برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - ایسنا نوشت: وزیر اطلاعات اعلام کرد اکثر افرادی که در این لیست 53 نفره اعلامی قوه قضاییه با عنوان دوتابعیتی‌ها هستند، اقامت کشورهای خارجی را دارند نه تابعیت آنها را.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام  سید محمود علوی در حاشيه جلسه امروز هیات دولت درپاسخ به سوالی در ارتباط با گزارش لیست 50 نفره مدیران دوتابعیتی که قوه قضاییهارایه کرده است اظهار کرد: این موضوع در دست بررسی است و هر زمان نتیجه مشخص شود،ما به دستگاه قضایی اعلام می کنیم و وارد بحث های رسانه ای بی خاصیت و مضر اینموضوعات که به اعتماد عمومی ضرر می زند نمی‌شویم.

وی ادامه داد: این آخرین صحبتی است که درباره مدیران دوتابعیتی انجاممی‌دهم، چون این گونه موضوعات هیچ فایده ای برای جامعه و کشور ندارد و نتیجه آنسوزاندن اعتماد مردم است.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: کلی می گویم که اکثر افرادی که در اینلیست 53 نفره اعلام کرده اند کسانی هستند که اقامت کشورهای خارجی را دارند نهتابعیت کشورهای خارجی.

وي تاكيد كرد كه هیچ وقت به فردی که اقامت کشور دیگری دارد دو تابعیتیگفته نمی شود.

علوي همچنین خاطرنشان کرد: گرین کارت تابعیت نیست و از نظر قانون کسیبا داشتن گرین کارت ممنوع نیست اما ما به عنوان دستگاه اطلاعاتی روی آن حساسیت بهخرج می دهیم.

وزیر اطلاعات در پايان گفت: بحث حساسیت اطلاعاتی با بحث منع قانونیمتفاوت است.

29219

 

 

تابعیت اقامت اطلاعات کشورهای اطلاعاتی حساسیت ادامه خارجی اعلام مدیران دارند دوتابعیتی نتیجه دستگاه اعتماد