برگزیده ها

مازندمجلس: رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو گفت: پیش شرط وزارت نیرو برای توسعه همکاری با شرکت‌های آلمانی انتخاب شریک ایرانی است.

مازندمجلس: رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو گفت: پیش شرط وزارت نیرو برای توسعه همکاری با شرکت‌های آلمانی انتخاب شریک ایرانی است.

به‌گزارش ایلنا، "حمیدرضا تشیعی" رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو در ملاقات با "فلوریان اوبر مایر" معاون اداره خاورمیانه وزارت اقتصاد ایالت بایرن آلمان ضمن اشاره به روابط خوب و صمیمانه دولت آلمان با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سابقه همکاری ایران و آلمان در صنعت آب و برق به حدود 21 سال پیش برمی گردد و دو کشور در طول این سال‌ها همکاری‌های بسیار خوبی در این زمینه با یکدیگر داشته‌اند.

وی افزود: برای تحکیم و تعمیق این روابط می‌بایست دو طرف سعی کنند بخش خصوصی را در بخش‌های مختلف صنعت آب و برق با یکدیگر مرتبط کنند.

تشیعی تأکید کرد: به طور کلی پیش شرط وزارت نیرو برای توسعه همکاری با شرکت‌های آلمانی این است که شرکت‌های آلمانی برای ورود به بازار ایران بایستی یک شریک ایرانی برای خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: برگزاری یک همایش مشترک بین وزارت نیرو و وزارت اقتصاد آلمان در بخش آب و انرژی می‌تواند زمینه‌های لازم برای ملاقات کسب و کارهای فعال ایرانی در صنعت آب و برق را با طرف‌های مشابه خارجی فراهم کرده و روزنه‌ای برای توسعه بیشتر این صنعت در کشور باشد.

گفتنی است، در این ملاقات مدیران عامل شرکت‌های معتبری چون «شرکت مدیریت پروژه جی‌ام»، «مدیرعامل شرکت باومولر هولدینگ»، «گروه ریزالک»، «دفتر محیط زیست شرکت ب اف او»، «شرکت هوبر» و چند شرکت دیگر اوبر مایر را همراهی می‌کردند.

 

 

وزارت توسعه شرکت‌های آلمان ایرانی آلمانی ملاقات همکاری صادرات اقتصاد تشیعی اداره روابط یکدیگر خاورمیانه پشتیبانی مشترک ایالت معاون بایرن صنایع