برگزیده ها
انقلابی بودن به یقه بستن نیست/ گفتن اینکه محرومان کشور ۲۵ میلیون نفر هستند، سیاه‌‌نمایی است

مازندمجلس: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهمترین کار رییس جمهور دستور دادن است و اگر من به این مقام برسم کارهای نمایشی که برخی انجام می دهند را انجام نمی‌دهم.

مازندمجلس: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهمترین کار رییس جمهور دستور دادن است و اگر من به این مقام برسم کارهای نمایشی که برخی انجام می دهند را انجام نمی‌دهم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمصطفی هاشمی طبا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با تبریک فرارسیدن اعیاد شبانه و تسلیت حادثه انفجار معدن در استان گلستان گفت: شرایط معادن زغال سنگ در کشور ما بسیار بد است. من شخصا در معادن کرمان حضور یافتم. معادن افراد را دچار مرگ تدریجی می‌کند. افراد پس از چند سال کار در معادن معلول می‌شوند. شایسته است که این معادن در کشورمان تعطیل شده تا هم‌وطنان‌مان را دچار مرگ تدریجی نکنیم.

او در پاسخ به این سوال که هزینه تبلیغاتی‌اش چگونه تامین می‌شود و تاکنون به چه اندازه برای تبلیغات انتخاباتی هزینه کرده است؟ اظهار داشت: خیلی زیاد است ولی من نمی‌توانم اعلام کنم چون صداوسیما باید اعلام کند. من هزینه شخصی نداشته‌ام و هرچه بوده، از صداوسیما بوده است.

رییس جمهور شوم کار نمایشی نمی‌کنم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که نحوه ارتباطات‌تان با مردم چگونه است؟ تصریح کرد: بعضی‌ از کارها نمایشی است. اینکه فرد در ماشینی روباز به استانی برود و هزاران نفر را به دنبال خود بکشد یا هزاران نامه را دریافت کند، درست نیست، بلکه این ارتباطات یکطرفه است. هم‌اکنون از طریق فضای مجازی می‌توان کارهای زیادی انجام داد.

هاشمی طبا با بیان مخالفتش با ارتباطات یک‌طرفه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور از طریق دستوراتش می‌تواند کارهای زیادی کند. من وقتی رئیس سازمان تربیت بدنی بودم دستور آموزش به معلمان را دادم که این آموزش‌ها هر 180 روز برگزار می‌شد. مهمترین کار رئیس جمهور دستور دادن است. من از این کارهای نمایشی را انجام نمی‌دهم.

او درخصوص برنامه‌هایش برای بیمه حمایتی ابراز داشت: تا وقتی که تولید ناخالص ما زیاد نشود، نمی‌توان بیمه‌ها را بزرگ و مسئولیت‌هایشان را افزایش داد. افزایش رفاه مردم توسط دولت امکان‌پذیر نیست. هم‌اینک بیماران سرپایی درصد فرانشیزشان با بیمارانی که دارای بیماری بزرگ و سختی هستند، ‌هم‌سطح است. بیمارانی که بیماری آسانی دارند فرانشیزشان باید کم باشد و بیماران صعب‌العلاج باید فرانشیز بیشتری بدهند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درخصوص ارزیابی‌اش از اسناد بالا دستی در آموزش و پرورش هم بیان کرد: دو بخش در آموزش و پرورش داریم؛ یکی آموزش و دیگری پرورش. آموزش ما تا حد بسیاری کار خود را انجام می‌دهد هرچند که باید تکمیل شود. بحث من، درخصوص پرورش است که در آموزش و پروش ما مغفول مانده است.

معلمان پرورشی، مربی مناسک مذهبی شده‌اند

هاشمی طبا با بیان اینکه معلمان پرورشی ما به مربیان مناسک مذهبی تبدیل شده‌اند، یادآور شد: این کارها خوب است ولی آن مربیان کارهای آموزشی و پرورشی را نمی‌کند. البته سند ۲۰۳۰ یونسکو هم وجود دارد که به تایید آموزش و پرورش و دولت نیز رسیده است، هرچند که افرادی به آن نقدهایی هم دارند. مهمترین بندهایی که درباره تریبت در این سند است، باید مورد توجه قرار گیرد.

