برگزیده ها
بوکوفسکی  و ابتهاج صدر فهرست پرفروش‌های شعر
مازندمجلس: بوکوفسکی  و ابتهاج صدر فهرست پرفروش‌های شعر به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در میان کتاب‌های شعر منتشر شده در بازار کتاب، استقبال از مجموعه شعر «برای من غمگین نشوید» سروده چارلز بوکوفسکی که با ترجمه سینا کمال‌آبادی از سوی نشر عنوان منتشر شده، این اثر را به عنوان پرفروش‌ترین کتاب شعر در هفته اول اردیبهشت ماه معرفی کرد. این مجموعه‌ شعر که در هفته‌های پیشتر نیز در صدر این فهرست قرار گرفته بود، شامل 44 شعر از بوکوفسکی است که یا در اواخر عمرش و یا بعد از مرگش منتشر شده است. نسخه صوتی این کتاب با صدای حامد خدادادی نیز منتشر شده است.
 جایگاه دوم این فهرست نیز به کتاب «آن‌ها» آخرین دفتر از سه‌گانه فاضل نظری اختصاص یافت. این مجموعه شامل 51 غزل، با موضوعاتی عارفانه، عاشقانه و نیز چند شعر آیینی است. فاضل نظری درباره این مجموعه شعرش گفته: غم جان‌مایه آن‌ها نیست؛ اگرچه در شعر عاشقانه از غم گریزی نیست.

«بانگ نی» سروده هوشنگ ابتهاج نیز دیگر کتابی بود که با استقبال خوب مخاطبان در رده سوم پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر بازار کتاب تهران در هفته اول اردیبهشت قرار گرفت. این کتاب که از سوی نشر کارنامه منتشر شده، یک مثنوی بلند است که سایه آن را در طول چندین دهه تکمیل کرده است. سایه سرودن این مثنوی را در دهه 40 آغاز کرد و بعد از سال‌ها، سال 1385 کار آن را به پایان رساند.

همچنین «آشویتس خصوصی من» سروده حسن همایون از نشر چشمه، «خویشاوندی با خورشید و باران» سروده پیر پائولو پازولینی با ترجمه ونداد جلیلی از نشر چشمه، «در بند کردن رنگین کمان» سروده غادة السمان با ترجمه عبدالحسین فرزاد از نشر چشمه، «باد و برگ» سروده عباس کیارستمی از نشر نظر، «رنگ‌های رفته دنیا» سروده گروس عبدالملکیان از نشر چشمه، «مجموعه اشعار شاملو» سروده احمد شاملو از نشر نگاه و «گرینه اشعار حمید مصدق» از نشر مروارید از دیگر کتاب‌های شعر پرفروش در هفته گذشته بودند.
 ردیف عنوان نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره کتاب 1 برای من غمگین نشوید جارلز بوکوفسکی/ سینا کمال آبادی عنوان 12000 مجموعه ای شامل 44 قطعه شعر از چارلز بوکوفسکی شاعر و نویسنده شهیر آمریکایی 2 آن‌ها فاضل نظری سوره مهر 5000 مجموعه‌ای از 51 غزل، با موضوعاتی عارفانه، عاشقانه و نیز چند شعر آیینی 3 بانگ نی هوشنگ ابتهاج کارنامه 45000 یک مثنوی بلند است که «سایه» آن را در طول چند دهه تکمیل کرده است. سایه سرودن این مثنوی را دهه 40 آغاز کرد و بعد از سال‌ها، سال 1385 کار آن را به پایان رساند 4 آشویتس خصوصی من حسن همایون چشمه 14000 مجموعه‌ای از اشعار عاشقانه و سیاسی حسن همایون در سه فصل «شکنجه‌شده‌ها»، «عاشقانه‌هایی ناتمام برای آنا» و «خرده‌روایت‌هایی از هراس و انزوا» 5 خویشاوندی با خورشید و باران پیر پائولو پازولینی/ ونداد جلیلی چشمه 18000 مجموعه اشعار سینماگر شناخته شده ایتالیایی 6 در بند کردن رنگین کمان غادة السمان/ عبدالحسین فرزادبه گزینش چشمه 8000 مجموعه اشعار نویسنده و شاعر معاصر عرب به انتخاب و ترجمه عبدالحسین فرزاد 7 باد و برگ عباس کیارستمی نظر 12500 مجموعه سروده‌های کوتاه عباس کیارستمی 8 رنگ‌های رفته دنیا گروس عبدالملکیان چشمه 8000 مجموعه‌ای از اشعار گروس عبدالملکیان 9 مجموعه اشعار شاملو احمد شاملو نگاه 5500 از مجموعه باران شعر معاصر ایران از مشروطیت تا امروز در انتشارات نگاه 10 گرینه اشعار حمید مصدق حمید مصدق مروارید 7500 مجموعه اشعار حمید مصدق  این گزارش، براساس آمار فروش کتاب‌فروشی‌های شهر کتاب‌های مرکزی، ابن‌سینا،شهید بهشتی، چشمه (کریمخان)، افق، امیرکبیر، کتابسرای تندیس، دف، چتر، همیشه و فراموشی تنظیم شده است.

* اینجا بخوانید
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته دوم فروردین (اینجا)
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته سوم فروردین (اینجا)
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته چهارم فروردین (اینجا)
مجموعه اشعار سروده کتاب‌های منتشر بوکوفسکی ترجمه شاملو مثنوی عاشقانه عنوان پرفروش‌ترین اینجا مجموعه‌ای اردیبهشت گزارش کیارستمی ابتهاج عبدالحسین فروردین همایون عبدالملکیان نویسنده باران فهرست آن‌ها جلیلی ونداد پازولینی پائولو رنگین معاصر رنگ‌های مروارید فرزاد گرینه السمان سرودن چارلز موضوعاتی عارفانه آیینی نشوید غمگین پرفروش‌های بازار استقبال درباره هوشنگ رساند آشویتس خصوصی خویشاوندی پایان سال‌ها کارنامه تکمیل ایبنا خورشید