برگزیده ها
اهدای کتاب در غرفه‌ «بوشهر پایتخت کتاب ایران»
مازندمجلس: اهدای کتاب در غرفه‌ «بوشهر پایتخت کتاب ایران» به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شهر بوشهر پس از سه سال مشارکت فعال در طرح پایتخت کتاب ایران، سرانجام سال 95، به عنوان برتر در طرح پایتخت کتاب ایران برگزیده شد و پس از اینکه با مصوبه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب، امکان اختصاص غرفه‌های اختصاصی برای روستاهای برگزیده و پایتخت کتاب ایران فراهم شد، بوشهر با طرح‌های مختلفی در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرد.

فریماه بوشهری با بیان اینکه در این غرفه 100 عنوان کتاب از نویسندگان استان در همه‌ موضوعات تخصصی حضور دارد، افزود: علاوه بر کتاب، طرح‌های برگزیده‌ پایتخت کتاب ایران، صنایع دستی استان و فضایی برای دلنوشته‌های بازدیدکنندگان درنظر گرفته شده است.

از جمله برنامه‌های این غرفه می توان به نشست «بوشهر، پایتخت کتاب ایران» روز 19 اردیبهشت اشاره کرد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرای اهل قلم برگزار می‌شود. در این نشست کتاب «همزاد با دریا» نوشته‌ محمود ابراهیمی و حسن عبداللهی در دو جلد و کتاب «فرهنگ‌نامه بوشهر» نوشته‌ سید جعفر حمیدی هم در دو جلد رونمایی می‌شود. کتاب «همزاد با دریا» درباره‌ شهرستان کنگان و آداب و رسوم این شهر و کتاب «فرهنگ‌نامه بوشهر» هم دربرگیرنده‌ی کلیه‌ اصطلاحات و کلمات و واژه‌های گویش مردم بوشهر است.

بر اساس اعلام فریماه بوشهری، رئیس اداره‌ فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، یک روز، غرفه، به اهدای کتاب به کودکان با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی و روز پایانی نمایشگاه هم به اهدای کتاب به عموم افراد اختصاص پیدا می‌کند. علاوه بر اهدای کتاب، یک روز از زمان حضور در نمایشگاه نیز به ایستگاه نقاشی برای کودکان در نظر گرفته شده است.

طرح‌هایی چون کارگاه کتابخوانی و نویسندگی، کتاب در گذر تاریخ، کتاب آزاد(مختص زندانیان)، سرباز دانش(مختص سربازان)، میلاد کتاب(ویژه‌‌ مادرانی که به تازگی فرزند به دنیا آوردند)، تولید محتوای دیجیتال، بازارچه‌ فرهنگ و هنر(فروش کتاب در خیابان‌ها و پیاده‌روها)، نذر کتاب و کتابخوانی، مسابقه‌ کتاب دوست‌ها و... از جمله طرح‌هایی بودند که باعث برتری بوشهر در طرح پایتخت ایران شدند.
بوشهر پایتخت نمایشگاه اهدای گرفته کتابخوانی فرهنگ استان فرهنگ‌نامه نوشته‌ همزاد اداره‌ کودکان طرح‌هایی عنوان اسلامی ارشاد بوشهری فریماه اختصاص علاوه برگزیده اینکه طرح‌های