برگزیده ها
افزایش نرخ اشتغال زنان ایران در دولت روحانی/ مسیر حرکت روحانی سریع، رو به جلو و هموار است

مازندمجلس: دبیر جمعیت زنان نواندیش مازندران، با ارائه آماری تصریح کرد: نرخ اشتغال زنان ایران در دولت اصلاحات ١٧ درصد بود. در دولت نهم و دهم این نرخ به ١٠درصد رسید. در دولت روحانی این رقم با رشد بیش از ٣/٥ درصد تاكنون نزدیك به ١٤ درصد رسیده است

مازندمجلس: ماه سلطان کاشی، با بیان اینکه دکتر روحانی در 4 سال اخیر مشغول هموار سازی بسترهای سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی و....تخریب شده بود، گفت: در حال حاضر مسیر های حرکت سریع و رو به جلو بسیار صاف، مشخص و هموار است به گونه ای که قطعا هر رییس جمهور تازه ای می تواند درآن با سرعت حرکت کند اما به خاطر داشته باشیم که هر شخص دیگری اهداف وی را دنبال نخواهد کرد و در پی اهداف خویش خواهد بود و قطعا ضرر بزرگ این مسئله متوجه اقشار آسیب پذیر جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان (که کمتر به عنوان اقشار آسیب پذیر از آنان یاد می شود) خواهد بود.

وی، با بیان اینکه در این دولت اقدامات مهمی انجام شد، افزود: از میزان اشتغالی که برای جوانان ایجاد شد حدوداً 700 هزار شغل برای بانوان بود و ابلاغیه‌ای که مختص مردها بود را نیز لغو گردید.

دبیر جمعیت زنان نواندیش مازندران، با ارائه آماری تصریح کرد: نرخ اشتغال زنان ایران در دولت اصلاحات ١٧ درصد بود. در دولت نهم و دهم این نرخ به ١٠درصد رسید.

کاشی، ادامه داد: در دولت روحانی این رقم با رشد بیش از ٣/٥ درصد تاكنون نزدیك به  ١٤ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه روحانی با توقف آزمون استخدامی دستور داد تا همه تبعیض های موجود در این آزمون علیه زنان برداشته شود، گفت: در زمینه كار آفرینی زنان نیز دولت روحانی زمینه های لازم را برای توسعه اشتغال زنان تاكنون فراهم كرده است.

دبیر جمعیت زنان نواندیش مازندران، در پایان اظهار کرد: یكی از مباحث مهم در برنامه ششم توسعه نیز جریان سازی عدالت جنسیتی در ارتباط با همه شاخص ها بخصوص شاخص اشتغال و كسب و كار زنان ایران است.

ماه سلطان کاشی عملکرد دولت روحانی افزایش نرخ اشتغال بانوان در دولت روحانی دبیر جمعیت زنان نواندیش مازندران