برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی وزارت خارجه گفت: هیج دستورالعملی برای گفت‌وگو درباره مسائل خارج از برجام با آمریکایی‌ها نداریم.

مازندمجلس: بهرام قاسمی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره درخواست آمریکا برای آزادی دو تبعه ‌آمریکایی – ایرانی که به جرم جاسوسی در زندان‌های ایران هستند، اظهار کرد: ظاهرا طرف آمریکایی صحبت‌هایی را در حاشیه  کمیسیون برجام درباره یک یا دو نفر که در زندان‌های ایران به دلایل مشخص زندانی هستند  مطرح کرده‌ است.
 
وی از توضیح بیشتر خودداری کرد و افزود: آنچه در کمیسیون برجام میان طرف ها رد و بدل می شود صرفا مسائل برجامی است و  ما کماکان در رابطه با گفت‌وگو با آمریکا درباره مسائل خارج از برجام دستورالعملی نداریم.
 
وی همچنین در ادامه با اشاره به نتایج هفتمین کمیسیون مشترک برجام میان ایران و 1+5 ، اظهار کرد: بیانیه پایانی این نشست یک بحث جدی و اساسی است که باید به آن توجه کرد و آن این است که 1+5 که شامل  آمریکا هم می شود بر پایبندی ایران به برجام تاکید کرده و نیز تعهدات خود را به برجام یادآور شده اند. همچنین 1+5 از اجرای تعهدات از سوی ایران نسبت به آژانس و برجام قدردانی کردند.
 
قاسمی ادامه داد:  1+5 همچنین از تفاهم ایران و چین در رابطه با بازطراحی راکتور اراک حمایت کردند؛ این  رویکرد 1+5 گامی به جلو و یکی از دستاوردهای برجام است که 1+5 نیز این نوع همکاری‌ها را تشویق می کند.
 
سخنگوی وزارت خارجه در خصوص برخی اخبار مبنی بر مذاکره ایران و آمریکا در حاشیه کمیسیون مشترک برجام گفت: من چنین خبری را ندارم اما در حاشیه نشست 5 آوریل هیئت ایرانی با تک تک کشورهای عضو گروه 1+5 درباره برجام  و مسائل دو جانبه گفت‌وگو کرده است.
 
وی تاکید کرد: ما به آنچه در گذشته در رابطه با آمریکا عمل کرده‌ایم پایبند هستیم و آن این است که با آمریکا در حوزه های خارج از برجام مذاکره ای نداشته‌ایم. البته در دولت قبلی آمریکا به دلایل انسانی گفت‌وگوهایی را درباره برخی زندانیان ایرانی و آمریکایی داشتیم که نتایج مثبتی هم در بر داشت.

ادامه دارد...
برجام آمریکا درباره کمیسیون رابطه همچنین ادامه مذاکره مسائل ایرانی مشترک نتایج تاکید تعهدات کمیسیون برجام حاشیه نداریم خارجه وزارت آمریکایی دلایل زندان‌های گفت‌وگو اظهار