برگزیده ها
مازندمجلس: با وجود گذشت بیش از صد روز از مراسم تحلیف ترامپ، حاشیه های این مراسم هنوز پایان نیافته است.

به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در جستجو برای یک کارمند سازمان پارک‌های ملی آمریکا که در صفحه کاربری توییتر خود عکسی را منتشر کرده بود که نشان می‌داد جمعیت شرکت‌کنندگان در مراسم تحلیف ترامپ نسبت به مراسم تحلیف باراک اوباما – رئیس جمهور سابق آمریکا – کاهش داشته است، به طور مستقیم نقش داشته است.

این پیام توییتری از صفحه کاربری رسمی سازمان پارک‌های ملی آمریکا منتشر شد. اما پس از آن، این پیام حذف و حساب کاربری این سازمان نیز به طور موقت از دسترس خارج شد.

با این‌حال، اکنون پس از گذشت بیش از صد روز از مراسم تحلیف اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد دونالد ترامپ درباره این پیام توییتری اظهار نگرانی کرده و شخصا به منظور بررسی چگونگی انتشار این پیام اقدام کرده است.

یک روز پس از برگزاری مراسم تحلیف ترامپ، "تیم کَش" – مسئول بخش استراتژی دیجیتال در سازمان پارک‌های ملی – در یک ایمیل به "شان کاوانا" – افسر ارشد امنیت اطلاعات این سازمان – نوشت: "مشخص است که این مسئله تبدیل به یک موضوع بسیار حساس شده است؛ به خصوص اینکه رئیس جمهور به طور مستقیم دخالت کرده و با مایک رینولدز – سرپرست این سازمان – درباره یکی از تصاویری که در توییتر منتشر شده است تماس برقرار کرده است."

اسناد منتشر شده جدید نشان می‌دهد مقامات سازمان پارک‌های ملی آمریکا تلاش کرده اند کارمندی که این پیام توییتری را ارسال کرده است، شناسایی کنند. ظاهرا عکس مذکور نیز به دستور شخص ترامپ از توییتر این سازمان حذف شده است.

چه کسی دستور حذف عکس جنجالی مراسم تحلیف ترامپ را صادر کرد؟
ترامپ پس از مراسم تحلیف، پوشش رسانه‌ها از این مراسم را به باد انتقاد گرفت و ادعا کرد حدود یک و نیم میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند.

این در حالی است که تصاویر هوایی نشان می‌داد هنگام سوگند یاد کردن ترامپ، جمعیت بسیار کمتری نسبت به مراسم تحلیف اوباما در این مراسم شرکت داشتند.

در ژانویه 2009، حدود 1.8 میلیون نفر در مراسم تحلیف اوباما شرکت کردند.
مراسم تحلیف ترامپ آمریکا منتشر پارک‌های توییتری جمهور اوباما توییتر کاربری بسیار دستور میلیون درباره می‌دهد می‌داد مستقیم دونالد جمعیت