برگزیده ها

مازندمجلس: معاون اول رییس جمهور گفت: هزینه ستاد نمی‌کنم، بر روی کمک‌های کسانی که به من لطف داشته‌اند حساب کرده‌ام. اگر لازم باشد باز در مورد جریان اصلاح‌طلب با رهبری حرف می‌زنم. جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا باید با یکدیگر در امور کشور مشارکت داشته باشند.

مازندمجلس: اسحاق جهانگیری در حاشیه هیأت دولت امروز د پاسخ به این سوال که می‌گویند شما پدیده مناظرات هستید اظهار کرد:  بالاخره به صحنه آمده‌ام و باید صحبت‌هایم را انجام دهم. انتخابات سازوکار خودش را دارد و در همان سازوکار در ارتباط با حضور و یا عدم حضورم تا پایان دوران انتخابات تصمیم‌گیری می‌شود، صبر کنید تا ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نقدی به نحوه برگزاری مناظره اول داشته یا خیر، گفت: من فکر می‌کنم که زمان‌های دو دقیقه‌ای برای پاسخ دادن به پرسش‌ها کم بود. تا موتور سخن گفتن روشن می‌شد با اتمام زمان دو دقیقه موتور خاموش می‌شد.

جهانگیری همچنین گفت: من آدم آرامی هستم که گوشه‌ای می‌نشینم و در چارچوب برنامه‌ها و آینده‌نگری صحبت می‌کنم. دیگران هم اگر در همین چارچوب صحبت کنند من نقد می‌کنم و صحبتم را می‌کنم، اما اگر به حاشیه رفتند و به قول معروف به جاده خاکی زدند من هم همانطور جوابشان را می‌دهم.

جهانگیری خطاب به خبرنگاری که پرسید رنگ انتخاباتی‌تان چیست؟ اعلام کرد که رنگ انتخاباتی من بی‌رنگ است و رنگ انتخاباتی ندارم.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری که از هزینه‌های انتخاباتی‌اش سوال کرده بود گفت: هزینه انتخاباتی من صفر است. من از امکان صداوسیما برای برنامه‌هایم استفاده کرده‌ام و فکر می‌کنم که دوستان علاقه‌مند در فضای مجازی به اندازه کافی زحمت کشیده‌اند. هیچ ستادی تشکیل نداده‌ام.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با انتخاب حسین مرعشی به عنوان رییس ستاد انتخاباتش گفت: وزارت کشور تأکید داشت که فردی به عنوان رییس ستاد برای انجام امور تشریفاتی معرفی کنم. از همین رو شخصی را به آنها معرفی کردم.

وی در ارتباط با سازندگان فیلم مستندش نیز یادآور شد: آقای توکلی و خانم طاهرپور سازندگان فیلم مستند من هستند.

جهانگیری در بخش دیگری از این گفت‌وگو  تصریح کرد: شما به سابقه کاری من نگاه کنید، همواره در هر کاری جدی‌تر از کار قبلی بوده‌ام. من در کار آدم جدی هستم یا به کاری وارد نمی‌شوم یا اگر وارد شدم به طور جدی تمام توان خود را برای پیشبرد آن کار با صحبت‌کردن و از طریق چارچوب‌هایی که قبول دارم پیش می‌برم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  در پاسخ به این پرسش که در چهار ماه پایانی عمر دولت در ارتباط با اقتصاد مقاومتی چه برنامه ریزی هایی انجام داده اید اظهارکرد: اولا اینکه ما برای چهار سال برنامه ریزی می‌کنیم،  این را از ذهنتان بیرون بکنید که برنامه ریزی ها چهار ماهه است.

وی ادامه دا: همین الان برنامه من این است که یا به صداوسیما بروم یا کارهای دولت را پیگیری کنم. هیچ کاری در این ایام در دولت کند نشده است. همه برنامه ها با قوت پیگیری می‌شود. به ویژه در ارتباط با اقتصاد مقاومتی فعال هستیم. همین دیروز  طرح های اولویت دار سال 96 را به همه دستگاه ها اعلام کردم. از شنبه خبرش به رسانه ها داده خواهد شد . کار همه دستگاه ها از سال 95 برای سال 96 مشخص شده است. ان‌شاءالله پیگیری می‌کنیم که دقیق این برنامه ها اجرا شود.

وی در ارتباط با تصمیم شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان برای انتخاب کاندیدای نهایی اصلاح طلبان ادامه داد: من عضو شورای عالی نیستم و براساس خرد جمعی وارد انتخابات شده‌ام و براساس خرد جمعی هم تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

جهانگیری در پاسخ به این پرسش که آیا بازهم با رهبری در ارتباط با جریان اصلاحات صحبت کرده اید یا خیر خاطر نشان کرد: دیگر خدمتشان نرسیدم، اما حتما در صورت لزوم خدمتشان می رسم. به نظر من فعلا مسئله اصلاح طلبان به عنوان یک جریان پرنفوذ و قدرتمند در کشور دنبال می شود. اصلاح طلبان بخش قابل توجهی از یک بال نظام هستند. دقیقا مثل اصولگراها که بخش قابل توجه دیگری از یک بال نظام هستند. هر دو این جریان ها به عنوان یک جریان پرنفوذ کشور شناخته می شوند.

وی ادامه داد: باید تلاش شود تا هردوی این گروه ها در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند و هرکدامشان که توسط مردم انتخاب شدند کار را به دست بگیرند. در مقابل آن دیگری هم باید کمکشان کند. من در برنامه دیشب تلویزیون نیز گفتم بهترین برنامه ای که درکشور تهیه و تصویب شده است برنامه ای است که اصلاح طلبان نوشتند و اصولگرایان اجرا کردند. برنامه سوم نمادش این بود که نشان دادیم ، می توانیم اصولگرا باشیم و برای پیشرفت کشور تلاش کنیم. همه ایستادند تا این برنامه خوب اجرا شود و واقعا هم بهترین برنامه کشور شد.

جهانگیری تاکید کرد: ما اگر این همکاری را یاد بگیریم می توانیم کشور را به جای خیلی خیلی خوبی برسانیم.
برنامه جهانگیری ارتباط انتخابات می‌کنم جریان طلبان اصلاح دیگری عنوان انتخاباتی کاندیدای پیگیری ادامه رهبری تصمیم دستگاه اصلاحات شورای براساس توانیم بهترین پرنفوذ خدمتشان نهایی حاشیه صداوسیما ریاست موتور اعلام چارچوب سازوکار معرفی می‌شد مقاومتی اقتصاد سازندگان می‌کنیم