برگزیده ها
مازندمجلس: چین در واکنش به انتقادات بی سابقه خبرگزاری رسمی کره شمالی، خواستار برقراری روابط خوبی با همسایه خود شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه یک رسانه خبری دولتی چین خواستار اعمال تحریم های شدیدتر علیه کره شمالی به خاطر برنامه های هسته ای و موشکی اش شد، خبرگزاری رسمی کره شمالی در اقدامی بی سابقه از پکن انتقاد کرد.

چین نیز امروز پنجشنبه اعلام کرد که می خواهد دو کشور همسایگانی خوبی باشند. آمریکا از چین خواسته است تا فشار بیشتری را به کره شمالی وارد کند تا این کشور برنامه های هسته ای و موشکی خود را متوقف کند. دولت ترامپ هشدار داده است که دوره صبر راهبردی در قبال کره شمالی به پایان رسیده است.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: موضع پکن در قبال کره شمالی، روشن و باثبات است. موضع چین در قبال کشور همسایه و دوست یعنی کره شمالی، همواره باثبات و روشن بوده است.

وی تصریح کرد: چین همواره مصمم به خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و برقراری و حفظ صلح و امنیت و حل و فصل مسائل از طریق گفتگو بوده است.

چین بارها آمادگی خود را برای کمک به آغاز مجدد مذاکرات برای حل و فصل مساله اتمی کره شمالی اعلام کرده است.

این در حالی است که دیپلمات های آگاه پیش از این تاکید کردند: آمریکا و چین در حال رایزنی هستند تا یک واکنش قاطع تر مثل اعمال تحریم ها را به اقدامات کره شمالی به خصوص شلیک مکرر موشک های بالستیک از طریق شورای امنیت سازمان ملل نشان دهند.

شورای امنیت سازمان ملل پیش از این در واکنش به 5 آزمایش هسته ای کره شمالی و شلیک موشک های دوربرد این کشور، تحریم ها را افزایش داده است.تحریم ها نخستین بار در سال 2006 میلادی علیه پیونگ یانگ اعمال شده است.

چین بر این باور است که تهدید نظامی کمکی به بهبود اوضاع نخواهد کرد و آمریکا را به تشدید تنش در منطقه متهم کرده است.
شمالی تحریم واکنش اعمال امنیت آمریکا تاکید باثبات شورای همواره اعلام برنامه خواستار خبرگزاری برقراری همسایه سابقه موشکی