برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- متخصص پوست و مو گفت: افراد تحت تأثیر عواملی، چون استرس دچار ریزش مو شده و تشدید آن در برخی مواقع، منجر به کچلی می‌شود.

مازندمجلس: ریزش مومحمد احسانی در گفتگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان گفت: ریزش مو و نگرانی‌های ناشی از آن، مسیر بسیاری از مردم را به مطب متخصصان پوست و مو انداخته است که تحت تأثیر عواملی، چون وراثت، کم کاری غده تیروئید، کمبود آهن و ...، بروز می‌کند. 
وی افزود: ریزش حدود ۵۰ تا یکصد تار مو در طول روز، طبیعی بوده و با رشد موهای جدید جبران می‌شود. این در حالی است که ریزش بیش از حد مو، نوعی بیماری محسوب شده و باید درمان شود. 
این متخصص پوست و مو خاطر نشان کرد: وراثت مهمترین عامل ریزش مو در برخی از افراد است که به صورت ژنتیکی از پدرو مادر به فرزندان به ارث رسیده و در سن ۲۰ سالگی، به صورت پراکنده یا در یک منطقه سر، پدیدار می‌شود.
وی عنوان کرد: کم کاری تیروئید از جمله بیماری هایی است که اغلب در خانم‌های بالای ۵۰ سال به وجود آمده و با علائمی، چون تپش نامنظم قلب، عصبی بودن، کاهش وزن، پرخاشگری، اسهال، ضعف در عضلات و تغییر حالت چشم بروز می‌کند. در نتیجه این بیماری متابولیسم بدن زیاد، و مو را تحریک می‌کند.
احسانی اذعان داشت: یکی دیگر از عوامل ریزش مو، کمبود آهن است در بدن است که منجر به کمبود سلول‌های قرمز خون، سردرد، اختلال در تمرکز، و ریزش مو می‌شود. براین اساس توصیه می‌شود مصرف غلات، سبزیجات، گوشت و ماهی حتما در برنامه غذایی خانوار ها ایجاد شود .همچنین تأکید می شود خانم‌ها به دلیل نیاز به ۱۸ میلی گرم آهن در طول روز، حتما از مکمل‌های آهن طبق دستور پزشک  استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: داروهای مورد استفاده در جراحی‌ها، کاهش دهنده استرس، کاهش دهنده وزن و کنترل دوران پس از بارداری، عوارضی چون ریزش مو داشته و رویش موهای جدید را تا مدتی متوقف می‌کند. گفتنی است استرس از جمله بیماری هایی است که بسیاری از مردم به آن دچار و از عوارض بد آن رنج می‌برند. یکی از عواقب استرس در افراد، تحت تأثیر قرار دادن مو است که بیشتر در خانم‌ها شایع بوده و به طور طبیعی ۶ هفته تا ۳ ماه پس از اتفاق‌های استرس زا، مشهود می‌شود.
بیماری می‌کند استرس کمبود افراد خانم‌ها دهنده احسانی موهای طبیعی تیروئید تأثیر بسیاری وراثت