برگزیده ها

مازندمجلس: رییس فراکسیون امید تاکید کرد: با وجود نقدهایی که داریم امروز زمان نقد نیست و با توجه به دستاوردهای ارزشمندی که دولت تدبیر و امید در ۴ سال گذشته داشته است، باید تلاش کنیم دولت یازدهم استمرار پیدا کند.

مازندمجلس:

محمدرضا عارف در چهاردهمین کنگره دوسالانه مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و تسلیت به خانواده‌های معدن کاران استان گلستان گفت: هنوز چندی از حادثه پلاسکو نگذشته است. این حوادث نشان می‌دهد بحث ایمن‌سازی محیط کار باید در دستور کار جدی دولت و مجلس قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید قبل از شروع کار استانداردهای ایمنی کارگاهی داشته باشیم. البته ما نیاز به فرهنگ‌سازی هم داریم زیرا بی‌توجهی نسبت به ایمنی کار عامل مهمی در ایجاد این حوادث است. امیدواریم وزارت کار نسبت به این مسائل رسیدگی کند. همچنین امیدواریم نیروهای امدادی بتوانند به سرعت خانواده‌های معدنکاران را از نگرانی خارج کنند.

رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان  از حضور موثرانه این حزب در شورای عالی سیاست‌گذاری تشکر کرد و اظهار داشت: برگزاری این مجمع در آستانه رویداد مهم و سرنوشت‌ساز ۲۹ اردیبهشت را تبریک می‌گویم. ما در ۲۹ اردیبهشت با دو حادثه مهم روبه‌رو هستیم. یکی انتخابات ریاست جمهوری است که در همین رابطه اهمیت استمرار تفکر سال ۹۲ برای شما روشن است.

عارف با بیان اینکه تفکر اصلاحات در سال ۹۲ به پیروزی رسید، تصریح کرد: مردم همان تفکر را در اسفند ۹۴ در تهران و تعداد قابل توجهی از شهرستان‌ها را تایید کردند و به صورت طبیعی استمرار این رویکرد مهمترین وظیفه جریانات اصلاح‌طلب است. بنابراین در این باره و با بحث‌های جدی و کارشناسی و ارزیابی عملکردهایی که در شورای عالی سیاست‌گذاری داشتیم، جریان اصلاحات به اتفاق آرا از آقای روحانی حمایت می‌کند و انتظار داریم همه دوستان تلاش کنند و شاید مهمترین وظیفه ما در این ایام پیروزی ایشان است.

وی ادامه داد: شاید نقدهایی وجود داشته باشد، ولی با وجود نقدهایی که داریم امروز زمان نقد نیست و با توجه به دستاوردهای ارزشمندی که دولت تدبیر و امید در ۴ سال گذشته داشته است، باید تلاش کنیم دولت یازدهم استمرار پیدا کند.

 عارف گفت: نمی‌خواهم به دستاوردهای دولت اشاره کنم در روزی که برجام امضا شد مشغول سخنرانی بودم گفتم دستاورد برجام آن لحظه برای توفیق یک دولت کافی است. شرایط ما سخت بود همه قدرت‌های خارجی یک طرف میز و ایران یک طرف میز بود. در کشور ما بخاطر تنگ‌نظری‌ها و سیاه‌نمایی‌ها کارها نادیده گرفته می‌شود و برخی هم تلاش کردند این دستاورد ملی را ندید بگیرند.

وی با اشاره به اینکه فضای کشور هنوز برای انتخابات گرم نشده است، گفت: این به نفع اصلاحات نیست. هر وقت سمت مشارکت اکثریت رفتیم جریان پیروز، اصلاحات بوده است. برای همین هم اهمیت حضور مردم بسیار زیاد است خارجی‌ها هم اساس تعامل خود با ایران را رخداد ۲۹ اردیبهشت تعیین می‌کنند؛ چرا که این رخداد منافع ملی و آرامش ملی را تامین می‌کند بنابراین دوستان باید در حد توان مردم تشویق کنند پای صندوق بیایند.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه انتخابات دوم در ۲۹ اردیبهشت انتخابات شوراها است، خاطرنشان کرد: انتخابات شوراها یادگار دولت اصلاحات است. شوراها روح دمکراسی هستند. مردم باید در این صحنه حضور جدی داشته باشند. ما با بحث جدی روبرو هستیم و آن، داشتن نیروهای ارزشمند در انتخابات شوراها است که بیش از تعداد مورد نیاز است.

عارف با بیان اینکه لیست ما باید قابل دفاع باشد، ابراز داشت: انتخاب تعداد محدودی از خوبان در میان نیروهای بسیار زیاد خوب، کار بسیار سختی است و به همین خاطر باید به تصمیم انتخاب‌کنندگان احترام گذاشت.

