برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - فیلم مستند تبلیغاتی سیدمصطفی میرسلیم که عصر امروز از صداوسیما پخش شد با این جمله آغاز شد که «9 دی 95 روز تاریخ ساز حزب ریشه دار موتلفه بود که در مشهد الرضا مجاور شدند و از نامزدی یک عضو خود حمایت کردند».

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، در این فیلم با اشاره به اینکه او متولد 19خرداد 1326 در قنات آباد تهران بوده و تحصیلاتش را در فرانسه با اخذ فوق لیسانس مهندسیمکانیک ادامه داده است، گفته شد: او برخلاف اغلب مدیران پیش از آنکه به مقام ومنسبی دست یابد، مدارج علمی بالا را طی کرد.

از طراحی اولین نقشه مترو جامع تهران در سال 54گرفته تا نقش آفرینی‎اش در کابینه بازرگان نیز مورد اشاره قرار گرفت و میرسلیمدر مقابل دوربین گفت: «اولین حکمم معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور در شورای انقلاباز سوی آیت الله مهدوی کنی بود». اگرچه میرسلیم به عنوان نخست وزیر از سوی بنی صدربه مجلس معرفی شد اما مجلس به نخست وزیری رجایی رای داد.

او پس از آن مسوول رسیدگی به وضعیت جنگ زده‎هاشد. سرشماری جنگ زده‌ها نخستین گام وی بود. میرسلیم با اشاره به اینکه 1 میلیون و100 هزار نفر در سال 59 جنگ زده بودند از اعتماد مجلس به خودش تقدیر کرد که خارج از محاسبات،سه میلیارد تومان در اختیار او قرار دادند تا خرج این امور کند. پولی که به گفتهوی، هیچ کس را پروار نکرد اما زندگی خیلی ها را سامان داد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سیرمسئولیت‌هایش، رئیس نهاد ریاست جمهوری در دولت آیت الله خامنه ای و وزیر فرهنگدولت هاشمی بود که در این فیلم گفته شد فیلم‎های "روسری آبی، لیلی با من استو بچه های آسمان" در دوره وزارت وی ساخته شدند.

او از سال 75 به عضویت مجمع تشخیص درآمد و باحکم مرحوم آیت الله هاشمی مسوول فرهنگی مجمع شد. نقش وی در تولید خودرو ملی نیز دراین فیلم مورد تاکید قرار گرفت و او گفت: یک عده فقط شعار اقتصاد مقاومتی می دهنداما ما پیچ و خم های این راه را رفته ایم.

میرسلیم از سوی رئیس و نایب رییس حزب موتلفهاسلامی در این فیلم، مهندس انقلابی با ثبت سه اختراع و مورد اعتماد ولی فقیه معرفیشد. گفتنی است شعار "حق گرفتنی" است به عنوان شعار انتخاباتی میرسلیم دربخش‎هایی ازاین فیلم زیرنویس می شد.

در طول این فیلم به ریاست وی بر فدراسیون نجاتغریق اشاره شد و تصاویری از کوه نوردی او که 76 ساله است، پخش شد.

2727

میرسلیم اشاره ریاست مسوول اعتماد جمهوری هاشمی عنوان اولین میلیارد اینکه تهران ادامه وزارت