برگزیده ها
صداوسیما یک‌طرفه در اختیار دولت است/ حمله به سفارت عربستان را محکوم می‌کنیم

مازندمجلس: عضو ارشد ستاد سیدابراهیم رئیسی با طرح این ادعا که صداوسیما یک‌طرفه در اختیار دولت قرار گرفته است، تاکید کرد: ما حمله به سفارت عربستان را محکوم می‌کنیم و لازم است وزارت اطلاعات این موضوع را بررسی کند و گزارش دهد.

مازندمجلس: عضو ارشد ستاد سیدابراهیم رئیسی با طرح این ادعا که صداوسیما یک‌طرفه در اختیار دولت قرار گرفته است، تاکید کرد: ما حمله به سفارت عربستان را محکوم می‌کنیم و لازم است وزارت اطلاعات این موضوع را بررسی کند و گزارش دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمسعود میرکاظمی در همایش انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی که عصر امروز پنجشنبه در اریکه ایرانیان برگزار شد، جان باختن جمعی از کارگران معدن در استان گلستان را تسلیت گفت و اظهار داشت: کشور ما کشوری غنی و برخوردار است که علاوه بر داشتن نفت و گاز ۴۰۰ هزار واحد تولیدی دارد، از یک موقعیت سوق‌الجیشی مناسب برخودار است و دارای معادن بسیاری است.

او با بیان اینکه با وجود این منابع چرا باید امروز شاهد بیکاری خیل عظیم نیروی جوان کشورمان باشیم، اظهار داشت: چرا با وجود اینکه ما ۱۱ برابر رشد علمی داشته‌ایم، رفاه متناسب با این رشد دیده نمی‌شود؟ چرا بعد انقلاب توزیع یارانه ناعادلانه بوده است؟

وزیر بازرگانی و نفت دولت‌ احمدی‌نژاد با طرح این ادعا که افرادی که بیست سال دولت را در اختیار داشتند، امروز ادعای مظلومیت دارند، تصریح کرد: آن افراد راهبردهای غلطی را در داشتند و امروز ما را با مشکل جدی مواجه کرده است. بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها فاصله طبقاتی کم شد اما در این دولت این فاصله زیاد شده است، چرا در گزارشی که خود دولت داده شصت درصد بنگاه‌های تعطیل‌شده کمتر از شش سال عمر داشته‌اند.

میرکاظمی با بیان اینکه اقتصاد غربی پاسخگو نیست، خاطرنشان کرد: یک دیدگاه معتقد است بدون وابستگی به خارج نمی‌توانیم اما یک دیدگاه دیگری هم وجود دارد که می‌گوید باید با تکیه ‌بر منابع و ظرفیت داخل و البته نگاه به بیرون کار را پیش برد.

او مدعی شد: ما به خاطر ذوق‌زدگی این دولت در ارتباط با پنج کشور، بسیاری از بازارهای مهم را ازدست داده‌ایم.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اظهارات اسحاق جهانگیری در مناظره‌ها درباره حمله به سفارت عربستان ابراز داشت: این استدلال درستی نیست که بگوییم چون به سفارت عربستان حمله کردند، در مشهد بیکاری ایجاد شده است. البته ما هم این اقدام را محکوم می‌کنیم و لازم است وزارت اطلاعات این موضوع را بررسی کند و گزارش دهد ولی اگر حمله به سفارت مانع جذب سرمایه خارجی و ورود گردشگر شده است، آیا هشت ماه آشوب در کشور تاثیری در وضعیت کشور نداشت؟

وزیر دولت احمدی‌نژاد افزود: اگر دو ساعت اغتشاش جلوی سفارت مانع جذب گردشگر می‌شود، چگونه هشت ماه بی‌تاثیر است؟ بالاخره باید یک روز خسارت‌های فتنه بررسی شود. این چه اصلاحاتی است.

میرکاظمی مدعی شد: بنا بر گزارش بانک مرکزی میزان بدهی این دولت در بهمن ماه سال ۹۵ مبلغ ۲۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده است و این درحالی است که این میزان در زمانی که دولت کار را آغاز کرد، ۱۰۹ هزار میلیارد تومان بوده است. به بیان دیگر میزان بدهی این دولت برابر مجموع بدهی‌هایی است که تمامی دولت‌های قبل داشته‌اند.

او با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت بدهکار است، عنوان کرد: مجموع بدهی‌های این سازمان از دولت‌های قبل کمتر از ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

این عضو ارشد ستاد رئیسی با بیان اینکه این دولت باید پاسخگوی نفت ۶۵ دلاری باشد، یادآور شد: کشوری که در تحریم و رکود است، چرا هزینه‌های جاری خود دولت را دو برابر کرده و هزینه مربوط به مردم را کاهش داده‌ است؟

میرکاظمی با طرح این ادعا که صداوسیما یک‌طرفه در اختیار دولت قرار گرفته است، بیان کرد: وزیر امور خارجه گفته بود اگر توافق نشود، دیگر رأی نمی‌آوریم. باید این فرد محاکمه شود که منافع ملی را به منافع حزبی می‌فروشند.

او با بیان اینکه راهبردها و سیاست‌های کنونی نیاز به تغییر دارد، گفت: این افراد همه‌ چیز را به اسم اعتدال از بین بردند، برخی از دانشگاهیان در چند گروه بر روی مسائل اساسی کشور کار کرده‌اند و آقای رئیسی برای اقدام مناسب در خصوص بانک‌ها، رکود، صادرات و امید دادن به جامعه به‌صورت جزئی برنامه دارد. آقای رئیسی دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور است و توان اجماع و عدم درگیر شدن دربازی‌های سخیف سیاسی را دارد. 


 

سفارت رئیسی اینکه میرکاظمی تومان امروز عربستان گزارش میلیارد اختیار محکوم بررسی میزان صداوسیما برابر یک‌طرفه می‌کنیم داشته‌اند منافع فاصله افراد دیدگاه اقدام مجموع داشتند گردشگر البته دولت‌های کشوری وزارت اطلاعات گرفته سیدابراهیم همایش انتخاباتی موضوع سیاسی منابع بیکاری بسیاری مناسب اظهار احمدی‌نژاد