برگزیده ها
بزرگ ترین حوادث معدن در جهان و ایران کدام است؟

مازندمجلس: حادثه روز گذشته در معدن زمستان یورت بزرگ ترین فاجعه ای است که تاکنون در معدنی در ایران اتفاق می افتد؛ حادثه ای که تاکنون ۲۱ نفر در آن جان باخته اند.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران چرا معدنکاری سخت ترین شغل جهان است و هر بار که بررسی جدید روی سخت ترین شغل جهان انجام می شود، بازهم معدنکاری در ابتدای فهرست قرار می گیرد؟ معدنکاری به قول بسیاری از معدنکاران بازی با جان برای کسب درآمد است و نگاهی به مهم ترین حوادث معدن در سطح جهان و تعداد جان باختگان آن ها؛ این بازی با جان را به خوبی نشان می دهد.

سال

نام معدن

محل قرار گرفتن

تعداد جانباختگان

۱۹۰۶

کوریره

فرانسه

۱۰۹۹

۱۹۰۷

مونونگاه

آمریکا

۳۶۲

۱۹۱۴

آلبرتا

کانادا

۱۸۹

۱۹۴۲

بین شیهو

چین

۱۵۴۹

۱۹۴۵

معدنی در شیلی

شیلی

۳۵۵

۱۹۶۰

کالبروک نورث

آفریقای جنوبی

۴۱۷

۱۹۸۳

هلوبین

آفریقای جنوبی

۶۴

۱۹۹۲

وست ری

کانادا

۲۶

۱۹۹۲

زونگولداغ

ترکیه

۲۷۰

۱۹۹۳  

میدل بالت

آفریقا

۵۳

۲۰۰۵

سونجیاوان

چین

۲۱۰

۲۰۰۹

هیلونگجیانگ

چین

۱۰۴

۲۰۱۰

مونت کول

آمریکا

۲۹

۲۰۱۰

راسپادسکایا

روسیه

۹۰

۲۰۱۴

زغال سنگ سومار

ترکیه

۲۴۵

مهم ترین حوادث معدن در ایران

حادثه معدن زغال‌سنگ طبس : در پی وقوع انفجاری در معدن یال شمالی طبس در سال ۱۳۸۶ هشت تن از کارگران جان خود را از دست دادند.

حادثه در یکی از معادن زغال‌سنگ کرمان: در آذرماه سال ۱۳۸۹ حادثه‌ای در یکی از معادن استان کرمان اتفاق افتاد که در پی آن چهار نفر از معدنچیان جان خود را از دست دادند. گفتنی است در نوزدهم فروردین ماه سال ۱۳۹۰ پیکر سه تن از کارگران کشف شد و از سرنوشت نفر چهارم خبری منتشر نشد.

انفجار در معدن کوهبنان در استان کرمان: انفجار گاز در یکی از معادن زغال‌سنگ کوهبنان موجب کشته شدن سه نفر و زخمی شدن شش معدنچی دیگر شد. این حادثه زمانی روی داد که ده‌ ها کارگر در اعماق معدن در حال استخراج زغال‌سنگ بودند. در این حادثه  تعدادی کارگر زیر آوار گرفتار شدند که با هوشیاری سایر معدنچیان و امدادگران آن ها از زیر آوار به سرعت خارج شدند و از حادثه جان به در بردند. اما شش نفر از این معدنکاران دچار جراحت بودند که به سرعت به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند و مورد مداوا قرار گرفتند، اما در این میان سه تن از معدنچیان خوش‌شانس نبودند و به دلیل انفجار و ریزش معدن جان خود را از دست دادند.

حادثه روز گذشته در معدن زمستان یورت بزرگ ترین فاجعه ای است که تاکنون در معدنی در ایران اتفاق می افتد؛ حادثه ای که تاکنون ۲۱ نفر در آن جان باخته اند و یش بینی می شود تعداد کشته شدگان آن حداقل به ۳۵ نفر برسد.

حادثه معادن زغال‌سنگ انفجار معدنچیان کرمان دادند تعداد حوادث معدنکاری استان کوهبنان تاکنون کارگر اتفاق ترکیه آمریکا معدنکاران گزارش کانادا معدنی بازرگانی جنوبی آفریقای کارگران