برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - خانه ملت نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه قدرتمندترین نیروی تعیین‌کننده در خاورمیانه است، گفت: این عامل است که سبب می‌شود دشمنان جمهوری اسلامی ایران هوس‌رانی نکنند.

مازندمجلس:علی لاریجانی در یادواره ۳۰۴ شهیدسپاه حفاظت انصارالمهدی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه‌ای که برای معدن کاراناستان گلستان رخ داده است، اظهار داشت: سپاه قدرتمندترین نیروی تعیین کننده درخاور میانه است و باید این سرمایه را حفظ کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی گروهک ها اقدامات ایذاییمتنوعی را علیه ایران شکل دادند، بیان کرد: آن گروهک‌هایی که در گذشته اقداماتی درایران داشتند تصور نکنند از دیدها پنهان هستند که با چه کشورهایی مراوده دارند واز کجا پول می‌گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاباسلامی امروز از تسلط اطلاعاتی خوبی برخوردار است، ادامه: امروز سپاه از یکهوشیاری خوبی برخوردار است و کشورهای دیگر بدانند ما نه نگاهی به سرزمین آنانداریم و نه کاری به آن‌ها داریم، اما اگر به دنبال شیطنت باشند، با یک حریف سختمواجه هستند.

رئیس قوه مقننه گفت: سپاه یک نهادی متمایز از سایر نهادها می باشد،زیرا یک ویژگی سپاه مکتبی بودن آن است و از ابتدای تشکیل سپاه این نگاه وجود داشتو حتی کسی حاضر نبود حقوق دریافت کند. امروز نیز سپاه با ویژگی مکتبی که داردتاثیرگذاری فراوانی در منطقه دارد.

وی افزود: ویژگی دیگر سپاه مجاهدت است که این ویژگی عنصری است که سببعزت می شود و در کشورهایی که عنصر مجاهدت از بین رفته است، ذلیل شده اند، اما سپاههمچنان دارای روحیه مجاهدت است و امنیت موجود در ایران نتیجه مجاهدت هاست.

لاریجانی با بیان اینکه اقدامات نیروی زمینی سپاه را از نزدیک مشاهدهکرده ام که می توان آن را حیرت آور تلقی کرد. پشتوانه امنیت کشور مجاهدت نیروهااست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ویژگی سوم سپاه پاسداران انقلاباسلامی مردمی بودن آن است که این نهاد از پایه کاملا مردمی بود و در جنگ بسط پیداکرد و این عنصر مردمی بودن به صورت پایدار تقویت شد و نیروهای جدید سپاه نیز دارایاین ویژگی هستند.

وی با بیان اینکه دستگاه هایی که از مردم جدا شده اند، دچار آسیب میشوند، متذکر شد: سپاه در همه شرایط به دنبال منافع مردم بوده است و عظمت سپاه درمنطقه به دلیل سه عنصر مکتبی بودن، مردمی بودن و مجاهدت آنهاست که اگر این سه عنصروجود نداشت عظمت سپاه افول می کرد.

لاریجانی با بیان اینکه سپاه متناسب با تهدیدات از یک رشد و بالندگیبرخوردار شد  و مانند سایر ارتش های جهان براساس فروضات تاسیس نشد، افزود:سپاه در مقابل تهدیدات واقعی شروع به کار کرد و برای مقابله با ترورهای ابتدایانقلاب و گروهک های حاضر در مرز، نیروهایی را تقویت و اعزام می کرد. در جنگ نیزمنهای سال های ابتدایی که بنی صدر اجازه حضور سپاه را نمی داد، بعد از آن این نهادانقلابی رشد یافت و این خیلی باقیمت است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه سپاه حفاظت نیز نقش مهمی درایجاد امنیت پایدار کشور دارد، گفت: پس از ترور شهید مطهری، امام (ره) شفاهاً درتاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه بر حفاظت از شخصیت ها تاکیدکرد که پس از آن این بخش از سپاه نیز گسترش یافت.

وی تصریح کرد: از زمانی که سپاه حفاظت این مسئولیت را برعهده گرفته،امنیتی پایدار را شاهد هستیم و سپاه حفاظت با هوشیاری عمل کرده و در حال حاضر نیزاز ورزیدگی لازم برخوردار است، خانواده شهدا نیز باید به خود ببالند زیرا اساسامنیت و عزتمندی کشور مدیون خدمات همسران و فرزندان شما است.

لاریجانی با بیان اینکه برخورداری ایران از عزتمندی تنها به دلیلمسائل نظامی کشور نیست، البته بنیه دفاعی نیز مهم است، ولی مسئله این است که عنصربازدارنده جمهوری اسلامی ایران برای دشمنان به ویژگی های مکتبی بودن، مردمی بودن ومجاهدت به علاوه تجربه جنگ مربوط است. در دوران جنگ نیز حمایت های همه جانبه ای ازسوی دشمنان علیه ایران می شد، ولی به موفقیتی دست نیافتند که همین امر سبب شد تابدانند که ایران سرسختانه از خود دفاع می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از چند سال اخیر که مسائل گوناگونیدرباره مسئله هسته ای، دشمنان برای ایران مطرح کرده اند، در حال حاضر نیز حرف هایگنده تری می زنند، اما باید توجه داشت که در نزد خودشان نیز می دانند که بهموفقیتی دست نمی یابند.

29219

 

 

ویژگی اینکه مجاهدت اسلامی مردمی لاریجانی حفاظت رئیس مجلس مکتبی شورای برخوردار امنیت امروز دشمنان پایدار تصریح تهدیدات مسئله عزتمندی تقویت دنبال گروهک نیروی پنهان دیدها اقدامات کشورهایی مقننه انقلاباسلامی پاسداران افزود