برگزیده ها
احتمال حضور نامزدهای جمنا تا پایان رقابت‌ها/ حالت پرتنشی در انتخابات بوجود آمده است

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی جمنا از احتمال حضور نامزدهای این جریان تا پایان رقابت‌های انتخابات خبرداد و گفت: متاسفانه نامزدها به قدری به مچ گیری و بگومگو می‌کنند که مشخص نیست آیا برای حوزه فرهنگ هم برنامه دارند یا خیر.

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی جمنا از احتمال حضور نامزدهای این جریان تا پایان رقابت‌های انتخابات خبرداد و گفت: متاسفانه نامزدها به قدری به مچ گیری و بگومگو می‌کنند که مشخص نیست آیا برای حوزه فرهنگ هم برنامه دارند یا خیر.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی حدادعادل، عصر امروز (چهاردهم اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید از سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران درباره تصمیم جبهه مردمی نیروهای انقلاب در خصوص باقی ماندن هر دو نامزد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شاید ضرورت داشته باشد که هر دو کاندیدا تا پایان رقابت‌ها در روند انتخابات حضور داشته باشند و این می‌تواند یکی از فرض‌های محتمل باشد.

رییس فرهنگستان علوم زبان و ادبیات فارسی سپس با انتقاد از نبود برنامه‌های فرهنگی در میان برنامه‌های کاندیدا افزود: متاسفانه نامزدها به قدری به مچ گیری و بگومگو می‌کنند که مشخص نیست آیا برای حوزه فرهنگ هم برنامه دارند یا خیر.

حدادعادل سپس با تاکید بر اینکه نوعی حالت پرتنش در انتخابات به وجود آمده اظهار داشت: این وضعیت فرصت فکر کردن و انتخاب را از بین می‌برد. هرچند بعد اقتصادی نسبت به بعد سیاسی پر رنگ‌تر شده  که اقتضای امروز جامعه هم همین است، چون مردم بیشتر با مسئله اقتصادی دست به گریبان هستند و مجالی برای فرهنگ احساس نمی‌کنند.

او سپس بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب را محتمل دانست و گفت: این احتمال وجود دارد که مقام معظم رهبری از نمایشگاه بازدید کنند اما شخصا از برنامه دقیق ایشان آگاه نیستم ولی مثل همه از حضور ایشان در نمایشگاه خوشحال می‌شوم چراکه یک پیام برای همه ما دارد.

حداد عادل همچنین گفت: به نظر من مسوولان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار بسیار درستی انجام داده‌اند که بیش از نود درصد امور فرهنگی را به صنوف نشر واگذار کرده‌اند.

او افزود: ما اصولا محتاج تجربه اهل فن هستیم و ناشران هم بهتر می‌‌توانند تصمیم‌گیری کنند و اگر مشکلی بین آنها پیش بیاید سریعتر مرتفع می‌‌گردد.

رئیس فرهنگستان علوم زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: واگذاری امور فرهنگی کشور به بخش خصوصی توقعات را پایین می‌‌آورد، در واقع آنها شریک در امور فرهنگی و می‌‌شوند.

حداد عادل درباره نظر خود را در بازدید سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: سی‌‌اُمین سالگرد تولد کتاب در نمایشگاه، در رشد و بالندگی صنعت نشر کشور تاثیر به سزایی داشته است و فرهنگستان علوم هم مهمترین کتاب خود را با نام جلد دوم فرهنگ جامع زبان فارسی به نمایشگاه کتاب امسال آورده است.

او درخصوص این کتاب گفت: تالیف جلد دوم فرهنگ جامع زبان فارسی یک پروژه و طرح پژوهشی ملی است که طی ۲۳ سال با همکاری ۵۰ نفر از متخصصان حوزه ادبیات و زبان فارسی در فرهنگستان علوم روانه بازار نشر شده است.

نمایشگاه فرهنگ انتخابات فارسی فرهنگی فرهنگستان بازدید پایان حدادعادل احتمال برنامه ادبیات نامزدهای برنامه‌های افزود سی‌‌اُمین رهبری اقتصادی کاندیدا دارند متاسفانه بگومگو امروز رقابت‌ها نامزدها درباره تهران محتمل