برگزیده ها
کارهای ناتمام خود را تکمیل می‌کنیم/پروژه امنیتی‌سازی ایران شکست خورد

مازندمجلس: معاون وزیر خارجه تاکید کرد: ما کارهای ناتمام زیادی داریم که ان‌شاءالله تکمیل خواهیم کرد.

مازندمجلس: معاون وزیر خارجه تاکید کرد: ما کارهای ناتمام زیادی داریم که ان‌شاءالله تکمیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه در همایش تغییرات ملموس به همت ستاد جوانان حامی روحانی ضمن تسلیت به مناسبت حادثه دردناک ریزش معدن در استان گلستان در مورد سیاست خارجی دولت روحانی و مساله برجام گفت: شرایطی که در سطح بین‌المللی قبل از دولت یازدهم به وجود آمده بود همان‌طور که می‌دانید دشمنان کشور تلاش داشتند پروژه امنیتی‌سازی ایران را در دستور کار داشته باشند و تلاش زیادی کردند ایران‌هراسی در دوران قبل از این دولت در اوج خود بود. تحریم‌های نفتی و حمل و نقل و بانکی فشارهایی بود که بر ملت ما وارد شد.

او افزود: زمانی که ما کارمان را در دولت یازدهم شروع کردیم همان طور که تاکید داشتیم قرار بود سیاست خارجی ما تعامل سازنده با دنیا داشته باشد با این هدف که می‌خواهیم با دنیا گفت‌وگو کنیم و در چارچوب احترام متقابل و عدم دخالت در امور یکدیگر وارد شدیم. شما شاهد بودید پرونده هسته‌ای از روزهای آغازین در دستور کار دولت بود و بعد از دو سال مذاکرات فشرده به نتیجه رسید و همه نتیجه را می‌دانید. ما خواستار سیاست برد برد هستیم چون ما دنبال اعمال حقوق هسته‌ای خود هستیم و می‌خواستیم قطع‌نامه‌های ظالمانه علیه ایران رفع شود.

تخت روانچی گفت: طرف مقابل می‌گفت باید اطمینان داشته باشیم برنامه هسته‌ای صلح آمیز باشد ما فتوای رهبری مبنی بر حرمت سلاح هسته‌ای و دکترین دفاعی کشور را داشتیم که سلاح هسته‌ای را به هیچ وجه نمی‌خواستیم. با تلاش و کوشش نمایندگان ایران توانستیم برجام را به سرانجام برسانیم و علاوه بر این که سانتریفیوژهای ما می‌چرخد شاید مهم‌تر از همه چیز این است که ایران‌هراسی و پروژه تحریم ایران شکست خورد و ملت ایران با عزت  توانست تعامل کرده و نقش خود را در منطقه ایفا کند.

او ادامه داد: شورای امنیت که ایران را به عنوان تهدید برای صلح می‌دانست الان می‌گوید ما می‌خواهیم با ایران در جهت برنامه صلح آمیز هسته‌ای همکاری داشته باشیم. همان شورای امنیتی که خواستار تعلیق برنامه ایران شده بود الان می‌گوید باید تغییر بنیادین در برابر ایران داشته باشیم آیا این سیاسیت بر مبنای اصول انقلاب نیست؟ پس ما می‌توانیم با دنیا تعامل داشته باشیم در عین حالی که اصول خود را حفظ کردیم و اجازه دخالت دیگری را نمی‌دهیم.

تخت‌روانچی عنوان کرد: دولت روحانی این مهم را به سرانجام رساند الان دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه انرژی هسته‌ای به جایی رسیده که آب سنگین ما که درجه علمی بالایی دارد و فناوری آن در دست تعداد محدودی از کشورها است به بارازهای مختلف جهان فروخته می‌شود. الان دانشمندان ما در زمینه هسته‌ای راکتور اراک را طراحی کردند به نحوی که مورد تایید دانشمندان بزرگ قرار گرفته الان کشورهای مختلف از جمله اروپایی ابراز علاقه می‌کنند با ما در زمینه هسته‌ای و فناوری‌های پیشرفته مذاکره کنند چون می‌دانند جوانان و عزیزان ما در صنعت به چه درجه‌ای رسیده‌اند و این باعث افتخار ماست که این‌ها می‌خواهند با ایرانی که سیاست آن نه شرقی و نه غربی بلکه بر مبنای اصول انقلاب و اعتدال است، مذاکره کنند.

او در پایان تاکید کرد: در طول مذاکره هسته‌ای با حمایت مردم و هدایت رهبری و  حمایت رییس‌جمهور از تیم مذاکره‌کننده ما به این مرحله رسیدیم. ان‌شاالله قدم‌های بزرگ‌تری هم برداشته خواهد شد امید به آینده و دانشجو و جوان که توانسته صنعت هسته‌ای را به این مرحله برساند زیاد است و مطمئنا ایران اسلامی در سال‌های آینده به پیشرفت بیشتری می‌رسد ما کارهای ناتمام زیادی داریم که ان‌شاءالله تکمیل خواهیم کرد.

هسته‌ای سیاست باشیم زیادی تاکید زمینه برنامه یازدهم پروژه روحانی تعامل کارهای ناتمام مذاکره تکمیل رهبری هستیم نتیجه خواستار سرانجام انقلاب حمایت مرحله آینده دانشمندان مختلف عنوان می‌گوید مبنای شورای ایران‌هراسی خارجه داریم ان‌شاءالله خواهیم معاون امنیتی‌سازی همایش تغییرات ملموس روانچی جوانان کردیم داشتیم می‌خواهیم تخت‌روانچی دستور خارجی برجام می‌دانید دخالت