برگزیده ها

مازندمجلس: مردم دوست دارند بدانند چگونه می‌شود در عرض یک سال، 5 میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.

مازندمجلس: این روزها شاهد شنیدن وعده‌های مختلف از سوینامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هستیم. وعده‌هایی که بیشتر طعم اقتصادی دارد. یکیاز ایجاد 5 میلیون شغل سخن می‌گوید و دیگری از افزایش یارانه‌ها. این وعده‌ها درحالی از زبان این نامزدها خارج می‌شود که هنوز اعلام نکرده‌اند از چه روش‌هایی می‌خواهنداین شعارهای اقتصادی خود را عملیاتی کنند.

آنها فقط به صورت کلی می‌گویند می‌شود 5 میلیونشغل ایجاد کرد. می‌شود با وجود سرمایه های داخلی یارانه بالای 100 هزار تومان داد.

به پاسخ یکی از نامزدها در مورد اشتغال دقتکنید:« برخی ایجاد تردید کردند کهمگر می شود یک میلیون شغل ایجاد کرد اما ما می گوییم با استفاده از ظرفیت همین کشورو سرمایه هایش می توانیم سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم»

نامزدی دیگر می‌گوید:« بهمردم قول می‌دهم اگر در طول این دوره توفیق خدمت به مردم را پیدا کنم 5 میلیون شغلبا کمک مردم ایجاد می‌کنم تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل و فصل کنیم.»

این "کلمات" برای مردم پاسخ مناسبی نیست. مردمدوست دارند بدانند چگونه می‌شود در عرض یک سال، 5 میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.اگر این کار شدنی است چرا تا به امروز این تعداد شغل در ایران ایجاد نشده است؟ ازکدام منابع می‌شود یارانه 150 هزار تومانی داد؟ اگر شدنی است چرا تا به امروز اینمیزان یارانه پرداخت نشده است؟

دولت روحانی تنها 4 سال است که در راس کار است وقبل از آن دولت و مجلسی در راس امور بودند که وابسته به این افراد بودند.

امروز این سوال در اذهان ایجاد شده است که چهفرقی میان شعارهای این نامزدها با شعارهای آن هزار و چند نفری است که نتوانستندوارد کارزار انتخابات شوند. افرادی که از مردم عادی شهرها و روستاهای کشور بودند.

- بیایید برای درک بهتر این معنا برخی از شعارهایآن نامزدها را با هم مرور کنیم.

- آمده ام تا بگویم قدرت بایددر دست خانمها باشد.

- در صورت پیروزی در انتخاباتریاست جمهوری ماهی 15 میلیون به بیکاران پرداخت می کنم.

- راه حل مشکلات اقتصادی کشورپرورش شتر مرغ است.

- برای مقابله با دونالد ترامپرییس جمهور آمریکا با او در اقیانوس آرام مسابقه شنا استقامت به مدت چهار ساعت بدوناستراحت خواهم داد.

- به هر ایرانی 300 هزار تومانیارانه می دهم.

- یکی از برنامه هایم از بینبردن مواد مخدر است.

- شعارم «مسکن دلباز» است

- حق و حقوق بیکاری می‌دهم

 این افراد هم شعار می‌دادند.اگر از آنها هم سوال می‌شد چگونه می‌خواهید این شعارها را محقق کنید، می‌گفتند مامی‌توانیم با وجود سرمایه‌های داخلی مثلا ماهی 15 میلیون به بیکاران بدهم.

زمانی به مردم وعده دادهشد که با پول یارانه‌ها آنها زندگی خوب و بدون مشکلی خواهند داشت اما از زمانپرداخت یارانه‌ها مردم شاهد تورم‌های کمر شکن بودند. وضع به گونه‌ای شده است کهمردم حاضر هستند تمام یارانه‌هایی که تا امروز گرفته‌اند را بدهند و اوضاع ایرانبه قبل از پرداخت یارانه‌ها و تحریم‌ها برگردد.

باید از نامزدهایانتخابات ریاست جمهوری درخواست کنیم از دادن شعارهای کلی و بدون پشتوانه پرهیزکنند و اجازه ندهند بین مسئولان و مردم بی‌اعتماد ایجاد شوند. بسیاری از مردم براین باور هستند که مسئولان در ایران در ایام انتخابات تنها و تنها خوب حرف می‌زننداما بعد از آن هیچ عملی از آنها سر نمی‌زند.

ایجاد میلیون یارانه‌ها نامزدها امروز شعارهای انتخابات جمهوری پرداخت انتخابات ریاست جمهوری اقتصادی یارانه ریاست وعده‌های افراد بیکاران مسئولان می‌گوید نامزدهای داخلی مشکلات چگونه سرمایه