برگزیده ها
بازدید 80 هزار دانش‌آموز از نمایشگاه کتاب تهران
مازندمجلس: بازدید 80 هزار دانش‌آموز از نمایشگاه کتاب تهران به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از ستاد خبری سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همایون امیرزاده درباره حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه کتاب تهران گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده 80 هزار دانش‌آموز از نمایشگاه کتاب امسال دیدن خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: مقرر شده است این دانش آموزان در قالب اردوهای یک روزه توسط مربیان آموزشی در نمایشگاه حضور داشته باشند. در راستای تفاهم انجام شده کتاب‌های مورد نیاز مدارس توسط نمایندگان مدارس انتخاب شده و ‌پس اتمام نمایشگاه کتاب‌ها با تخفیف 30 درصد از ناشرین خریداری خواهد شد. در این طرح 600 مدرسه شهرستان‌های استان تهران و ۴۰۰ مدرسه شهر تهران در نمایشگاه حضور می‌یابند.
 
امیرزاده در پایان خاطر نشان کرد:  برای این طرح مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
 
 
دعوت از نویسندگان ایرانی برای حضور در نمایشگاه کتاب ایتالیا
 
هم‌چنین، رئیس اتحادیه ناشران از نویسندگان ایرانی برای حضور نمایشگاه‌های کتاب ایتالیا دعوت کرد.
 
بر اساس این گزارش، آلفیری لورنزون  رییس انجمن ناشران ایتالیا توضیح داد: اگرچه ناشران خارجی علاقه‌مند به فعالیت در بازار نشر ایران هستند اما تا زمانی که حق تالیف، حق ناشر و سایر هزینه‌های انتشار یک کتاب به درستی پرداخت نشود، ناشران خارجی می‌توانند در بازار کتاب ایران فعالیت کنند.
 
وی افزود: برای سومین بار است که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ایران شرکت می‌کنم و در تلاش هستیم همکاری‌های دو کشور در حوزه کتاب را افزایش دهیم.   باید راهی برای حل مشکل کپی رایت در ایران بکنیم. اگر نتوانیم این مشکل را حل کنیم اشتیاق ناشران خارجی برای حضور در بازار کتاب ایران کاسته می‌شود.
 
لورنزون دانش کم مردم ایران از نویسندگان خارجی و تازه های انتشار جهان را نتیجه  نبود ناشران بین المللی ‌در ایران عنوان کرد و گفت: مردم ایران نویسندگان سه دهه اخیر ایتالیا را نمی‌شناسند و همه فقط  از چند نویسنده قدیمی اطلاعات دارند و آثارشان را خوانده‌اند.  انجمن ناشران ایتالیا در تلاش است از ناشران ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های مختلف کتاب در ایتالیا  دعوت کند.
 
بر اساس این گزارش، سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود.
نمایشگاه ناشران تهران خارجی ایتالیا نویسندگان گزارش بازار ایرانی انتشار فعالیت دانش‌آموز نمایشگاه‌های مدارس بین‌المللی مدرسه