰ تا ۲۵ درصد کالاهای موجود از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود. شبکه‌های گسترده‌ قاچاق که شکل گرفته باید شناسایی شود و از بین بروند.

میرسلیم درباره برنامه خود برای ارتباط با کشورهای دیگر گفت: همکاری‌ ما با دنیا ابعاد مختلفی دارد. کشورهای همسایه مسلمان به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس باید امنیت همدیگر را محترم بشمارند و برنامه ریزی‌های بر اساس احترام مشترک شکل بگیرد.

میر سلیم بیان داشت:  محصولاتی که در ایران تولید می‌شود را می‌توان به این همسایه منطقه صادرکرد . پیشرفت ما وقتی موثر است که سرمنشا ارتقاء کشورهای منطقه نیز باشد و نباید رقابت به قیمت تخریب یکدیگر باشد. تضعیف کشورهای منطقه برای ما نیز اثر منفی دارد.

میر سلیم گفت: ایران با آفریقا، اروپا و آمریکایی نیز ارتباطات دارد، اما به لحاظ سنتی به کشورهای آسیایی نزدیکتر هستیم و این امر به تمدن مشترک ما بر می‌گردد. با کشور های اروپایی تعامل خوبی داشتیم، در این قراردادها منافع مشترک ما تامین نشده است. در سال‌های اخیر تلاش شده این قراردادها در زمینه فرهنگی نیز شکل گیرد.

میرسلیم تاکید کرد: سعی ما این است که مبادلات اقتصادی با سایر کشورها بر اساس موازنه درست باشد و این مبادلات تنها شامل کالا نیست و خدمات مهندسی و فرهنگی نیز در بر می گیرد.

میرسلیم بیان داشت: سیاست ایران هراسی و اسلام هراسی که غرب در سال‌های اخیر در دستور کار قرار داده که مفتضح بوده است. اسلام و ایران با فرهنگ و تمدن غنی جز صلح طلبی و ارتقای کرامت انسانی خواست دیگری ندارد. ایرانیان در همه جای دنیا نمونه‌ای از صلح طلبی و دوستی و جلوه‌های قوی فرهنگی هستند.

میر سلیم افزود: ایرانیان در زمینه‌ علمی جایگاه قابل توجهی دارند و همچنین در زمینه فنی نیز خود را نشان دادند. من سال‌ها در خارج از کشور زندگی کرده و ۶۸ کشور جهان را دیده‌ام و متوجه شدم ایرانیان در این کشورها چه منزلت و فعالیتی داشتند و همه جا ایرانیان به صفا و صمیمیت و صلح شناخته می‌شوند.

میرسلیم با اشاره به اینکه رفتار خوب فرهنگی ایرانیان خارج از کشور، خنثی کننده سیاست اسلام هراسی و ایران هراسی است، گفت:  برخی مهاجران ایرانی را در حد کارگردانی که باید فعالیت دوری داشته باشند می‌شناسند، اما ایرانیان افرادی فهیم و معتقد به هویت خود هستند و خود و دیگران را محترم می‌شمارند. اسلام دین سلامت بوده و به ارمغان آورنده صلح است.

او درباره لزوم معرفی فرهنگ دفاع مقدس به ایرانیان خارج از کشور گفت: اقدامات گسترده‌ای باید انجام شود. تاکنون به یک دهم این مهم نیز نرسیدیم و کوشش‌های مورد نظرم در این زمینه برای ایرانیان خارج از کشور و نسل سوم و چهارم داخل و خارج کشور می‌تواند موثر باشد. این قشر انقلاب و رشادت‌ها در دوران دفاع مقدس را ندیده اند.

