برگزیده ها
وزیر کار با مصدومان حادثه دیدار کرد+عکس

مازندمجلس: درپی وقوع انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی، شماری از کارگران این واحد معدنی بر اثر ریزش تونل معدن گرفتار شدند که درحال حاضر عملیات امداد برای نجات آنها ادامه دارد

مازندمجلس: نیروهای امداد و نجات به همراه اکیپ‌های آواربرداری از طبس، مازندران و کرمان برای افزایش سرعت در آواربرداری و رسیدن به منطقه‌ای که انفجار در آن رخ داده است، به گلستان و محل حادثه اعزام شده‌اند.

تا این لحظه پیکر ۲۲ کارگر خارج شده اما برخی منابع خبری از احتمال افزایش کشته شدگان به ۳۳ تا ۳۵ نفر خبر می‌دهند.

حادثه انفجار زمستان یورت ناشی از خطای انسانی‌ست

تعدادی از کارگران شاغل در معدن زمستان یورت غربی خطای انسانی را عامل حادثه انفجار این واحد معدنی دانستند و در ادامه گفتند: سنجش گاز در معدن هر روز طبق برنامه توسط دستگاه‌های مدرن اندازه‌گیری می‌شد و علت انفجار معدن که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از همکاران‌مان شده است، فقدان ایمنی معدن نیست بلکه خطای انسانی است.

به گفته آنان؛ عامل اصلی این حادثه اشتباه همکاران بخش تعمیرگاه بوده که منجر به بروز جرقه و درنهایت انفجار شده است.

دیدار وزیر کار با مجروحان حادثه انفجار

علی ربیعی  که بعد از وقوع حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت غربی در محل وقوع حادثه در ممنطقه آزاد شهر استان گلستان حضور دارد، صبح امروز نیز از مجروحان این حادثه در بیمارستان‌های حضرت معصومه(ع) در آزدشهر و خاتم‌الانبیای گنبد دیدار کرد.

گفتنی است  پیش از این ربیعی از جان‌باختن ۳۳ معدنچی در انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر و خارج کردن پیکر ۱۶ کارگر خبر داده بود.

رییس جمهوری جانباختن کارگران معدن آزاد شهر را تسلیت گفت

متن کامل پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

در حالیکه تنها یک روز از تکریم ملت ایران از تلاشگران عرصه کار و تولید می‌گذرد؛ حادثه دردناک کشته و مصدوم شدن تعدادی از کارگران زحمتکش معدن آزادشهر در استان گلستان موجب اندوه و عزای همه مردم ایران شد.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به خانواده‌های مصیبت دیده و عموم هموطنان به‌ویژه مردم شریف استان گلستان تسلیت گفته و شفای عاجل مصدومان حادثه را از خداوند متعال مسألت دارم.

معاون اول محترم رئیس جمهور، مأموریت یافته تا تمام اقدامات لازم را برای کاهش آلام خانواده‌های محترم آسیب‌دیده و رسیدگی و جبران ابعاد مختلف خسارات جانی و مادی حادثه به عمل آورد و در اولین گام، هیأتی متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منطقه اعزام شده‌اند.

در همین راستا دستورات لازم به وزارت کشور و استانداری گلستان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سایر دستگاه‌های ذیربط و همچنین هلال احمر داده شده و لازم است همه بخش‌ها و نهادها با هماهنگی از تمامی امکانات در دسترس برای تسریع در امداد رسانی و به‌خصوص نجات محبوسین، بهره‌گیری نمایند.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

سه روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شد

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان و حسن صادقلو استاندار گلستان در پی حادثه تلخ معدن آزادشهر سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

علی ربیعی وزیر کار که در محل حادثه حضور دارد از مصدومان حادثه بازدید کرد.

وزیر کار با مصدومان حادثه دیدار کرد+عکس