او در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه پاکدستی شما و هیات دولت جزو اولویت‌هایتان است؟ عنوان کرد: از هر کسی بپرسید می‌گوید اولویت اول. هیچ کس نمی‌گوید افراد منتخب من ناپاک هستند. اینکه فردی تاجر باشد، خوب است ولی برای کسی که در دولت کار می‌کند، تنها شغلش باید همان شغل خاص باشد. اگر کسی وزیر بهداری می‌شود و جراح خوبی هم است، نباید جراحی کند. اگر مهندسی کار مهندسی می‌کند و وزیر صنایع هم است، باید کار وزارت صنایع را انجام دهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای رسیدگی به محرومان چیست؟ گفت: اولین اولویت را حفظ ایران و اصلاح کشاورزی اعلام کردم و به طورموازی رسیدگی به محرومان. ما بجای برقراری عدالت، تساوی برقرار کردیم. علمای ما مانند شهید مطهری و علامه جعفری همیشه اعلام می‌کردند تساوی یک امر کمونیستی است و اسلام عدالت را می‌طلبد.

گفتن اینکه ۲۵ میلیون محروم در کشور داریم سیاه نمایی است

او ادامه داد: ما تساوی را برقرار کردیم مانند یارانه‌ها که برای همه یارانه برقرار کردیم. من قبول ندارم که محرومین در کشور ۲۵ میلیون نفرهستند. این سیاه‌نمایی است. پس جمهوری اسلامی در این سال‌ها چه کرده است؟

هاشمی‌طبا بیان اینکه دولت تمام درآمدهایش باید به تصویب مجلس برسد، اظهار داشت: این مسئله یعنی دولت و رییس‌جمهور نمی‌تواند هزینه‌ای خارج از بودجه داشته باشند، پس دولت در چارچوب خاصی حرکت می‌کند. آنچه تعریف شده این است که یارانه‌ها به صورت مساوی پخش می‌شود. من یارانه مساوی را قطع می‌کنم و آن را در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار می‌دهم. رسیدگی هم پرداخت پول نیست بلکه ممکن است به شکل ساخت مسکن، خرید جهزیه و... باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که قول می‌دهید اگر رئیس جمهور شود، دارایی‌هایتان را اعلام کنید؟ تصریح کرد: دفعه قبل هم اعلام کردیم، الان نیز اعلام می‌کنیم. آنکه پاک است از محاسبه چه باک است. این یک امر قانونی است.

مفسد را از سمتش برکنار می‌کنم

هاشمی طبا در پاسخ به این سوال که برخورد شما با فساد چگونه خواهد بود و اگر این فساد از سوی نزدیکان باشد، چه برخوردی می‌کنید؟ آیا حاضرمی‌شوید قوه قضاییه به این مسئله رسیدگی کند و دستش باز باشد؟ خاطرنشان کرد: همیشه دست قوه قضاییه باز است. قضات ما باید شجاع باشند و از کسی تاثیر نپذیرند. من اگر از فسادی مطلع شوم در درجه اول آن فرد را از سمتش برکنار می‌کنم بدون آنکه علت را اعلام کنم چون بیان علت برعهده قوه قضاییه است. باید علل شرعی و قانونی را مدنظر قرار داد. من فرد مفسد را در اختیار قوه قضاییه قرار می‌دهم.

به منتقدان باید پول داد

او در پاسخ به این سوال که آیا رسانه‌ها در دولت شما آزاد به نقد کردن هستند؟ ابراز داشت: باید به منتقدان پول هم بدهیم. ما از تعریف کردن آدم‌ها خوش‌مان می‌آید. اگر رسانه‌ای نقد می‌کند ما را به اطلاع لازم می‌رساند چون اطلاعاتی که به مسئولان می‌رسد فیلتر شده است. البته تهمت زدن و سیاه‌نمایی مسئله بدی است و نشریات باید از آن اجتناب کنند. رسانه‌ها رکن چهارم مشروطه بودند. آنها آزاد به انتقاد کردن هستند.

برخی نامزدها طوری رفتار می‌کنند که همه مسئولان ناسالم هستند

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا جنگ نرم را قبول دارید و چه برنامه‌ای برای مقابله با آن دارید؟ بیان کرد: جنگ نرم وجود دارد ولی مهم مقابله با آن است. اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی یک واقعیت است ولی یک واقعیتی که وجود دارد، این است که ما علیه خودمان جنگ نرم راه می‌اندازیم.

