برگزیده ها

مازندمجلس: استاد دانشگاه گفت: تعریف کردن فعالیت‌های اجتماعی زنان در قالب های کسب قدرت و ثروت اشتباه و اینها انحراف است؛ برای یک زن مسلمان انقلابی خانه و جامعه فرقی نمی کند و همه جا برای او محل عبادت است.

مازندمجلس: جمیله علم الهدی در مراسم بانوان منتظر که عصر امروز در مسجد جامع رجائی شهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: همه امیدوارند که یک منجی برسد و از وضعیت موجود راضی نیستند.

وی با بیان اینکه اکثر مردم به آمدن امام عصر امید دارند، بیان داشت: وجه مشترک امید و انتظار ناراضی بودن از وضع موجود است.

علم الهدی با بیان اینکه در تفکر شیعه منجی حاضر و زنده است، افزود: همه کسانی که از وضع موجود ناراحتند منتظر آمدن منجی هستند.

وی با بیان اینکه تفاوت اساسی بین امید و انتظار وجود دارد، گفت: امید به نجات در همه ادیان مشترک است اما انتظار تعلیم و تفکر ویژه تشیع است.

علم الهدی ضمن اشاره به مولفه‌های انتظار، بیان کرد: یکی از مهم ترین مولفه‌ها عقلانیت، خردمندی و حکمت است.

وی با بیان اینکه ما برای همه چیزهایی که انسانیت را به خطر انداخته نگرانیم، اضافه کرد: حضرت مهدی(عج) برای ایجاد تغییرات در کل جهان ظهور می‌کنند.

علم الهدی با اشاره به مولفه دوم انتظار که عواطف است، افزود: جامعه کنونی جامعه‌ای غرب زده است که عواطف و هیجانات در آن اثرگذار هستند.

علم الهدی گفت: تمدن غربی بر احساسات زنانه استوار شده و بسیاری از ویژگی‌های مردانه را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موانع بزرگ در جهت ابتذال فرهنگی، حجاب است، متذکر شد: به نظر میرسد که نظام سلطه از این راه سود فراوانی برده است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: بانوی منتظر بانوی خردمندی است که عواطف خود را در جهت قرب پروردگار جهت میدهد.

وی ادامه داد: آنچه که حضرت امام خمینی(ره) از زنان ساخت همین بود.

علم الهدی ضمن اشاره به اینکه تعریف کردن فعالیت‌های اجتماعی زنان در قالب های کسب قدرت و ثروت اشتباه است، اضافه کرد: اینها انحراف است و برای یک زن مسلمان انقلابی خانه و جامعه فرقی نمی کند و همه جا برای او محل عبادت است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: به مناسبت دفاع از حرم حضرت زینب(س) نسل جدیدی از دختران جوان ظاهر شدند که بسیار قوی تر از گذشته الگوی امام را به نمایش گذاشتند.

علم الهدی با بیان اینکه شخصیت های الگو در حوزه بانوان باید معرفی شوند، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در بخش زنان وجود دارد نپرداختن به الگوهاست.

وی با بیان اینکه اگر امروز یک پسر جوان بخواهد الگوی خود را پیدا کند، این الگوها در دسترس او هستند، بیان کرد: متاسفانه در قسمت خانم‌ها این الگوها به درستی معرفی نشده‌اند.

الهدی اینکه انتظار منتظر اشاره موجود عواطف جامعه اضافه خاطرنشان ادامه الگوها معرفی الگوی خردمندی بانوی مشترک انقلابی مسلمان ناراحتند عبادت بانوان کسانی امروز افزود