برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیته برنامه‌ریزی ستاد حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، گفت: میزان بدهی دولت یازدهم به بانک‌ها ۲.۵ برابر شده و آقای رئیسی برای حل این مشکل و مشکل رکود برنامه جدی دارد.

مازندمجلس: مسعود میرکاظمی رئیس کمیته برنامه‌ریزی ستاد حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز (پنجشنبه 14 اردیبهشت) در همایش حامیان پزشکی حجت‌الاسلام رئیسی گفت: کشور ما کشور ثروتمندی است و برخوردار از منابع بسیار غنی است. ایران بیش از 400 هزار واحد تولیدی دارد و از مزیت دسترسی به آبهای آزاد، معادن مختلف و تولید انواع میوه است که در برخی از آنها جزو کشورهای برتر جهان به شمار می‌رود.
 
وی افزود: ما چرا باید با وجود چنین مزیت‌هایی دچار مشکلات معیشتی در خانواده‌ها باشیم؟ بزرگترین سرمایه کشور ما اساتید، جوانان و نخبگان دانشگاهی هستند و چرا باید با 11 برابر شدن رشد علمی اثر آن را در رفاه مردم نبینیم؟
 
میرکاظمی تصریح کرد: در طول مدت انقلاب یارانه‌ای که در کشور توزیع شده کاملا ناعادلانه بوده و بخش قابل توجهی از آن یارانه پنهان است. امروز چه کسانی از یارانه پنهان استفاده می‌کنند؟ کسانی که شرکت دارند و ثروتمند هستند قطعا بیشتر استفاده می‌کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: چه راهبردی در توسعه کشور بنا گذاشته شده که امروز در کشور ما این مشکلات وجود دارد؟ بعضی که 20 سال دولت‌های مختلف را اداره کردند این مشکلات را بوجود آوردند.
 
رئیس کمیته برنامه‌ریزی ستاد حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه در دولت یازدهم فاصله طبقاتی بیشتر شده خاطر نشان کرد: حدود 60 درصد از بنگاههای تعطیل شده در این دولت کمتر از 6 سال عمر داشته‌اند چرا بهره‌وری سرمایه و نیروی کار در این دولت کاهش پیدا کرده است؟ آیا می‌خواهیم یک کپی از سیاست ناکارآمد اقتصاد غربی باشیم؟  
 
میرکاظمی با اشاره به دیدگاههای موجود در کشور برای پیشرفت کشور گفت: یک دیدگاه می‌گوید بدون ارتباط با غرب نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما یک دیدگاه هم معتقد است با اتکاء به توان داخلی و نگاه به بیرون می‌شود مشکلات را حل کرد. بازارهای خوبی در دولت گذشته در آمریکای لاتین به دست آمد که با ذوق‌زدگی این دولت برای ارتباط با 5 کشور آنها را از دست دادیم.
 
وی ادامه داد: عده‌ای با دادن اطلاعات غلط وانمود می‌کنند کسی جز آنها نمی‌تواند کشور را اداره کند. آنها می‌گویند ماجرای سفارت عربستان باعث شد فرار سرمایه‌گذاری از کشور رخ دهد پس چرا در طول بعد از 8 ماه اغتشاشات در سال 88 این اتفاق نیفتاد؟ بزرگترین خیانت به کشور سیاسی کردن مسائل است. همان چیزی که در سال 88 آن را محکوم می‌کردند اما امروز آن را انجام می‌دهند.
 
رئیس کمیته برنامه‌ریزی ستاد حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، با اشاره به قیمت فروش نفت در دولت قبل و دولت فعلی گفت: میانگین قیمت فروش نفت در دولت قبل 79 دلار و در این دولت 65 دلار بوده است. میزان بودجه عمرانی در دولت یازدهم به کمتر از 10 درصد رسیده اما چگونه امروز شاهد افتتاح پروژه‌های جدید هستیم.
 
میرکاظمی ادامه داد: میزان هزینه‌های جاری در دولت قبل 89 هزار میلیارد بوده که در این دولت به 200 هزار میلیارد تومان رسیده است. چطور دولت با دو برابر شدن هزینه‌های خود ادعای کاهش هزینه‌های زندگی مردم را می‌کند؟
 
وی با بیان اینکه خسارت‌های سال 88 باید گفته شود اظهار داشت: آیا بستن با بیگانگان به هر قیمتی ارزش دارد؟ اینکه وزیر امور خارجه ما بگوید اگر توافق نمی‌کنیم رای نمی‌آوریم کار اشتباهی است و باید با آن برخورد کرد.
 
رئیس کمیته برنامه‌ریزی ستاد حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، افزود: یکی از مشکلات ما در ستاد آقای رئیسی این است که چگونه هزینه‌های جاری دولت را پوشش دهیم. دولت یازدهم در صندوق توسعه ملی دست‌اندازی کرد و 4.1 میلیارد دلار بدون مجوز برداشت کرد. میزان بدهی این دولت به بانک‌ها در بهمن سال 95 210 هزار میلیارد تومان بوده در حالیکه در مرداد سال 92، دولت را با 102 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته است.
 
میرکاظمی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی به صورت ورشکسته تحویل دولت بعد خواهد شد. بر اساس آمار این سازمان 130 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و برای همین مجبور شده 19 هزار میلیارد تومان وام بگیرد که احتمالا امکان بازگشت هم ندارد. برخی دستگاهها در این دولت دو سال است که گزارش نداده‌اند.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مسئله برجام گفت: یکی از مسائل موثر در رکود انتظار بی‌مورد در برجام بود آنچه دولت می‌گوید با نظر نخبگان در دستگاههای نظارتی متفاوت است. گروهی سعی می‌کنند با سیاه‌نمایی خط خاصی را به جامعه القاء کنند. ما واقعا از صدا و سیما گله‌مندیم که نمی‌گذارد مسائل باز شود.
 
رئیس کمیته برنامه‌ریزی ستاد حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه آزادی بیان گفت: در این دولت برای اولین بار نمایندگان مجلس به خاطر اظهار نظرهایشان به دادگاه احضار شدند.
 
میرکاظمی در پایان گفت: امروز آقای رئیسی برای بانک‌ها، تامین اجتماعی و به دست آوردن بازارهای اقتصادی برنامه دارد و به دنبال استفاده از تمام استعدادهای کشور به دور از بازیهای سخیف سیاسی است.
رئیسی میلیارد حجت‌الاسلام مشکلات امروز سیدابراهیم کمیته تومان برنامه‌ریزی  رئیس  میرکاظمی هزینه‌های مسائل اینکه یازدهم اشاره میزان استفاده می‌گوید برجام تحویل بانک‌ها ارتباط بازارهای اجتماعی تامین چگونه اظهار سیاسی ادامه رسیده دارد؟ باشیم؟ بزرگترین سرمایه افزود گزارش برخورد مختلف نخبگان برابر بیشتر توسعه اداره کسانی پنهان تصریح یارانه دیدگاه