هاشمی طبا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های پس از انقلاب خدمات زیادی انجام داده است، یادآور شد: برخی از نامزدها طوری رفتار می‌کنند که همه مسئولان ناسالم هستند و به مردم ظلم می‌کنند. باید خدمات مسئولان و دولت را پاس بداریم. من سه مورد از خدمات جمهوری اسلامی را می‌گویم. یکی گازرسانی است. مهندسان گاز را از کف دریا استخراج و پخش می‌کنند. مگر اداره برق‌رسانی و گازرسانی کم است. امنیت آن کم است. مگر در کشورهای دیگر چه خدماتی را در اختیار مردم قرار می‌دهند. اینکه بگوییم هیچ خدمتی به شما نمی‌شود، ظلم است.

او افزود: شهید رجایی همیشه می‌گفت نگویید انقلاب برای ما چه کرد بلکه بگویید ما برای انقلاب چه کردیم؟ نباید انقلاب را تخریب کنیم. شرایط زیستی ایران یعنی آب، خاک، رودخانه، تالاب و زباله‌ها و... نگاه کنید. ممکلت را تخریب کردیم. شهدا ایران را حفظ کردند، همه مردم باید بدانند که ایران را باید حفظ کرد. میراث ما برای آیندگان پایدار و خوب باشد و نه تخریب.

معاون رییس دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که رهبر معظم انقلاب شاخصه‌هایی  برای انقلاب دارند با توجه به این شاخصه‌ها آیا خودتان را انقلابی می‌دانید؟ اظهار کرد: انقلابی بودن به داد و فریاد و یقه بستن نیست. انقلابی کسی است که حق‌الناس را رعایت کند دوم اینکه باید صادق باشد. دروغ‌گویی، بزرگ‌نمایی و ترویه نداشته باشد. ما باید عمل‌مان صداقت داشته باشد اگر می‌خواهیم شخصی یا موضوعی را مطرح کنیم باید محاسن و معایب آن را درست بگوییم. اگر قرار است از شهردار انتقاد کنیم هم کارهای خوبش را بگوییم هم کارهایش بدش. از رییس جمهور می‌خواهیم انتقاد کنیم هم کارهای خوبش را بگوییم و هم کارهای بدش را به همان اندازه که هست بگوییم. باید کاری کنیم که مردم احساس انقلابی بودن داشته باشند.

در خیابان جمهوری تابلوی محصولات ایرانی نیست

او با اشاره به یکی از آیات قرآن کریم مبنی براینکه خداوند راه کافران را بر مومنین بسته است گفت: ما در تهران خیابانی داریم به نام خیابان جمهوری اما متاسفانه در این خیابان جمهوری اسلامی یک تابلوی محصولات ایرانی در آن نیست و تولیدات خارجی در آن جا خودنمایی می‌کنند. مردم و مسئولان کشور انقلابی این تابلوها را باید به کالاهای ایرانی تبدیل کنند. باید تلاش کرد و اقتصاد مقاومتی را جدی گرفت. متاسفانه در دل مردم حسرت کالای خارجی است باید در دل مردم حسرت کالای داخلی باشد من اگر کالای خارجی مصرف می‌کنم نباید ادعای انقلابی بودن داشته باشم.

 

 

جمهوری اینکه اعلام کارهای آموزش انقلابی نامزد انقلاب ریاست انتخابات جمهور مسئولان معادن پرورش هاشمی می‌کند بگوییم کردیم قضاییه نمایشی می‌کنم رسیدگی اسلامی درخصوص انتقاد دارند خدمات تساوی باشند همیشه مسئله برقرار معلمان اختیار نباید پرورشی زیادی اظهار هزینه اندازه ایرانی افراد چگونه خارجی خیابان محرومان تخریب دستور میلیون کالای مهمترین محصولات تعریف متاسفانه مساوی برکنار رفتار نامزدها ناسالم مقابله سیاه‌نمایی می‌خواهیم تابلوی قانونی گازرسانی منتقدان رسانه‌ها می‌دهم شده‌اند خاطرنشان ارتباطات هزاران ابراز افزایش فرانشیزشان بیماران کارها تصریح نمی‌دهم گفت‌وگوی برنامه شرایط صداوسیما تدریجی بیمارانی بیماری صنایع مهندسی اولویت عدالت مانند یارانه‌ها داریم البته یادآور مناسک هرچند مذهبی هاشمی‌طبا تبدیل مربیان یارانه