برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد، رئیس‌جمهور آمریکا از زمانی که در راس قدرت قرار گرفته برخوردش با روسیه را تغییر داده است.

مازندمجلس: ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه گفت: در حال حاضر شاهد تغییر چشمگیر نظرات و تفکرات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ویژه در مسائل بین‌المللی هستیم.

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،وی افزود: ترامپ از زمانی که دوره ریاست جمهوری‌اش را آغاز کرده نسبت به روسیه محتاط‌تر شده است. ترامپ موضعش را درخصوص ناتو و به رسمیت شناختن ضرورت یک اروپای قوی تغییر داده است.

براساس گزارشات اخیر رسانه‌ها، ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تماسی تلفنی برقرار کرده که حدود ۳۰ دقیقه به طول انجامیده است. آنها در این تماس تلفنی در رابطه با دورنمای هماهنگی اقدامات آمریکا و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه مذاکره کردند.

پوتین و ترامپ با برقراری مذاکره میان وزرای امور خارجه هر دو کشور با هدف دستیابی به گزینه‌هایی که منجر به آتش‌بس در سوریه می‌شود، موافقت کرد.

این دو رئیس‌جمهور همچنین درباره وضعیت شبه جزیره کره و برنامه ریزی نشست گروه ۲۰ در هامبورگ که قرار است هفت و هشت ژوئیه برگزار شود، صحبت کردند.

کرملین اشاره کرده که این تماس تلفنی همانند یک تماس تلفنی کاری بوده و ماهیتی موثر و سازنده داشته است.
ترامپ تلفنی روسیه رئیس‌جمهور سوریه مذاکره محتاط‌تر پوتین خارجه آمریکا تغییر