برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سرپرست اداره کل حسابرسی داخلی و امور مجامع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: فاز اول سامانه 'BI' یا هوش تجاری این صندوق تا پایان بهار ۹۶ به بهره برداری می‌رسد و به تدریج با تکمیل شاخص‌های اطلاعاتی سایر شرکت ها، وارد فاز دوم می‌شود.

مازندمجلس: سازمان بازنشستگی به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد نادر خمجانی گفت: ۴۰ شرکت در این پروژه ساماندهی شده اند که در فاز نخست، سامانه هوش تجاری برای ۲۵ شرکت اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه سامانه هوش تجاری صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به سامانه‌های مشابه که تاکنون در کشور اجرا شده است از کیفیت بالاتری برخوردار است، گفت: هدف از راه اندازی این سیستم، ثبت تدریجی شرکت‌های اقتصادی و مالی است تا به افزایش بهره وری شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری کمک کند.
خمجانی افزود: پروژه BI در واقع تمام اطلاعات شرکت‌ها را از طریق دسترسی آنلاین برای مدیریت اقتصادی صندوق تجزیه و تحلیل کرده و به تصمیم گیری اقتصادی و بهینه کردن وضعیت شرکت‌ها کمک می‌کند.
سرپرست اداره کل حسابرسی داخلی و امور مجامع صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: هوش تجاری کمک می‌کند تا بهتر بدانیم که کدام شرکت‌ها را بهینه کنیم، کدام شرکت‌ها روند رو به رشد دارند و کدام شرکت‌ها رو به افول هستند.
خمجانی بیان کرد: هوش تجاری تصمیم گیری‌های صندوق بازنشستگی کشوری را در زمینه فعالیت‌های بیمه ای، اقتصادی و تصمیم گیرهای کارشناسی یاری می‌کند و استراتژی صندوق را برای بخش سرمایه گذاری همراه با بازدهی مطلوب مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
وی اظهار کرد: برای BI اطلاعات شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری جمع آوری شده و اطلاعات و شاخص‌های اقتصادی مرتبط در سطح ملی و بین المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در گذشته به این شاخص‌ها در صندوق توجه نمی‌شد، اما در سه سال گذشته به این موضوع توجه جدی شده است.
سرپرست اداره کل حسابرسی داخلی و امور مجامع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: شاخص BI به صورت تخصصی و بر اساس پارامترهای جهانی و دانش روز در زمینه تحلیل اطلاعات مالی در دنیا طراحی شده است که برای پیاده سازی آن نیاز به فراهم آوردن زیر ساخت‌ها در شرکت‌های تابعه وجود دارد.
وی با بیان اینکه تصمیم گیری یعنی داشتن اطلاعات و مدیر بدون اطلاعات نمی‌تواند تصمیم تخصصی و مناسب بگیرد، افزود: BI اطلاعات آنلاینی را به مدیران می‌دهد تا تصمیمات صحیح و تخصصی را برمبنای پارامترهای کارشناسی و دقیق بگیرند. 
صندوق کشوری بازنشستگی اطلاعات شرکت‌ها تصمیم اقتصادی تجاری شرکت‌های تخصصی می‌کند خمجانی سامانه زمینه مجامع کارشناسی داخلی گذشته می‌دهد پارامترهای تحلیل اینکه پروژه افزود بهینه اداره سرپرست حسابرسی