میرسلیم افزود: در حال حاضر فعالیت‌هایی مانند تشکیل موزه هایی در نظر گرفته شده است. نسل جوان دنبال الگو می‌گردد و این الگو بهترینش در میان رزمندگانی است که برای حفظ میهمن و این تمدن غنی جان باختند.در این بخش فصل نوینی از ادبیات باز شده و برخی آثار دربردارنده خاطرات رزمندگان و برخی آثار داستان زندگی و تعدادی اثر نیز روحیات رزمندگان به رشته تحریر درآمده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور گفت: نمایندگی‌های فرهنگی در دوران وزارت من شکل گرفت و سازمان فرهنگ و ارتباطات در آن دوران تاسیس شد. هر فعالیتی که نمایندگان ما به عنوان فرستادگان فرهنگی انجام می‌دهند وقتی اثرگذار است که با فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی ما هماهنگ باشد. ما سعی کردیم این هماهنگی وجود داشته باشد و جای ترقی در این زمینه داریم.

او افزود: برای اثرگذاری، نمایندگان ما باید با فرهنگ کشور حوزه ماموریتشان آشنایی کامل پیدا کنند. در کشورهای مسلمان شکلی از اقدام موثر است و در کشورهای اروپایی شکل دیگری و در آسیای شرقی و امریکا نحوه اثرگذاری متفاوت است.

او اذعان داشت: با این شناخت می‌توانیم به نقاط تبادل دست یابیم. همچنن غیر از برنامه‌های رسمی باید به نوعی مشوق افراد کارشناس، دانشمند و استادان دانشگاه در سایر کشورها باشیم.

او درمورد رفتارهای غیر قانونی و برخورد بد با ایرانیان خارج از کشور نیز خاطر نشان کرد: شان و منزلت ایرانی هر جایی که باشد برای ما مقدس است. ایرانی پایبند فرهنگ و تمدن کشور خود است و هر کشوری این تمدن را ندارد و دنیا باید سر تعظیم به این تمدن فرود آورد.اگر برخی کشورها به نادانی برای حضور ایرانیان در کشورشان محدودیت ایجاد می‌کنند به زودی به اشتباه خود پی می‌برند.

میر سلیم تاکید کرد:  در سیمای ایرانی برازندگی فرهنگی مشخص و مشهود است. این باید محترم شمرده شود و دولت ما از چنین جایگاهی دفاع کرده و با بی احترامی‌ها مقابله خواهد کرد. متاسفانه در سال‌های اخیر برخی زمینه‌ها بوده که شاهد بی احترامی نسبت به ابرو و جان ایرانیان بودیم. آنچه در کشور عربستان رخ داد حکایت از بی توجهی به کرامت انسانی و شان ایرانی می‌کند و نمی‌توان از کنار این مهم به سادگی گذشت ایرانی باید محترم شمرده شود و ایرانی در هر جای دنیا با خیرخواهی حضور پیاده می‌کند. باید به دیگران بفهمانیم مسائلی که درباره ایرانیان مطرح می‌کنند واهی است و سعی می‌کنیم از طرق مختلف این مهم را به آنان بفهمانیم.

ایرانیان فرهنگی کشورهای میرسلیم کشورها هراسی فرهنگ ایرانی اسلام افزود تاکید مبادلات محترم زمینه باشیم معرفی بسیاری اقتصادی انتخابات جمهوری اینکه نباید نامزد اروپایی کننده سیاست درباره مختلف ریاست تولید کیفیت منطقه عنوان بازار دارند اقدامات سال‌های شمرده واردات مشترک نمی‌توان رفتار دوران اشاره مقابل مقابله کالای جلوه‌های اظهار گرفته ندارد قاچاق جایگاه رقابت انقلاب کالاهای کنندگان برنامه آمادگی توجهی رزمندگان دیگران فعالیتی نمایندگی‌های نمایندگان بفهمانیم می‌کند اثرگذاری منزلت زندگی می‌گردد ارتباطات مسلمان قراردادها کرامت دیگری انسانی همسایه دانشمند اسلامی مختلفی گرفتن آسیایی تعظیم مانند ادامه فعالیت‌های بگیرد محدودیت کشورشان نادانی ایجاد اشتباه معیشت می‌برند داشتیم خواست شناسایی برخوردار امنیتی آمریکایی شناخت سیاسی چگونه برنامه‌های موضوع جام‌جم داریم هستیم همچنین صادرات می‌توانیم کالاهایی