وی با بیان اینکه اخلاق عقلانیت و خرد جمعی شعار اصلی جریان اصلاحات در دهه ۹۰ است، عنوان کرد: با توجه به این راهبرد و گذشتن از منافع شخصی و توجه به منافع ملی توانستیم در سال ۹۲ موفق شویم و مردم هم با توجه به این راهبرد ما، در انتخابات مشارکت جدی داشتند. بسیار شنیده‌اید که مردم تصمیم به عدم شرکت در انتخابات را داشتند ولی وقتی این رویکرد شما را دیدند، در انتخابت مشارکت کردند و ما پیروز شدیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این راهبرد موجب وحدت ما شده است، یادآور شد: باید در مواقع حساس یک صدا داشته باشیم. اگر در یک جمعی هرکسی بخواهد منافع خود را دنبال کند، هیچ کسی به هیچ جا نمی‌رسد ولی اگر منافع جمعی را دنبال کنیم، آنگاه همه ارتقا خواهند یافت.

عارف با یادآوری اینکه تا رسیدن به احزاب فراگیر فاصله داریم، بیان کرد: اگر در این فضا، هر کسی گلیم خودش را بیرون بکشد و به دنبال خود باشد، نتیجه این رویکرد اتفاقات گذشته خواهد بود. خوشبختانه در دهه ۹۰ همه به دنبال ارتقای گفتمان اصلاحات بودند. ما این رویکرد را در اسفند ۹۴ شاهد بودیم. تصمیمات ما در آن زمان اجماعی بودند، البته این تصمیمات اجماعی بدون مخالف نبود ولی اگر کسی هم مخالفت می‌کرد ما آن صدای مخالف را نمی‌شنیدم و فضای وحدت در جریان اصلاحات حاکم بود.

وی با بیان اینکه با توکل به خداوند و تشویق مردم باید حماسه دیگری را در ۲۹ اردیبهشت ایجاد کنیم، گفت: غرب و آمریکا منتظر رویکرد و مشارکت ما هستند تا رویکرد خود را با توجه به این دولت پوپولیستی که در امریکا شکل گرفته است، تنظیم کنند. امیدواریم ستادهای ما در همه بخش‌ها بتوانند در چارچوب منافع ملی و ضوابط خود به حضور حماسی مردم در ۲۹ اردیبهشت کمک کنند. بر اساس جمع‌بندی و فرصت شش ماهی که بود عملکرد شورای عالی نقد شد و سعی شد به نقدها پاسخ داده شود و اصلاحاتی شد.

عارف تاکید کرد: شورا می‌خواهد گام سوم را از گام دوم قوی‌تر بردارد فراموش نکنید تاوان اشتباه یک فرد را جمع باید بدهد و از حق فردی خود باید بگذریم اگر بخواهیم هر کس به حقوق قانونی خود برسد گرفتار خواهیم شد. خواهش ما از نخبگان اصلاح‌طلب و کسانی که اعتقاد دارند گفتمان اصلاحات، گفتمان انقلاب است ادامه روند را قبول کنند.  ما باید این نهاد را جامعیت دهیم ما به همگرایی و هم‌افزایی احتیاج داریم ممکن است در این جریان  برخی اصلاح‌طلبان نادیده گرفته شده باشند اما باز با ما همراهی کردند من از آنها تشکر می‌کنم باید به سمت همگرایی و هم افزایی برویم و به اجماع کامل و به وحدت پایدار برسیم و به نقطه‌ای برسیم که گفتمان اصلاحات احساس کند می‌تواند تشکل حزبی متعدد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: جبهه‌ها و گفتمان‌ها خیلی به مصلحت نیستند، کسانی که از معجزه هزاره سخن می گفتند و حمایت های آنچنانی می کردند الان کجا هستند که مسئولیت حمایتشان را پاسخگو باشند. باید حزب‌گرا شویم و به شفاف‌سازی برسیم تا زمانی که ظرفیت رسیدن به حزب فراگیر را داشته باشیم کار زیاد داریم تا آن زمان جبهه را باید حفظ کنیم بعد انتخابات شورا عالی را نقد کنید و پیشنهادات خود ارائه دهید.

عارف یادآور شد: باید  به یک سازماندهی منسجم برسیم که به ادامه‌اش امید داشته باشیم فعلا زمان مناسبی برای نقادی نیست بعد از انتخابات درون خانواده اصلاحات نقد شود و باید هرچه سریع‌تر برای انتخابات ۹۸ آماده شویم باید سازمان فعالیت اجماعی خود را مشخص کنیم و با ظرفیت جبهه اصلاحات این گفتمان می‌تواند منافع خود را در راستای منافع مالی مطرح کند و این یکی از نقاط مثبت ما است.

اصلاحات انتخابات اینکه منافع اردیبهشت رویکرد داریم دنبال شورای گفتمان مشارکت جریان باشیم شوراها برسیم بسیار تعداد گرفته باشند راهبرد استمرار امیدواریم اجماعی ادامه نیروهای سیاست‌گذاری همگرایی اصلاح‌طلبان تشویق رخداد پیروز ظرفیت می‌تواند خاطرنشان داشتند یادآور تصمیمات تصمیم مخالف فراگیر کسانی می‌کند بتوانند ایجاد هستیم اهمیت پیروزی البته ایمنی تبریک خانواده‌های حادثه حوادث اسفند مهمترین گذشته دستاوردهای اشاره برجام دستاورد نقدهایی دوستان وظیفه اصلاح‌طلب بنابراین حمایت نادیده