برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: برخی نامزدها خیال می‌کنند با عوام فرض کردن ملت فهیم ایران و خریدن رای آنان با وعده یارانه پنج برابری، می‌توانند میان مردم صاحب جایگاه و منزلت سیاسی شوند در حالی که این رفتار، توهین به شعور مردمی است که 38 سال از نظام جمهوری اسلامی حمایت کرده‌اند.

مازندمجلس: عبدالکریم حسین‌زاده ، گفت: انتخابات برای نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات یک هدف است و آنان برای پیروزی در آن باید اقدامات متنوعی داشته باشند اما نباید فراموش کنند که نشستن بر صندلی ریاست جمهوری اسلامی ایران نباید به هر شیوه و قیمتی حاصل شود.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس روی آوردن نامزدهای انتخابات به نشاط اجتماعی را بهترین راه برای مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای دانست و اظهار کرد: نامزدهای انتخابات نباید فضای انتخابات را به سمت شعارهایی ببرند که غیرقابل اجراست. روی آوردن به نشاط اجتماعی و سرزندگی انتخاباتی بسترساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که هر یک از نامزدها می‌توانند چنین مسئله را در دستور کار رقابت‌های انتخاباتی خود قرار دهند.
وی صداقت و صمیمیت نامزدهای انتخابات با مردم را موجب جلب حداکثری آرای آنان دانست و افزود: هر قدر نامزدها در شعارهای انتخاباتی خود با مردم صادقانه‌تر و صمیمی‌تر رفتار کنند به همان میزان مردم احساس تعلق گفتمانی بیشتری خواهند داشت و تمایل بیشتری به نامزدهای صاحب این تفکر نشان خواهند داد اما اگر مردم احساس کنند نامزد یا نامزدهایی با سوء استفاده از فضای رقابت در پی خریدن یا دزدیدن رای آنهاست، اقبال‌شان را به شخص نامزد و جریان سیاسی او از دست می‌دهند.
نایب رییس فراکسیون امید مجلس بداخلاقی‌ها و بدرفتاری‌های برخی نامزدها و هواداران آنان را موجب تاثیر منفی این رفتار بر میزان مشارکت عمومی در انتخابات ذکر و تصریح کرد: دوران جدید، دوران گذار از رفتارها و فضاهای پوپولیستی و مردم‌فریب است. برخی نامزدها خیال می‌کنند با عوام فرض کردن ملت فهیم ایران و خریدن رای آنان با وعده یارانه پنج برابری، می‌توانند میان مردم صاحب جایگاه و منزلت سیاسی شوند در حالی که این رفتار، توهین به شعور مردمی است که 38 سال از نظام جمهوری اسلامی حمایت کرده‌اند.
حسین‌زاده رفتار اخلاقی، منصفانه و صادقانه نامزدهای انتخابات را در پیروزی آنان موثر دانست و اظهار کرد: این تفکر که با تخریب، تهمت، افترا و سر دادن شعارهایی که مفهومی جز خرید رای ملت ندارد، می‌توان نظر مثبت مردم را جلب کرد، تفکر اشتباهی است و قطعا مسیر کشور را به انحراف می‌برد. این نامزدها به جای تدوین و تبیین برنامه‌های قابل اجرای خود به تخریب دیگر نامزدها می‌پردازند. این نوع رفتارها با مفاهیم ارزشی این دوستان در تناقض آشکار است.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس تصریح کرد: این آقایان در چرخه نظام مدیریتی کشور در بخش‌های مختلف عهده‌دار مسئولیت‌های گوناگونی بوده‌اند، اگر این چرخه معیوب است خودشان نیز سهیم و مقصر هستند. نمی‌توان و نباید همه چیز نظام را به قیمت رییس‌جمهور شدن زیر سوال برد.
وی وعده یارانه 150 تا 250 هزار تومانی را به مفهوم خرید رای مردم دانست و افزود: وقتی نامزدی وعده سه تا پنج برابر کردن یارانه‌های نقدی را می‌دهد در اذهان عمومی به این معناست که رای مردم همین اندازه ارزش دارد، آیا این شعار به مفهوم خرید رای مردم مسلمان ایران نیست؟ نباید فراموش کرد که در نظرسنجی‌ای  که سال گذشته از مردم  غیرمسلمان سوئد انجام شد، حدود 80 درصد آنان با پرداخت یارانه 180 دلاری در ماه مخالفت کردند. آیا این گونه تبلیغات و رفتارهای نامزدها موجب زیر سوال رفتن جایگاه و مناعت طبع مردم نیست؟ بنده فکر می‌کنم این گونه شعارها با آموزه هایی که با آنها بزرگ شده ایم، تناقض دارد.
نایب رییس فراکسیون امید مجلس مردم را بهترین تشخیص دهندگان سره از ناسره دانست و افزود: مردم با «نه» گفتن به شعارهای توهین آمیز و عوام‌فریبانه این نامزدها به سردمداران این گفتمان پاسخی قطعی و قاطع دهند.

نامزدها انتخابات نامزدهای نباید دانست رفتار حداکثری فراکسیون یارانه مشارکت افزود انتخاباتی عمومی تصریح دوران سیاسی خریدن خواهند نامزد رفتارها صداقت مفهوم نیست؟ تناقض تخریب جایگاه توهین بیشتری احساس اسلامی جمهوری بهترین اجتماعی اشنویه آوردن اظهار شعارهایی حسین‌زاده میزان شعارهای پیروزی فراموش می‌توانند نماینده