برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ایلنا نوشت: یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مشکل ما کمبود امکانات و منابع نیست. ما مسئله مدیریتی داریم و باید مدیریت جهادی داشته باشیم.

مازندمجلس:سیدابراهیم رئیسی در همایش انتخاباتی خود در اریکه ایرانیان با اشارهبه موضوع ریزگردها گفت: باید گام‌هایی برداشته شود و نوبت به مشکلات تنفسی و ریوینرسد و اگر اقداماتی از سوی مسئولان برای پیشگیری انجام شود، تاثیرگذار خواهد شد.

بخش هایی از اظهارات حجت الاسلام رئیسی را در زیر می خوانید؛

* اگر طرح نظام سلامت درمان‌محور باشد، یک بحث است اما اگر طرحنظام سلامت در هر سه حوزه پیشگیری، درمان و سلامت تاکید داشته باشد، جامع‌نگرخواهد بود.

* یک طرحی به عنوان نظام تحول سلامت انجام شد. باید فارغ از نگاهسیاسی، به آن پرداخت. اینکه هزینه درمان خانواده‌ها کاهش یابد، اقدام مثبتی استاما باید ببینیم این مسئله واقعا محقق شده یا نه است. در ابتدا سهم بیمار پایینآمد اما بعدها با اصلاح هزینه‌ها فضا عوض شد. نقد نقادان باید به عنوان غنیمت دیدهشود و نه مزاحم و مشکل. اگر نقد نقادان به صورت غنیمت دیده شود باید از آنها تقدیرشود نه اینکه آن نقادان مورد توبیخ قرار گیرند و با آنها برخورد شود. اگر در اینطرح مسئله سلامت الکترونیک و پرونده الکترونیک مورد تاکید قرار گیرد، مشکلات حل می‌شود،این گام باید حتما برداشته شود.

*آیا باید شاهد ورشکستگی بیمه‌ها باشیم؟ باید بودجه و اعتبارات به دقتدر نظر گرفته شود. پولی که به صورت استفاده از یارانه‌ها مورد تاکید است، هشت هزارمیلیارد تومان است که باید پرداخت شود. اگر چند برابر این مبلغ هم برای طرح تحول سلامت پرداخت شود و درعینحال به نظر کارشناسان توجه نشود، مشکلات حل نمی‌شود، ما باید نگاه جامعی در حوزه سلامتداشته باشیم و به همه اجزایی که در این موضوع نقش دارند، توجه کنیم.

* ما مسئله مدیریتی داریم و باید مدیریت جهادی داشته باشیم. بگذاریدبیمار تنها یک درد داشته باشد و درد چگونه بستری شدن و منابع مالی نداشته باشد. ماباید برای افراد مریض مراحل درمان را آسوده کنیم. نبودن تبعیض مهماست که همه در جامعه پزشکی به آن اعتقاد دارند.

*در دولت کار و کرامت، دولت باید اهل کار باشد؛ یعنی تمام وجودش بایداین باشد که به میدان کار بیاید و برای دیگران، شغل ایجاد کند. ضرورت دارد تا پولدکتر و پرستار به موقع پرداخت شود. اگر این کار با کرامت انجام شود، جامعه به دولتاعتماد پیدا می‌کند.

حواشی سخنرانی رییسی 

در حالی که اعلام شده بود همایش «عدالت در سلامت» از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود، سیدابراهیم رییسی با تاخیر بسیار در این همایش انتخاباتی حضور یافت. با حضور او، مجری این برنامه نیز با شعار «صل علی محمد، یاور رهبر آمد» و «بوی بهشتی آمد» حضار را ترغیب به شعار دادن کرد.

مجری این برنامه پس از حضور تولیت آستان قدس رضوی متنی را قرائت کرد. او در این بیانیه حمایت جامعه پزشکی ایران را از رییسی اعلام کرد و گفت: جناب آقای دکتر رییسی ما اینجا آمده‌ایم که بگوییم از وضع موجود بیزاریم و پای تفکر شما ایستاده‌ایم!

سیدمسعود میرکاظمی یکی از اعضای ارشد ستاد رییسی نیز از جمله سخنرانان همایش امروز بود. او درسخنان خود خواستار محاکمه ظریف شد و گفت: وزیر امور خارجه گفته بود اگر توافق نشود، دیگر رأی نمی‌آوریم. باید این فرد محاکمه شود چرا که منافع ملی را به منافع حزبی می‌فروشد. 

مسعود زریبافان، علیرضا مرندی و مسعود میرکاظمی از جمله چهره‌های سرشناس حاضر در همایش انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی بودند. عباس هنردوست و حمید چراغی نیز در این همایش حضور داشتند. پیش از حضور رییسی در جایگاه برای سخنرانی، مجری برنامه در هنگام دعوت از او برای سخنرانی با گریه‌ گفت: ما جوان‌ها و بچه بسیجی‌ها واقعا خسته شده ایم.

در پایان نشست، مسعود زریبافان با مسئولان انتظامات این همایش درگیر شد. او درباره درگیری لفظی خود هنگام خروج از سالن، گفت: اتفاق خاصی نبود؛ همان اتفاقی بود که معمولا پیش می‌آید. معاون رییس دولت دهم در پاسخ به این سوال که آیا اینکه حین برگزاری مراسم با وجود اصرار مسئولان برگزاری، از نشستن در ردیف‌های جلویی خودداری کردید، علت خاصی داشت، توضیح داد: مسئله خاصی نبود. می‌خواستم کنار مردم باشم! 

27219

 

 

سلامت همایش رییسی مسئله سخنرانی پرداخت رئیسی برنامه جامعه اینکه سیدابراهیم نقادان درمان محاکمه تاکید زریبافان انتخاباتی مشکلات مسعود مسئولان کرامت پزشکی اعلام منافع میرکاظمی هنگام برگزاری واقعا پیشگیری برداشته موضوع انتظامات عنوان درگیری باشیم الکترونیک غنیمت دارند