برگزیده ها
مازندمجلس: «جولیان آسانژ» بنیانگذار وبگاه افشاگر «ویکی لیکس» در واکنش به اظهارات «هیلاری کلینتون» علیه این وبگاه، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را «جلاد لیبی» خواند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، «جولیان آسانژ» بنیانگذار وبگاه افشاگر «ویکی لیکس» در واکنش به اظهارات «هیلاری کلینتون» که این وبگاه را «ویکی لیکس روسی» خوانده بود، گفت که این نامزد انتخاباتی «جلاد لیبی» است.

 این واکنش خشم آلود جولیان آسانژ یک روز پس از آن انتشار یافت که هیلاری کلینتون مسئولیت شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را برعهده گرفت.

«هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات و بازنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا روز سه شنبه در مصاحبه ای با «کریستین امانپور» خبرنگار سی اِن اِن گفت: «اگر انتخابات در روز ۲۷ اکتبر برگزار شده بود، من رئیس جمهور شما [آمریکا] می شدم».

وی مسئولیت شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را برعهده گرفت؛ با این حال، زمان بندی نامه ارسالی از جانب «جیمز کومی» رئیس اف بی آی و مداخله ادعایی روسیه در روند انتخابات را به عنوان فاکتورهای مهمی در این شکست برشمرد.

هیلاری کلینتون در این باره گفت: «کارزار انتخاباتی بی عیب و نقصی نبود؛ اصلاً چنین نبود، اما من در مسیر پیروزی قرار داشتم تا آنکه ملغمه ای از نامه جیمز کومی در روز ۲۸ اُم اکتبر و [افشاگریهای] ویکی لیکس روسی شک و تردیدهایی در اذهان عمومی ایجاد کرد که آنها را دچار ترس و وحشت نمود». وی در ادامه مدعی شد که «شواهد محکم و قانع کننده ای برای اثبات این مداخله در روند انتخابات وجود دارد».

جولیان آسانژ نیز در واکنش به این اظهارات هیلاری کلینتون، آنها را ادعاهایی دروغین دانست و هیلاری کلینتون را «جلاد لیبی» خواند.
هیلاری کلینتون انتخابات آسانژ ریاست واکنش وبگاه جولیان جمهوری آمریکا نامزد اظهارات برعهده اکتبر مداخله مسئولیت انتخاباتی افشاگر بنیانگذار خواند