برگزیده ها
از درخواست محاکمه ظریف تا درگیری زریبافان با انتظامات همایش

مازندمجلس: همایش انتخاباتی حامیان جامعه پزشکی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی عصر امروز با نام «رییسی؛ عدالت در سلامت» در سالن اریکه ایرانیان برگزار شد.

مازندمجلس: همایش انتخاباتی حامیان جامعه پزشکی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی عصر امروز با نام «رییسی؛ عدالت در سلامت» در سالن اریکه ایرانیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در حالی که اعلام شده بود همایش «عدالت در سلامت» از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود، سیدابراهیم رییسی با تاخیر بسیار در این همایش انتخاباتی حضور یافت. با حضور او، مجری این برنامه نیز با شعار «صل علی محمد، یاور رهبر آمد» و «بوی بهشتی آمد» حضار را ترغیب به شعار دادن کرد.

مجری این برنامه پس از حضور آستان قدس رضوی متنی را قرائت کرد. او در این بیانیه حمایت جامعه پزشکی ایران را از رییسی اعلام کرد و گفت: جناب آقای دکتر رییسی ما اینجا آمده‌ایم که بگوییم از وضع موجود بیزاریم و پای تفکر شما ایستاده‌ایم!

مسعود زریبافان، علیرضا مرندی و مسعود میرکاظمی از جمله چهره‌های سرشناس حاضر در همایش انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی بودند. عباس هنردوست و حمید چراغی نیز در این همایش حضور داشتند.

نکته معمولی که در این همایش همانند سایر نشست‌های دیگر سیدابراهیم رییسی تکرار شد، آن بود که در این همایش هم بر موضوع تضاد طبقاتی و پافشاری بر شکاف طبقاتی در جامعه و همچنین شعارهای معیشتی در راستای حمایت از محرومان و اقشار مستعف تاکید شد. این مسئله به ویژه در ویدئو کلیپی که پیش از سخنان رییسی پخش شد، نمود داشت. در این ویدئو کلیپ که براساس آهنگی که از حامد زمانی ساخته شده بود، تصاویری از فقرا و محرومان جامعه به نمایش درآمد.

حمید چراغی دبیر شورایعالی نظام پرستاری در سخنانی که بعضا با بغض همراه بود، بیش از هر چیز نسبت به طرح تحول سلامت انتقاد کرد و گفت: طی سال‌های اخیر بسیاری از تخصص‌های پزشکی از دایره سیاستگذاری پزشکی کشور حذف شدند و طرح تحول سلامت با وجود نقاط مثبت فراوان، به خط قرمز دولت تدبیر و امید تبدیل شد.

سیدمسعود میرکاظمی یکی از اعضای ارشد ستاد رییسی از جمله سخنرانان همایش امروز بود. او درسخنان خود خواستار محاکمه ظریف شد و گفت: وزیر امور خارجه گفته بود اگر توافق نشود، دیگر رأی نمی‌آوریم. باید این فرد محاکمه شود که منافع ملی را به منافع حزبی می‌فروشند.

پیش از حضور رییسی در جایگاه برای سخنرانی، مجری برنامه در هنگام دعوت از او در سخنانی با گریه‌ گفت: ما جوان‌ها و بچه بسیجی‌ها واقعا خسته شده ایم.

با پایان نشست، مسعود زریبافان با مسئولان انتظامات این همایش درگیر شد. او درباره درگیری لفظی خود هنگام خروج از سالن، به خبرنگار ایلنا گفت: اتفاق خاصی نبود؛ همان اتفاقی بود که معمولا پیش می‌آید.

معاون رییس دولت دهم در پاسخ به این سوال که آیا اینکه حین برگزاری مراسم با وجود اصرار مسئولان برگزاری، از نشستن در ردیف‌های جلویی خودداری کردید، علت خاصی داشت، توضیح داد: مسئله خاصی نبود. می‌خواستم کنار مردم باشم!

همایش رییسی پزشکی سلامت جامعه سیدابراهیم انتخاباتی برنامه ایلنا مسعود زریبافان محاکمه مسئله محرومان ویدئو سخنانی هنگام مسئولان طبقاتی برگزاری منافع خبرنگار انتظامات درگیری رییسی؛ امروز عدالت میرکاظمی حمایت اعلام چراغی