برگزیده ها
کارگروه فرهنگی مشترک ایران و چین تشکیل می‌شود
مازندمجلس: کارگروه فرهنگی مشترک ایران و چین تشکیل می‌شود به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پانگ سن، سفیر چین در دیدار با سید عباس صالحی، رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حضور چین در نمایشگاه کتاب تهران را نخستین گام در ایجاد ارتباطات فرهنگی دو کشور دانست و گفت: برگزاری سی‌ دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدامی تحسین‌برانگیز است که کشور چین این فرصت را برای تقویت ارتباطات فرهنگی دو کشور غنیمت می‌داند.

وی در ادامه به تشکیل کارگروه فرهنگی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: شرکت‌های انتشاراتی بزرگ چین بسیار علاقه‌مند هستند تا با فعالان نشر در ایران همکاری کنند و در این جهت با تشکیل این کارگروه، روابط فرهنگی ایران و چین بیش از پیش توسعه خواهد یافت. چراکه به این ترتیب فرصت مناسبی برای ارتباط میان ناشران و نویسندگان دو کشور فراهم می‌شود.

پانگ سن کتاب را عنصری جدی در تبادل فرهنگی ایران و چین دانست و گفت: کتاب یک دریچه مطمئن و سریع در تبادل فکر و فرهنگ کشورها است که از این طریق نویسندگان و تصویرگران ایران و چین نیز می‌توانند با یکدیگر تبادل نظر کنند.

سید عباس صالحی، رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با استقبال از افزایش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور گفت: رابطه ایران با چین رابطه‌ای تاریخی و بسیار قدیمی است به طوری که از دیرباز روابط اقتصادی خوبی از طریق جاده ابریشم با یکدیگر داشته‌ایم اما همیشه طعم فرهنگ شیرین‌تر از روابط فرهنگی و سیاسی بوده است.

وی با تاکید بر تبادل تولیدات فرهنگی و ادبی بین ایران و چین و گنجاندن آن در کارگروه مشترک فرهنگی میان دو کشور، ادامه داد: در ایران هر ساله کتاب‌های برتر در حوزه اسلام‌شناسی با حضور رئیس جمهور معرفی و تقدیر می‌شوند، امیدواریم بتوانیم این موضوع را نیز در کشور چین تجربه کنیم به خصوص آثاری که در قالب شعر و داستان با موضوع اسلام‌شناسی را معرفی کنیم. 
فرهنگی نمایشگاه تبادل تهران کارگروه روابط تشکیل بین‌المللی نویسندگان فرهنگ معرفی موضوع اسلام‌شناسی یکدیگر ارتباطات صالحی مشترک سی‌اُمین دیدار ادامه دانست بسیار