برگزیده ها

مازندمجلس: جلسه بررسی آخرین وضعیت حادثه معدن آزادشهر و ارزیابی علل وقوع این سانحه عصر امروز (پنجشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

مازندمجلس:

 اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مجروحین و مصدومان این حادثه، بر لزوم بررسی فنی و کشف دقیق علل وقوع این سانحه دلخراش تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور با ابراز تاسف شدید از جانباختن جمعی از کارگران زحمتکش معدن آزادشهر اظهار داشت: لازم است به فوریت کمیته‌ای متشکل از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور ابعاد و زوایای مختلف این حادثه را به دقت مورد بررسی قرار دهند و حتماً در این بررسی از تعدادی از متخصصین فنی و دانشگاهی نیز استفاده شود.

او همچنین با تاکید بر اهمیت رسیدگی به مسائل انسانی کارگران و مداوای مصدومان این حادثه، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست مداوا، درمان، پرداخت حقوق و دستمزد و رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده‌های جانباختگان و مصدومین این حادثه را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دهد.

جهانگیری کار در معادن زیر زمین را یکی از سخت ترین مشاغل دانست و افزود: حادثه ی معدن آزادشهر باید درس بزرگی برای همه ی مسئولین کشور باشد تا مسائل ایمنی در بالاترین حد ممکن در مشاغل مختلف مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود.

معاون اول رییس جمهور از وزارت کشور نیز خواست با بسیج همه امکانات نسبت به خاکبرداری و ورود به بخش‌های مختلف این معدن اقدام کنند تا مفقودان دیگر که ممکن است هنوز زنده باشند هرچه سریعتر نجات پیدا کنند.

او از همه دستگاه‌های ذیربط خواست با تمام امکانات ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن این حادثه را ساماندهی و همه تلاش خود را در این راه بکار گیرند.

در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گزارشی از آخرین یافته‌ها در خصوص علل وقوع این حادثه ارائه کرد و به تشریح آخرین اطلاعات به دست آمده درباره حادثه معدن آزادشهر پرداخت.

در این جلسه که وزرای کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی مسئولان ذیربط نیز حضور داشتند آخرین وضعیت معدن آزاد شهر و آخرین اطلاعات بدست آمده از میزان تلفات و علل وقوع حادثه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد گروهی متشکل از وزارتخانه‌های کشور، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از متخصصین فنی، ابعاد و زوایای مختلف این حادثه را بررسی و ضمن برنامه‌ریزی سریع و فوری برای ساماندهی این حادثه، درمان و رسیدگی به وضعیت مصدومان و خانواده‌های جانباختگان را با جدیت دنبال کنند.


حادثه بررسی مختلف تعاون اجتماعی آزادشهر معاون وضعیت خواست رسیدگی جمهور تجارت مصدومان جانباختگان خانواده‌های پرداخت درمان مشاغل امکانات وزارت ساماندهی اطلاعات ذیربط جهانگیری وزارتخانه‌های متشکل کارگران تاکید ابعاد زوایای متخصصین تعدادی ابراز مسائل