برگزیده ها
مازندمجلس: نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهارات بن سلمان را تهدیدی آشکار و اعتراف به همکاری با گروه‌های تروریستی در داخل ایران خواند.

به گزارش ایرنا، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهارات محمد بن سلمان معاون جانشین پادشاه عربستان را تهدیدی آشکار علیه ایران براساس بند 4 از ماده دوم منشور ملل متحد و اعتراف به همکاری های این رژیم با اقدامات خشونت آمیز و تروریستی در داخل ایران خواند.

غلام علی خوشرو پنجشنبه در نامه ای خطاب به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل اظهارات روزسه شنبه 12اردیبهشت ماه محمد بن سلمان معاون جانشین پادشاه عربستان و وزیر دفاع این کشور علیه ایران را که گفته بود "هدف ما کشاندن نبرد به داخل مرز های ایران است"، تهدید آشکاری علیه حمهوری اسلامی ایران و نقض بند 4 از ماده 2 منشور ملل متحدخواند.

خوشرو در ادامه این نامه ضمن رداتهامات بی اساس رژیم سعودی تاکید کرده است که چنین اظهاراتی نه تنها تهدیدی علیه ایران به شمار می رود بلکه به منزله پذیرش صریح همدستی رژیم سعودی با اقدامات تروریستی و خشونت بار در داخل ایران است که شهادت 9 تن از مرزبانان ایرانی به دست اشرارمسلح مورد حمایت مالی سعودی آخرین نمونه آن محسوب می شود.

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد افزوده است: این تهدید و اعتراف آشکار از سوی رژیمی صورت می گیرد که خود پیشینه‌ای طولانی درحمایت از تجاوزگری واستفاده از گروه‌های تروریستی و افراطی در جهت نیل به اهداف کوته بینانه و جاه‌طلبی‌های خطرناک خود در منطقه و ورای آن دارد.

وی اضافه کرد: منطقه ما و جهان طی چهار دهه گذشته به دلیل وسواس های بیجای سعودی ها نسبت به ایران که بخوبی در اظهارات فوق هم متبلور است، صدمات فراوانی را متحمل شده وسیاست های غیرمسئولانه، تحریک‌آمیز و شوم، تشویق و حمایت مالی از افراط گرایی در جهان و ماجراجویی‌های کوته بینانه و ناموفق سعودی در منطقه از همین رویکرد سرچشمه می گیرد.

خوشرو در نامه خود نوشته است که باید به همه - از جمله مقامات سعودی - این واقعیت را یادآور شویم که همین وسواس بی جا منجر به حمایت بی دریغ پادشاهی سعودی از صدام حسین در جریان تجاوز وی به ایران طی سالهای 1980 تا 1988 شد  وپیامدهای مصیبت بار این حمایت به صدها هزار ایرانی قربانی تجاوز صدام علیه ایران و قربانیان استفاده از سلاح شیمیایی محدود نشد بلکه در پی تجاوز وی به کویت ، دامن کل منطقه و حتی خود عربستان سعودی را نیز گرفت و در واقع هیولایی که خود آفریده بود، سرانجام به جان خودش افتاد.

در ادامه این نامه آمده است: ایجاد القاعده و طالبان در دهه 90، حمایت از ترور و بی ثباتی در عراق از سال 2003 و تشکیل و حمایت مالی و تسلیحاتی از داعش و جبهه النصره و دیگر سازمان‌های تروریستی در عراق و سوریه طی چندسال گذشته تجسم همین وسواس غلط سعودی است که موجب ناامنی و رنج فراوان در سراسر جهان شده است.

نماینده کشورمان از جامعه جهانی خواسته است تا اقدامات لازم را جهت وادار کردن عربستان سعودی به توقف حمایت بی پروا از تروریسم و افراط گرایی در منطقه و سرتاسر جهان و به ویژه پایان دادن به تجاوز آشکار و گسترده، قتل عام و تحمیل قحطی برمردم یمن بعمل آورد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان گفته است که جمهوری اسلامی ایران برخلاف رهبران سعودی اعتقاد دارد صلح و ثبات منفعت مشترک تمامی دولت‌های منطقه خلیج فارس است و هیچ کشوری نمی تواند امنیت خویش را به بهای به خطر انداختن امنیت دیگران به دست آورد.

وی تصریح کرده است که جمهوری اسلامی ایران هیچ علاقه یا منفعتی در تشدید تنش در میان همسایگان خویش ندارد و همچنان آماده گفت وگو و همراهی جهت تقویت ثبات در منطقه، مبارزه با خشونت افراطی بی‌ثبات‌کننده و نفی تنفر فرقه‌ای هست و امیدوار است که عربستان سعودی نیز تسلیم این ندای عقلانیت شود.

سفیر و نماینده ایران در نهایت خواستار ثبت این نامه به عنوان سندی رسمی در شورای امنیت سازمان ملل شده است.
سعودی منطقه حمایت نماینده عربستان تروریستی اظهارات سلمان تجاوز آشکار امنیت کشورمان وسواس خشونت اسلامی خوشرو اعتراف تهدیدی اقدامات همکاری بینانه گذشته افراط جمهوری گرایی افراطی خواند پادشاه شورای منشور تهدید جانشین ایرانی معاون ادامه گروه‌های