برگزیده ها
مازندمجلس: بنیامین نتانیاهو در مصاحبه‌ای به مساله هماهنگی نظامی با ولادیمیر پوتین درباره سوریه و ممانعت از وقوع حوادث نظامی در این کشور پرداخت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ۹ تلویزیون اسرائیل به مناسبت سالروز "نکبت" تصریح کرد، تغییر گسترده‌ای در دیدگاه کشورهای منطقه در قبال اسرائیل رخ داده است. آنها امروز به اسرائیل همانند "قدرتی امنیتی و اقتصادی بزرگ" می‌نگرند.

وی افزود: واقعیت منطقه امکانات و فرضیه‌های مختلفی را ایجاد می‌کند.

نتانیاهو اشاره کرد: بعد از نشست با ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) در سال ۲۰۱۵ ما به منع وقوع درگیری که هیچ دلیلی برای آن نیست تاکید کردیم و این برای درک اهمیت این ملاقات کافی است. چون جایگزین این توافق درگیری خطرناک با روسیه است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: من به پوتین گفتم دو راه بیشتر نداریم اول اینکه دو ارتش اسرائیل و روسیه برای اجتناب از هر گونه درگیری هماهنگ شوند یا اینکه با هم برخورد و تنش داشته باشند.

وی مدعی شد: من برای پوتین درباره مساله ایران "خط قرمزهایی" را تعیین کردم. محور روسیه و ایران همچنان برای ما نگران کننده است.

نتانیاهو ادعا کرد، سلاح‌ شیمیایی هنوز در سوریه وجود دارد.

وی رد کرد که پوتین او را به دلیل حرف‌های آویگدور لیبرمن، وزیر جنگش که مدعی شده بود بشار اسد پشت حمله شیمیایی خان شیخون است سرزنش کرده باشد.
پوتین نتانیاهو اسرائیل روسیه درگیری سوریه منطقه اینکه شیمیایی ولادیمیر بنیامین هماهنگ مساله نظامی درباره صهیونیستی