برگزیده ها
دولت یازدهم 165 هزار میلیارد ریال برای تثبیت شغل هزینه کرد

مازندمجلس: تهران- ایرنا- وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در آیین بزرگداشت روز جهانی کارگر از اختصاص 165 هزار میلیارد ریال برای تثبیت شغل در دولت یازدهم خبر داد و گفت: تثبیت شغل مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید برای امنیت کارگران است.

مازندمجلس: به گزارش تارنمای وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی، «علی ربیعی» در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر که با حضور رییس جمهوری در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: در دولت یازدهم 2میلیون شغل ایجاد شد و دولت با وجود همه مخالفت‌ها شعارهای خود را تحقق بخشید اما متاسفانه عده‌ای تهمت‌ها و دروغ‌هایی را نثار دولت کردند.
وی اضافه کرد: دولت یازدهم همه اهتمام خود را برای بهبود عقلانی شرایط زندگی قشرهای پایین جامعه قرار داد و تلاش کرد در چهار سال فعالیت خود به گونه ای شرایط را ترمیم کند که متوسط دریافتی کارگران نسبت به متوسط نرخ تورم افزایش قابل توجهی پیدا کند.
ربیعی تاکید کرد «دولت به کارگران دروغی نگفت و به جیب آنها پولی واریز نکرد تا پنج برابر آن را برداشت کند».
وی یادآوری کرد: امروز کارگران صاحب دفترچه بیمه شده‌اند و ارزش دفترچه بیمه روستاییان نیز 500 درصد افزایش یافته است.
این مسوول ابراز امیدواری کرد امسال موضوع تامین مسکن کارگران و بازنشستگان تحقق یابد و کارگران غیررسمی و افراد فاقد دفترچه بیمه، بیمه شوند و شمار مجروحان حوادث کار به روزی کمتر از یک نفر برسد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با وجود هزینه زیادی که خرج مسکن مهر شد اما باری از روی دوش کارگران برنداشت. ما به دنبال حل مساله مسکن کارگران و بازنشستگان هستیم و بنا داریم در آینده همه افراد و کارگران قراردادی و موقت نیز به دفترچه بیمه اجتماعی دسترسی پیدا کنند، در حقیقت هر ایرانی یک دفترچه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری امروز در آیین گرامیداشت روز کارگر گفت: اولین کاری که در این کشور باید انجام شود، افزایش فضای کار و مطالبه برای به کار گرفتن کارگر بیشتر است. آن روزی که آزادی برای کارگر برای انتخاب شغل وجود ندارد او مجبور است کاری را با شرایط سخت و حقوق کم بپذیرد.
حسن روحانی اضافه کرد: آزادی که از آن سخن می گوییم اولین مرحله آن آزادی در انتخاب راه، مسیر و آزادی در انتخاب تنوع شغل، متناسب بودن شغل با حقوق دریافتی و منصفانه بودن دستمزد با کاری که است کارگران و کارکنان در سراسر کشور در کارگاه های تولید انجام می دهند.
اول ماه می میلادی در جهان به عنوان «روز کارگر» نامگذاری شده است.
در ایران برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال هفته کارگر‌ گرامی داشته می شود.
ستاد بزرگداشت هفته کارگر امسال نخستین روز را 'کارگران، اسلام ناب محمدی، ایمان و امید'، دومین روز را 'کارگران، ولایت، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' و سومین روز را 'کارگران، تامین اجتماعی، ایمنی و بهداشت کار' نام گذاشته است.
چهارمین روز این هفته 'کارگران، مهارت، معنویت و نشاط اجتماعی'، پنجمین روز 'کارگران، زنان کارگر، تعالی خانواده و مسئولیت اجتماعی' و ششمین روز 'کارگران، بسیج کارگری، ایثار و مقاومت' نامگذاری شده و آخرین روز مصادف با روز جهانی کارگر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام*9123*1961*تنظیم: زهره دریغ گفتار* انتشار: مریم مسعود

کارگران کارگر اجتماعی دفترچه آزادی یازدهم شرایط افزایش تامین امسال اقتصادی افراد اولین تولید ایرنا امروز نامگذاری بازنشستگان دریافتی ربیعی تعاون گزارش هزینه بزرگداشت جهانی متوسط اضافه افزود جمهوری برابر