برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ایلنا نوشت: رییس ستاد انتخاباتی روحانی گفت: امنیت را نه در سایه تهدید و ارعاب که در سایه وحدت بین اقوام می‌خواهیم.

مازندمجلس:محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح ستاد بختیاری‌های حامی روحانی گفت:‌ نگاه دولت تدبیر و امید با وجود تمام محدودیت‌های مالی و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، این بود که تلاشش بیش از دولت‌های گذشته باشد و این رویکرد باید ادامه یابد که با حضور شما در پای صندوق‌های رای در ۲۹ اردیبشهت میسر می‌شود.

او افزود: رییس‌جمهور در شرایط بسیار سختی کار را بر عهده گرفت. در پایان دوران هشت ساله پرافتخار سیدمحمد خاتمی مردم پای صندوق‌ها آمدند و تقدیری را انتخاب کردند و بعد هشت سال کارنامه آن نوع نگاه به داخل و خارج را دیدید که حاصل آن اعمال تحریم‌های وحشیانه و ظالمانه از سوی نظام سلطه علیه ایران و محدود شدن بازارهای خارجی ایران و عدم صادرات نفت ایران و رو به قهقرا رفتن اقتصاد ایران بود و امروز این کارنامه قابل بررسی است.

رییس ستاد انتخاباتی روحانی تاکید کرد: وقتی رییس‌جمهور در انتخابات شرکت کرد یکی از اهدافش نجات اقتصاد ایران بود؛ رشد اقتصادی کشور در دو سال متوالی در دولت گذشته منفی بود. نرخ تورم و سطح عمومی قیمت‌ها روند لجام گسیخته‌ای به خود گرفت و به تورم ۴۶ درصدی نقطه به نقطه رسید و رییس‌جمهوری راست می‌گفت که آمد و گفت می‌خواهم اقتصاد را از ورطه فلاکت نجات دهم.

او ادامه داد: در دولت گذشته اوج انحطاط اخلاقی را در ارتباط بین روسای دو قوه دیدم که خلاف اخلاق بود و اگر روحانی گفت می‌خواهم از اخلاق دفاع کنم و آن را مجدد احیا کنم آن موقع هم راست می‌گفت. روحانی گفت می‌خواهم کشور را از انزوای روابط با دنیا خارج کنم و به عنوان عضو کنفرانس کشورهای اسلامی سی کشور علیه ما امضا کرده بودند که ما را اخراج کنند و امکان صدور کالای کشورمان به خارج از کشور نبود و فقط با روپیه هند و یوهان چین می‌توانستیم کالاهای چینی و هندی وارد کنیم و این شرایط ذلت بار بود. اما روحانی سر کار آمد تا روابط ایران را دوباره با جهان ایجاد کند و مردم در شرایط نسبتا مطلوب‌تری زندگی کنند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور راستگویان پشت ترییون مجلس به پرونده‌ای اشاره کرد که موجب اختلاف بین روسای دو قوه شد و رهبری نسبت به این امر واکنش نشان دادند و گفتند این امر خلاف و گناه است.

او ادامه داد: روحانی نهال برجام را کاشت و ایران را از حصر در همه زمینه‌ها خارج کرد؛ شما باید از این نهال کوچک حمایت کنید. صادرات نفت در دولت گذشته کاهش یافته و قیمت آن به ۲۷ دلار رسیده بود؛ کدام دوران با فروش بشکه‌ای ۱۴۰ دلار چنین فاجعه عظیمی را در کشور داشتیم؟

رییس ستاد روحانی تاکید کرد: تلاش دولت به روستاها قابل توجه است و امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان از روستاییان خرید گندم داشتیم که در دولت گذشته در سال آخر فقط ۸۰۰ میلیارد تومان بود. در دولت روحانی با ۸۵ هزار میلیارد تومان منابع دولت وضع بهداشت و درمان در کشور احیا شد. در دولت گذشته ما نفت می‌فروختیم اما پولی که می‌خواستند به ما بدهند بلوکه می‌شد. این شرایط ذلت باری بود که بر ما تحمیل شده بود.

او گفت: تلاش کردیم به روستاهای مختلف کشور گازرسانی کردیم از زمان مادها و تا دوره آقای روحانی ۱۴هزار روستا گازرسانی شده بود که در دولت روحانی به تنهایی به ۹ هزار و ۳۰۰ روستای جدید در اوج محدودیت‌های مالی گازرسانی شد. اگر می خواهید این آزادی‌های مشروع ادامه یابد و دانشجوی ستاره‌دار نداشته باشیم و اساتید فرهیخته ما در دانشگاه‌ها زودتر از موعد بازنشسته نشوند. اگر می‌خواهید تعداد زندانیانی که از حقوق عادی مردم دفاع می‌کنند افزایش نیابد به پای صندوق‌های رای بیایید و به حسن روحانی رای دهید چرا که او یک حقوقدان است.

شریعتمداری عنوان کرد: معتقدیم این کشور باید امن باشد و به امنیت به عنوان عنصر مهم نگاه کنیم. امنیت را نه در سایه تهدید و ارعاب که در سایه وحدت بین اقوام می‌خواهیم. به امنیت معتقدیم و آن را از راه ایجاد وحدت ملی و همبستگی اجتماعی بین تمام اقوام و گروه‌های ایرانی می‌خواهیم. ما دادن حقوق اقوام که در سرنوشت خودشان تاثیرگذار باشند را افتخار برای کشور و نشانه‌هایی برای همبستگی ملی می‌دانیم لذا به امنیت معتقدیم. ما محیطی امن و نه امنیتی می‌خواهیم ما این مسیر را با کمک شما ادامه می‌دهیم و با همکاری شما رییس‌جمهور محبوب شما با حمایت شما این مسیر پیشرفت و تعالی را ادامه می‌دهد.

27212

روحانی گذشته ادامه امنیت شریعتمداری رییس‌جمهور شرایط اقتصاد تومان می‌خواهم میلیارد محدودیت‌های گازرسانی عنوان اقوام معتقدیم می‌خواهیم ایجاد حمایت کردیم همبستگی تاکید دوران صندوق‌های ارعاب تهدید کارنامه صادرات اخلاق روسای می‌گفت روابط