برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - دبیرکل حزب موتلفه گفت که«نامزد ما در روز ثبت‌نام با لباس کارگری به وزارت کشور رفت. موضع ما در مورد حل مشکلات کشور یک‌ چیز بوده و آن کار، کار، کار است». این همان شعار آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 84 است.

مازندمجلس:آنگونه که مهر روایت کرده، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به اولین مناظره انتخاباتی در روز جمعه اظهار کرد: این مناظره زمینه‌ای بود برای اینکه مردم با دیدگاه‌ها و سوابق نامزدها آشنا شوند.

وی افزود: آقای روحانی با دروغ‌گو خطاب کردن یکی از نامزدها مسیر اخلاقی و حرفه‌ای مناظره را تغییر داد، درحالی‌که در همین مناظره معلوم شد آقای روحانی به وعده‌ انتخاباتی سال ۹۲ خود عمل نکرده است.

حبیبی تصریح کرد: آقایان روحانی و جهانگیری باید بدانند که سیاست تخطئه عملکرد گذشتگان نخ‌نما شده و مردم هم در جریان عملکرد چهارساله آن ها هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آرایش صحنه مناظره اظهار کرد: دو تفکر وجود دارد؛ یکی طرفدار وضع موجود و ادامه آن است، یکی هم معتقد است راه‌هایی برای برون‌رفت از مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور وجود دارد و مردم خود خوب می‌دانند کدام را انتخاب کنند.

وی در ادامه به اظهارات اسحاق جهانگیری اشاره کرد و گفت: وی معاون اول رئیس‌جمهور است و باید نسبت به همه مشکلات پدید آمده در این دوره پاسخگو باشد. او نمی‌تواند نقش رقیب یا اپوزیسیون و یا به قول خودش مکمل را در این دوره بازی کند.

حبیبی خاطرنشان کرد: او باید بگوید ظرف ۴ سالی که در مسند قدرت بوده چه کرده است؛ اگر دست دولت فعلی خالی است، بنابراین با حمله به دولت سابق مشکلی حل نمی‌شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: بهتر است آقای روحانی و معاون اول وی بجای حمله به این و آن، برنامه و عملکرد ۴ ساله خود را شرح دهند و برنامه ۴ سال آینده را بیان کنند. دولت یازدهم در بسیاری از موارد بر اساس برنامه پنجم عمل نکرد و حتی بودجه سنواتی را مطابق برنامه پنجم تدوین و تنظیم نکرد. تفریغ بودجه سالانه دیوان محاسبات در این سال‌ها این ادعا را ثابت می‌کند.

وی تاکید کرد: دولت در شکل‌گیری برنامه ششم هم با مجلس همکاری مؤثر نداشت و مجلس مجبور شد خودش برنامه ششم را بنویسد؛ لذا دست دولت هم از ناحیه عملکرد گذشته و هم از ناحیه برنامه داشتن درآینده خالی است.

حبیبی گفت: تمام نگاه دولت در حل مشکلات به برجام بود و حتی آب خوردن مردم را هم به آن گره زد. برجام به گفته مقامات دولتی دستاوردی متناسب با این همه کار و سر و صدا نداشته است و به قول وزیر خارجه خودمان آمریکایی‌ها تحریم‌ها را فقط روی کاغذ برداشتند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما در برجام به قول و تعهد خود عمل کردیم اما به بدعهدی آمریکا برخوردیم گفت: راهبرد دولت در حل مسائل کشور نگاه به بیرون بود اما جواب نداد.

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در حل مشکلات موجود کشور اضافه کرد: واقعا نامزدها باید در مقام حل مشکلات نگاهشان به مردم و ظرفیت‌های عظیم در درون باشد. دولت یازدهم یک تجربه را به ما آموخت که هیچ‌گاه به دشمن اعتماد نکرده و از اتکاء به بیرون پرهیز کنیم.

حبیبی تصریح کرد: طرح دیدگاه‌های روحانی و جهانگیری ناظر به پاسخ به سؤالات مطرح‌شده از سوی برگزارکنندگان مناظره و نیز سؤالات مطرح‌شده از سوی رقبا نبود. بسیاری از سؤالات از جمله سؤالات آقای میرسلیم بی‌پاسخ ماند.

وی افزود: اگر دولت پاکستان نمی‌تواند جلوی این شیطنت‌های ناجوانمردانه را بگیرد، جمهوری اسلامی خواهد توانست در مقابل آن بایستد. پاکستان باید عواقب این امور را بپذیرد و غرامت و خون‌بهای شهیدان را جبران کند.

حبیبی در پایان با اشاره به عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در تهران گفت: برخی از افراد مرتبط و مؤثر در فتنه ۸۸ و محکوم در دادگاه، صلاحیت شان در مراحل اولیه تأیید شده که این تأیید اقدام بسیار نادرستی است و امیدواریم در مراحل بعدی این اقدام غیراصولی اصلاح شود.

29213

 

برنامه حبیبی مناظره روحانی عملکرد اشاره مشکلات اسلامی دبیرکل سؤالات موتلفه انتخاباتی جهانگیری تصریح برجام نامزدها ناحیه بیرون پاکستان اقدام تأیید مراحل بودجه مطرح‌شده موجود افزود اینکه اظهار پایان نکرده ادامه یازدهم نمی‌تواند معاون بسیاری