برگزیده ها

مازندمجلس: مردم کره جنوبی به منظور انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور، روز پنجشنبه و زودتر از موعد مقرر به پای صندوق های رای رفتند.

مازندمجلس: انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی بر اساس اعلام قبلی نهم ماه می جای (19 اردیبهشت) برگزار می شود اما مسئولان ستاد انتخابات این کشور به منظور رفاه حال کسانی که قصد سفر و احتمالا خروج از کشور را دارند، اعلام کرد که آنان می توانند طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) و زودتر از تاریخ مقرر آرای خود را به صندوق ها بیاندازند.

به همین خاطر مسئولان ستاد انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی صندوق هایی را در مناطق مختلف کشور مستقر کرده اند و یونهاپ خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد که تاکنون یک میلیون نفر در این انتخابات زود هنگام شرکت کرده و آرای خود را به صندوق های رای انداخته اند.
کمیسیون انتخابات ملی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که سه هزار و ۵۰۷ صندوق رای در اقصی نقاط کشور قرار داده شده است تا مردم بتوانند بین ساعات شش صبح تا ساعت ۱۸ عصر روزهای پنجشنبه و جمعه آرای خود را به صندوق بیندازند.
همچنین برای اینکه همه فرصت رای دادن داشته باشند صندوق های رای به فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن و دیگر مبادی ورودی و خروجی کره جنوبی فرستاده شده است.
روز جمعه (15 ایبهشت) بر اساس تقویم کره جنوبی روز کودک است و به همین دلیل مردم سه روز تعطیل هستند و دولت اعلام کرده ممکن است مردم قصد سفر داشته باشند و برای همین و اینکه بتوان رای گیری حداکثری را انجام داد، زمان رای گیری به جلو افتاده است.
ستاد انتخابات کره جنوبی همچنین اعلام کرد که سایر شهروندان کره جنوبی نیز می توانند علاوه بر امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) روز سه شنبه هفته آینده 19 اردیبهشت در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و به نامزد مورد علاقه خود رای دهند.
سال گذشته میلادی در جریان انتخابات پارلمانی نیز کره جنوبی انتخابات زود هنگام برگزار کرد و نزدیک به ۱۲ درصد از رای دهندگان زودتر از تاریخ اصلی انتخابات رای را به صندوق انداختند.
آرایی را که مردم زودتر از زمان رسمی انتخابات ریاست جمهوری کره به صندوق می اندازند بعد از پایان انتخابات در هفته آینده شمرده خواهد شد.
داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری این کشور فعالیت های انتخاباتی خود را به طور رسمی از 30 فروردین ماه سال جاری آغاز کردند و تلاش های آنان برای جلب رضایت مردم این روزها به شکل قابل توجهی در حال افزایش است.
بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته «مون جائه این» یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی که سیاست های وی با دولت کنونی متفاوت است، بیشترین محوبیت را در میان مردم دارد.
انتخابات زود هنگام کره جنوبی پس از آن برگزار می شود که دادگاه قانون اساسی این کشور 20 اسفند ماه سال 95 با تایید رای نهم دسامبر سال گذشته میلادی پارلمان مبنی بر استیضاح خانم «پارک گئون هی»، وی را برای همیشه از مقام ریاست جمهوری برکنار کرد.
انتخابات جنوبی جمهوری ریاست صندوق اعلام زودتر هنگام پنجشنبه برگزار باشند آینده گذشته میلادی اینکه اردیبهشت توانند مسئولان تاریخ امروز همچنین