برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - نامزد انتخابات ریاست جمهور یدوازدهم با ارائه تعریفی از انقلاب و انقلابی گری مدعی شد که دولت مستقر نه کارآمد است و نه انقلابی.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در برنامهتلویزیونی امشب شبکه خبر، در پاسخ به سوالاتی که خودش برای این برنامه انتخاب کردهبود؛ در تشریح انقلاب و انقلاب گری، گفت: با توجه به نگاه های رهبری و خواست هایمردم، انقلاب یعنی مجموعه کارهایی که در چارچوب خواست های امام برای خدمت به مردم انجاممی شود. انقلابی هم کسی است که بتواند این کار را انجام دهد و کارآمدی دین دراداره جامعه را برای مردم عزیز با اولویت محرومین پیش ببرد.

به گفته وی کسی نمی تواند بگوید انقلابی است امابه توده ها توجه نکند. افرادی در جامعه هستند که تافته جدا بافته اند. قانون شکنیکرده و اعمال نفوذ می کنندو از رانت ها استفاده کرده و ویژه خوار هستند. اینهامشکلات قابل توجهی هم برای مردم ایجاد می کنند. انقلابی کسی است که بتواند مشکلاتمعیشت مردم را مرتفع کند.

قالیباف با اشاره به اینکه فرد انقلابی نمیتواند بگوید نداریم، نمی توانیم و نمی شود؛ ادامه داد: قطعا به پشتوانه جوانانخلاق می شود کارهای بسیاری انجام دهیم. هدف اصلی ما خدمت به مردم در سایه نظاماسلامی است. یک انقلابی باید روحیه مبارزه با رانت و فساد و 4 درصدی داشتهباشد.یکی از مراکزی که به مردم و تولید کنندهو کارخانه دار فشار می آورد؛ قاچاقچیهای کالا هستند. 25 هزار میلیارد دلار قاچاق می شود. اینها ضد انقلاب هستند چونخلاف منافع مردم و انقلاب کار می کنند. دلال هایی هستند که دسترنج کارگر و کشاورزرا با سود خودشان مبادله می کنند. اگر توفیق خدمت بیابم، این امور را در راس کاردولت عمل قرار می دهیم و روحیه انقلابی را ترویج می کنم.

وی با اعتقاد بر اینکه اختیارات قانونی رئیسجمهور، نظرات مقام معظم رهبری و کارایی و مدیریت فردی در امر ریاست جمهوری مهماست، افزود: برای مسئولیت قوه مجریه که اداره کشور را برای چهار سال بر عهده دارد،باید کارنامه مشخص اجرایی داشت. فقدان توان لازم، سه فاکتور یاد شده را زیر سوالمی برد و آن فرد نمی تواند دغدغه های مردم و رهبری را پیش ببرد و به وظایف قانونیخود عمل کند. ضعف کارآمدی دولت در مهمترین چالشی که مردم با آن روبرو هستند، درایجاد اشتغال و درآمد زایی می بینیم. حتی کسانی که شاغل هستند هم امنیت شغلیندارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید برضعف کارآمدی دولت کنونی از رشد جمعیتی کشور و افزایش سالانه جمعیت بیکار گفت وافزود: به این ترتیب نمی توانیم بگوییم که دولت کنونی دولت کارآمدو انقلاب است.اما ما در دولت مردم، برای این امور برنامه داریم. ما امروز با ناامیدی و از بینرفتن نشاط روبرو هستیم. اولویت اول ما تحول و ایجاد امید است. باید اورژانسی به آن25 درصد مردم محروم رسیدگی کنیم و در یک دوره چهار ساله 5 میلیون شغل با کمک مردموکارآفرینان و صنعت گران ایجاد کنیم.

ادامه دارد....

2727

انقلابی انقلاب کارآمدی کنونی رهبری قالیباف ایجاد توانیم ادامه جمهوری روبرو اینکه ریاست روحیه اولویت خواست برنامه بتواند جامعه تواند بگوید