برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ایرنا نوشت: در پی شایعات مطرح شده علیه مهدی جهانگیری برادر نامزد ریاست جمهوری از سوی یکی از اصولگرایان درباره چگونگی تاسیس بانک گردشگری، وی در اطلاعیه ای به این ادعاها پاسخ داد.

مازندمجلس:در اطلاعیه جهانگیری خطاب به علیرضا زاکانی آمده است: متاسفانه درفضای تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، که بیش از هر زمان دیگر فضایجامعه و ساحت سیاسی کشور نیازمند حضور فعال مدنی همه هموطنان برای اعتلای نام میهناسلامی و مشارکت حداکثری است، مطلع شدم جنابعالی با زیرپاگذاشتن اخلاق اسلامی وموازین قانونی، دست به انتشار برخی شایعات بی‌اساس زده اید که بنده به جهت تنویرافکار عمومی نکاتی را اعلام می دارم.

اینجانب همواره کوشیده ام کارآفرینی، اشتغال و کسب رزق حلال برایجوانان مستعد این مرز و بوم را وجهه همت خویش قرارداده و بی منت به رضای پرودگارمبیندیشم که انتخاب اینجانب به عنوان کارآفرین برتر در سال های مختلف گواهی بر اینمدعاست.
مجموعه کاملا خصوصی «گروه مالی گردشگری» و شرکت های عضو، از ابتدای شکل‌گیریو مشارکت در فعالیت های اقتصادی، متعلق و وابسته به هیچ نهاد، شخص و مجموعه دولتیو شبه دولتی و جریان خاص نبوده و جملگی با مشارکت فعالان گردشگری، اقتصادی وسهامداران آن ایجاد شده و طبق ضوابط حقوقی و قانونی کشور در حال فعالیت است.
بنده در زمانی که دغدغه رهبر معظم انقلاب عمل به اقتصاد مقاومتی است،مجموعه گروه مالی به عنوان یک نهاد اقتصادی بخش خصوصی در کشور منویات ایشان را نصبالعین خود قرار داده و پروژه های اقتصادی در مناطق محروم مانند شهرستان‌های بافت وارزوئیه در استان کرمان را برعهده گرفته است.
اجرای این پروژه‌های اقتصادی عظیم به گواه نمایندگان ولی فقیه و ائمهجمعه و مسئولان این دو شهر تاثیر فراوانی در رشد و توسعه اقتصادی این مناطق محرومو ایجاد اشتغال بین جوانان داشته است. همچنین اقدامات ارزشمند گروه مالی گردشگریدر انجام خدمات اجتماعی در مناطق محروم و نهضت ساخت مدارس در این مناطق بر کسیپوشیده نیست.
درخصوص شایعات پیرامون تأسیس بانک گردشگری، همانگونه که در اطلاعیهرسمی این بانک نیز منتشر شده، به عنوان یک بانک تجاری به خواسته فعالان حوزهگردشگری و با هدف توسعه و رونق صنعت گردشگری کشور در قالب قانون اجازه تأسیس بانک‌هایغیردولتی مصوب 1379 مجلس شورای اسلامی تأسیس و در چارچوب ضوابط و مقررات کشور وزیرنظر دستگاه‌های نظارتی از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس واوراق بهادار، و ... فعالیت می‌کند و امروزه باتلاش هزاران نفر از پرسنل جوان،متخصص و پرتلاش شاغل در این بانک، به عنوان یک بانک شاخص در شبکه بانکی و تخصصی درحوزه گردشگری شناخته و در طول دوران فعالیت خود نیز از هیچ رانت اقتصادی خرد و یاکلان بهره‌مند نشده است.
جهانگیری در ادامه این اطلاعیه آورده است: در عجبم شما که سالها درمسند نمایندگی مجلس شورای اسلامی وظیفه قانونگذاری را برعهده داشتید چطور نمی‌دانیدکه براساس مقررات موجود از جمله اصل 44 قانون اساسی امکان تملک سهم یک بانک براییک فرد امکانپذیر نیست و فهرست سهامداران بانک در گزارش های مجامع و از طریقسامانه سازمان بورس و اوراق بهادار برای عموم مردم قابل رویت است.
درباره ادعای مطرح شده واهی مبنی بر عضویت اینجانب در هیأت مدیره شرکتبازرگانی پتروشیمی (PCC) با کمیبررسی و مشاهده دقیق سامانه اداره ثبت شرکتها نیز مشخص می شود که در هیچ دوره ایعضو هیأت مدیره این شرکت نبوده، چنانکه در جوابیه شرکت یاشده نیز این امر اطلاعرسانی دقیق شده و قابل مشاهده است.
توصیه می کنم اگر به راستی می خواهید بدانید مجموعه گروه مالی گردشگریچه می کند، کافی است به کارنامه این گروه در حوزه ایجاد اشتغال، توسعه زیرساخت‌هایاقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی نظری بیندازید. مجموعه گروه مالی گردشگری تاکنونتوانسته بیش از 6 هزار نفر شغل پایدار و مولد ایجاد و در راستای رفع مشکل بیکاریجوانان این مرز و بوم کارنامه قابل قبولی داشته باشد.
همچنین در راستای عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال تولید واشتغال، برنامه‌ریزی این گروه مبنی بر ایجاد چهار هزار نفر شغل جدید در سال جاریبوده که به حول و قوه الهی این مهم با تلاش همکارانم در گروه مالی گردشگری در حالانجام است.
وی در پایان خاطرنشان ساخته است: این برنامه‌ریزی و ایجاد اشتغال نهحاصل رانت و رابطه بلکه حاصل یک تفکر جدید و جوان است که به جای فرافکنی و کوبیدنبر طبل ناامیدی سعی در رونق اقتصادی کشور دارد.

27219

 

 

اقتصادی گردشگری ایجاد مجموعه اسلامی عنوان فعالیت اشتغال مناطق توسعه قانونی جهانگیری اینجانب تأسیس مشارکت شورای همچنین قانون مدیره راستای برنامه‌ریزی کارنامه مشاهده بهادار برعهده مقررات ضوابط خصوصی اخلاق شایعات جمهوری اطلاعیه زاکانی نبوده مقاومتی اقتصاد انقلاب فعالان محروم