برگزیده ها
مازندمجلس: وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای درباره احتمال وقوع حملات تروریستی در اروپا در آستانه آغاز فصل سفر‌های تابستانی به شهروندان خود درباره سفر به این قاره هشدار داد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز سه‌شنبه (دوشنبه به وقت آمریکا) در خصوص سفر به اروپا و همچنین تهدید حملات تروریستی در سراسر این قاره به شهروندان خود هشدار داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به حوادث اخیر در فرانسه، روسیه، سوئد و انگلیس اعلام کرد که داعش و القاعده «توانایی این را دارند که حملات تروریستی جدیدی در اروپا برنامه ریزی و اجرا کنند». بر اساس این گزارش، هشدار پیشین وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به اروپا پیش از تعطیلات زمستانی اعلام شده بود و در ماه فوریه مدت آن به پایان رسیده بود.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هشدار اخیر واشنگتن درباره سفر به اروپا به واسطه تهدید خاصی صادر نشده است بلکه بیشتر بر این مسئله تأکید دارد که خطر حملات تروریستی در آستانه تعطیلات تابستانی همچنان پابرجاست. این هشدار تا تاریخ اول سپتامبر ادامه دارد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مراکز تجاری، ساختمان‌های دولتی، هتل‌ها، باشگاه‌ها، رستوران‌ها، اماکن مذهبی، پارک ها و فرودگاه‌ها به عنوان بیشترین احتمال خطر وقوع حملات تروریستی عنوان شده‌اند.
آمریکا وزارت اروپا هشدار خارجه تروریستی حملات درباره اعلام گزارش تهدید تعطیلات عنوان شهروندان بیانیه‌ای آستانه تابستانی احتمال