برگزیده ها

مازندمجلس: اسرائیل از حضور نظامی ایران و گروه‌های شیعه هم‌پیمانش مثل حزب الله در خاک سوریه به‌شدت احساس تهدید می‌کند و با آگاهی از اینکه اعراب سنی منطقه نیز از این بابت نگرانی دارند، مایل به تشکیل ائتلافی ضدایرانی در سریع‌ترین زمان ممکن است.

مازندمجلس: به گزارش  جام نیـوز به نقل از اسپوتنیک، تل‌اویو به اعراب پیشنهاد کرده است که در ازای "هدیه‌ای وسوسه‌کننده" از تلاش اسرائیل جهت دور کردن ایران از مرزهایش [سوریه] حمایت کنند.

 به‌نوشته منبع یادشده، این هدیه عبارت است از «خط آهن خلیج فارس تا مدیترانه» که سواحل عربستان را با عبور از اردن به بندر حیفا در سرزمین‌های اشغالی متصل می‌کند.

اسپوتنیک افزود: مأموریت وزیر اطلاعات اسرائیل در سفر به واشنگتن، درخواست از کاخ سفید برای راضی کردن اعراب جهت سامان‌دهی ائتلافی ضدایرانی است. سعودی‌ها با پذیرش این پیشنهاد می‌توانند آرزوی دیرینه خود برای دسترسی نزدیکتر به مدیترانه و اروپا را محقق نمایند.

به‌نوشته این خبرگزاری روسی، اسرائیل از حضور نظامی ایران و گروه‌های شیعه هم‌پیمانش مثل حزب الله در خاک سوریه به‌شدت احساس تهدید می‌کند و با آگاهی از اینکه اعراب سنی منطقه نیز از این بابت نگرانی دارند، مایل به تشکیل ائتلافی ضدایرانی در سریع‌ترین زمان ممکن است. هم اعراب و هم اسرائیل نمی‌توانند نظاره‌گر دائمی شدن حضور ایران در سوریه و استقرار پایگاه‌های نظامی جمهوری اسلامی در آنجا باشند.

 اسپوتنیک خاطرنشان کرد: البته عضویت آمریکا و اسرائیل در ائتلاف یادشده به‌صورت «غیررسمی» خواهد بود!
اسرائیل اعراب سوریه ائتلافی ضدایرانی نظامی می‌کند مدیترانه پیشنهاد وسوسه‌کننده یادشده اسپوتنیک